پرچم داعش

جامعه اطلاعاتی آمریکا در تازه ترین ارزیابی خود بر این باور است که احتمالا تعداد زیادی از تروریست‌های خارجی عضو داعش در عراق و سوریه باقی خواهند ماند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیکولاس راسموسن مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا در نشست امنیتی سالیانه آسپن در سخنانی تاکید کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا در تازه ترین ارزیابی خود به این جمع بندی رسیده است که تعداد زیادی از تروریست های خارجی عضو داعش به جای بازگشن به کشورهای خود، در عراق و سوریه باقی خواهند ماند تا از بقایای سرزمین های تصرف شده داعش محافظت کنند.

بر اساس این گزارش راسموسن در ادامه تصریح کرد: بسیاری از تروریست های خارجی اگر نگوییم بخش عمده آنها، در نهایت باقی ماندن در عراق و سوریه را انتخاب خواهند کرد تا به مبارزه و جنگ ادامه دهند و احتمالا در مسیر محافظت از خلافت داعش کشته شوند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی بر خلاف ارزیابی های قبلی اطلاعاتی است که نشان می داد بسیاری از تروریست ها به کشورهای خود بازخواهند گشت و احتمالا به تهدید مهمی تبدیل خواهند شد.

وی در ادامه گفت: هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که گزارش های مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز جمعه در سخنانی تاکید کرد: تصور می کنم ابوبکر البغدادی هنوز زنده است.

راسموسن افزود: من چیزی ندیده ام که من را به این باور برساند که رهبر داعش از کارزار جنگ حذف و نابود شده است. ما اطلاعاتی نداریم که مرگ ابوبکر البغدادی را تایید کند.

بازگشت تروریست های خارجی داعش به کشورهای خود به تهدید بزرگی برای این کشورها تبدیل شده است. نیروهای عراقی طی ماه جاری موفق شدند با حمایت آمریکا شهر موصل را از تروریست های داعش باز پس بگیرند. نیروهای سوری نیز در حال پیشروی به سوی شهر رقه در شمال شرق سوریه هستند.

راسموسن تاکید کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا که برآورد کرده است که ۴۰ هزار تروریست خارجی به داعش در عراق و سوریه پیوسته اند، اخیرا ارزیابی کرده بود که بسیاری از این تروریست‌ها احتمالا به کشورهای خود بازگشته‌اند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشده تاکید کرد: کمتر از ۱۵ هزار تروریست داعش هنوز در حال جنگ در عراق و سوریه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس