کد خبر 752476
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵
خبر ویژه

رئیس شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان می‌گوید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره فهرست شگفت‌آور انتخاباتی که بسته پاسخگو نیست و می‌خواهد موضوع را مشمول مرور زمان کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه اعتماد به قلم سجاد سالک نوشت: حدود دو ماه از معرفی لیست امید توسط شورای عالی سیاستگذاری می‌گذرد.


در این خصوص تاکنون ابهام‌ها و سؤالات زیادی مطرح شده و تصور ابتدایی این بود که با شفاف‌سازی دست‌اندرکاران تدوین لیست، به مرور انتقادها فروکش می‌کند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.


هفته گذشته جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برگزار شد. جالب است که حتی در صحن شورا هنوز حاشیه‌های تدوین لیست امید داغ بوده و حالا جمعی از نزدیکان هیئت رئیسه شورای عالی مأموریت پیدا کرده‌اند عملکرد این شورا را آسیب‌شناسی کنند. تشکیل همین جمع نشان می‌دهد با گذشت حدود دو ماه، هیئت رئیسه شورای عالی نتوانسته منتقدان را قانع کند و به سؤالات جواب دهد.


در شرایطی که حتی اعضای شورای عالی هم ابهامات‌شان برطرف نشده و همچنان ابهامات ادامه دارد در جلسه اخیر شورا، یکی از اعضای حامی هیئت رئیسه، این پرسش را به حالت گلایه مطرح کرد که چرا برخی اعضای شورای عالی، انتقادات را رسانه‌ای و علنی کرده‌اند؟ عنوان کسی که دو ماه است تلاش می‌کنم از طریق ساز و کار درونی، ابهامات را پیگیری کرده و پاسخ قانع کننده‌ای دریافت کنم این گلایه را منطقی نیافتم.


دو روزی که لیست ۲۱ نفره امید منتشر شد فضایی از بهت و حیرت در جمع اصلاح‌طلبان پدیدار شد. تصور من و خیلی از دوستان در آن مقطع این بود که هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری در قبال عملکرد خود پاسخگو بوده و پاسخ قانع‌کننده‌ای برای پرسش‌ها وجود دارد.

در نتیجه خیلی از دوستان را به سکوت دعوت کرده و وعده می‌دادیم بعد از انتخابات باید سراغ رفع ابهامات رفت. اما امروز با گذشت دو ماه از معرفی لیست امید وقتی از زبان یک عضو هیئت رئیسه شورای عالی می‌شنوم که می‌گوید: «ما پاسخ‌ها را دادیم اما اگر کسی نمی‌خواهد قانع شود مشکل ما نیست» به این نتیجه می‌رسم که تدوین کنندگان لیست نهایی، نه تنها هیچ پاسخ قانع کننده‌ای ندارند بلکه عزم و اراده‌ای هم برای رفع ابهامات ندارند.


به عنوان یکی از افرادی که در جلسات شورای عالی سیاستگذاری شرکت می‌کنم در مدت اخیر تلاش کردم ابهامات و پرسش‌های مطرح در میان فعالان سیاسی را مطرح کرده و هیئت رئیسه محترم شورا را به پاسخگویی فرا بخوانم.

اما با عرض پوزش این تلاش‌ها نه تنها به نتیجه منجر نشد بلکه هر چه پیش‌تر رفتم ابهامات را جدی‌تر دیدم.

به عنوان کسی که در ایام انتخابات، منتقدان را به سکوت دعوت کرده و پرسشگری را به فردای انتخابات موکول کردم در مدت اخیر از همه توانم برای رفع ابهامات بهره برده اما اذعان می‌کنم با کمال شرمندگی نتیجه‌ای به دست نیامد و برخی تلاش می‌کنند تا موضوع مشمول مرور زمان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 0
    اصلاح طلبان تهوع آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس