شهید محمد استحکامی

پدر و مادر عزیز، شما را احترام می کنم به پاس زحمات و سختی هایی که متحمل شدید تا من حقیر سرتا پا تقصیر به این جا برسم،‌ از شما تشکر و قدردانی ویژه می کنم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - محمد استحکامی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در اواخر مهر ماه ۹۴ در مبارزه با تکفیری های تروریست در دفاع از حرم حضرت عقیله بنی‌هاشم(س) به شهادت رسید. شهید استحکامی در عصر روز تاسوعا در جوار گلزار شهدای رضوان جهرم به خاک سپرده شد.

وصیت نامه

به نام خالق هستی که جهان را آفرید تا بندگان در این توقف گاه کوتاه، عبادت خالق اقدس نمایند و شکر نعمتهای او را به جا آورند، و پیامبران و اهل بیت علیهم السلام را به این دنیا فرستاد، تا بنده های خود را به صداقت، دوستی، پاکدامنی و در یک کلام به تقوا و خداپرستی و راه راست، هدایت کنند.

خوشا به حال آنهایی که این راه را با تمام وجود احساس کردند، و قدم به این راه گذاشتند و عاقبت به خیر شدند و سود دو گیتی را بردند و سعادتمند شدند.

در این مأموریتی که در پیش دارم، به امید خدا و کمک اهل بیت علیهم السلام و یاری و نصرت خداوند تبارک و تعالی، پیروزی با جبهه حق خواهد بود و این فرصتی است که، ما باید با تمام توان و اراده ی قوی، بتوانیم استفاده کنیم و خوشا به حال کسانی که بتوانند با سرمایه ای که خداوند به ما هدیه کرده، در راه دین خدا هزینه کنیم. انشاء الله

همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: “پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت و اسلام ضربه نخورد”، اصل ولایت فقیه اصل بسیار مهمی است که همه ی کسانی که به خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اعتقاد دارند باید به توجه ویژه به آن داشته باشند. هر کجا که دور شدیم و غفلت کردیم ضربه خوردیم.

مطمئن باشید که دین خدا و اسلام را خود خداوند به واسطه ی حجت خودش بر روی زمین محافظت می کند و حجت خدا بر روی زمین که امام زمان(عج) هستند به واسطه ی نائب آن حضرت که بلاشک مقام معظم رهبری هستند مدیریت می شود و وظیفه ی ما در این برهه از زمان که تمام کفر مقابل اسلام ایستاده اند تا آن را تضعیف و به خیال پوچ و بیهوده ی خود نابود کنند، سنگین است. و باید تمام تلاش خود را بکار ببریم که فرمایشات قرآن و اهلبیت علیهم السلام و نائب امام زمان(عج) را خوب درک کرده و در زندگی و روش و رفتار و کردار و عملمان نشان دهیم تا سعادتمند شویم.

به گفته شهید اهل قلم (آوینی): ” اگر شهید نشدیم لاجرم باید مرد”

چه بهتر که انسان به واسطه ی ریختن خون خودش بتواند به دین اسلام کمک کند. چه چیزی بالاتر از این است که خیر دنیا و آخرت در پی دارد. البته این مطلب را بگویم که شهادت را به هر کس نمی دهند و خدا به بندگان ویژه ی خود می دهد و من این احساس را می کنم که لیاقت این امر را ندارم و از خدا می خواهم که این لیاقت را شامل من سرتا پا گناه و تقصیر کند. انشاء الله

خطاب به همسر و فرزندانم:

همسر عزیز و مهربان و دوست داشتنی و همیشه همراه و همدل و هم مسیر من، تو را خیلی اذیت کردم این را خوب می دانم و درک می کنم که در تمام مراحلی که من به مأموریت می روم سختی های زیادی را متحمل می شدی، خدا اجرت را در آخرت بدهد و تو را در زمره خوبان قرار دهد. مرا حلال کن، خیلی اذیتت کردم و همواره از خدا هم می خواهم مرا ببخشد.

خیلی خوب می دانی که وظیفه سنگینی بر عهده ی شما است، تربیت فرزندان، و ان شاالله به یاری حق و اهل بیت علیهم السلام عاقبت به خیر شوید.

خواهشی که از شما دارم این است که از تمامی کسانی که مرا می شناسند حلالیت بگیری.

” دوست دارم، دوست دارم، حلالم کن، حلالم کن”

خطاب به پدر و مادر :

پدر و مادر عزیز، شما را احترام می کنم به پاس زحمات و سختی هایی که متحمل شدید تا من حقیر سرتا پا تقصیر به این جا برسم،‌ از شما تشکر و قدردانی ویژه می کنم، باشد که مرا حلال کنید آن طور که باید و شاید نتوانستم وظائفم را در قبال شما انجانم دهم و از شما عاجزانه می خواهم که دعا کنید که عاقبت به خیر شوم و هر چه داریم از دعای پدر و مادر است. ” التماس دعا”

اگر به لطف خدا توفیق شهادت پیدا کردم با لباس رزمی که شهید شدم کفنم کنید و هر کجا همسر عزیزم گفت مرا دفن کنید.

مورخ ۱۳۹۴/۷/۱۴

خاطرات و گزارشات

نامه همسر شهید به رهبر معظم انقلاب

با سلام

بار دیگر در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی فرزندی پاک از سرزمین شهیدان در دفاع از حریم اهل بیت جان به جان آفرین تسلیم و عاشقانه شربت شهادت نوشید اما خون غیرت و مردانگیش همچنان در تارو پود فرزندانش جاریست. در این روز عزیز شهادت سرافرازانه پاسدار مدافع اهل حرم ، محمد استحکامی جهرمی را به شما پدر بزرگوارم تبریک و تسلیت عرض نموده و با عزت و افتخار اعلام مینمایم که سرو جانم را و فرزندانم را هم در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوه و اقتدار کشور عزیزم ایران خواهم داد سلامتی و طول عمر حضرتعالی را از ایزد منان خواستارم .

طاهره غلامعلی شاهی دختر کوچک شما و همسر شهید محمد استحکامی جهرمی

نام و نام خانوادگی: محمد استحکامی

نام پدر: مهدی 

محل تولد: جهرم

تاریخ تولد: ۶۲/۴/۱۴

تاریخ شهادت: ۹۴/۷/۲۷

محل شهادت: حلب، سوریه

محل دفن: جهرم

وصعبت تاهل: متاهل     

تعداد فرزندان: ۲

* ستاد مردیم تکریم شهدای مدافع حرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    2 0
    کاش این توفیق را به من هم بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس