کد خبر 752677
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
پرچم آمریکا

مقام‌های آمریکایی گفتند که دولت این کشور در راستای اعمال فشارها به ونزوئلا، در حال بررسی اعمال تحریم‌های شدید مالی، دلاری و نفتی علیه این کشور است.

 به گزارش مشرق، در ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، دو مقام و منبع آمریکایی از طرح‌های واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر ضد کاراکاس خبر دادند.

هفته گذشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا با دخالت در امور داخلی ونزوئلا گفت: «اگر رژیم (نیکولاس) مادورو ۳۰ جولای خواستش را تحمیل و مجمع موسسان تشکیل دهد، آمریکا اقدامات قوی و فوری اقتصادی انجام خواهد داد».

پیشتر مقام‌های آمریکایی گفته بودند که دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‌های ارشد ونزوئلا با هدف منصرف کردن رئیس جمهوری این کشور از تغییر قانون اساسی ونزوئلا آماده می‌شود.

یک مقام‌ ارشد آمریکایی گفته بود: تمامی گزینه‌ها شامل اعمال محدودیت در صادرات نفت خام ونزوئلا به آمریکا بر روی میز است.

وی همچنین تاکید کرده بود که آمریکا به دنبال این است که ببیند آیا در ۳۰ جولای دولت مادورو برنامه‌اش را عملی می‌کند یا خیر.

حالا در تازه‌ترین خبرها، دو مقام و منبع آمریکایی خبر دادند که واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های مالی، نفتی و ارزی ونزوئلا است.

رویترز در خبری اختصاصی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید و یک مشاور مطلع از روند تصمیم‌گیری در دولت آمریکا، این گزارش را منتشر کرده است.

این رسانه غربی گزارش داد: «آمریکا در حال بررسی تحریمهای مالی علیه ونزوئلا است؛ تحریم‌هایی که پرداخت‌ها و تبادلات مالی به دلار را برای این کشور نفتی متوقف خواهد کرد».

به گفته دو منبع آمریکایی، بخشی از این تحریم‌های جدید، شامل ممنوعیت کردن هرگونه تبادلات مالی با شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا (PDVSA) می‌شود.

این اقدام آمریکا علیه ونزوئلا در حالی در دست بررسی است که این کشور با مشکلات شدید ناشی از کاهش بهای جهانی نفت، تورم بالا و همچنین ناآرامی‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

کاخ سفید هنوز علنا درباره تحریم‌هایی در دست بررسی علیه ونزوئلا اظهارنظری نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس