اسماعیل رضوان

«اسماعیل رضوان» بیان کرد که سکوت محافل عربی و اسلامی و عدم تحرک آنها برای دفاع از مسجد الأقصی تاسف بار است و اشغالگران فقط زبان قدرت را می فهمند و باید ارتش الاقصی تشکیل گردد.

به گزارش مشرق، چندی پیش سه جوان فلسطینی در اقدامی شهادت طلبانه در اعتراض به تداوم اشغالگری صهیونیستها در اراضی فلسطینی، به تجمع نظامیان این رژیم در مسجدالاقصی حمله کردند. به دنبال این عملیات شهادت طلبانه دو  نظامی صهیونیست کشته شدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند. در پی این عملیات شهادت طلبانه رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را علیه فلسطینیان اتخاذ کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن صدور دستور مسجدالاقصی اجازه پخش اذان در این مسجد را نیز نداد. این در حالی است که عدم پخش اذان از مسجدالاقصی طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. با این حال، اقدامات خصمانه صهیونیستها علیه فلسطینیان با اعتراض شدید گروه های مقاومت فلسطین مواجه شد. تمامی این تحولات در حالی است که کشورهای اسلامی واکنش جدی در برابر جنایت های صهیونیستها علیه فلسطینیان از خود نشان نمی دهند. با این حال، مقاومت در اراضی اشغالی همچنان با وجود تمامی محدودیت های داخلی و خارجی، ادامه دارد و فلسطینی ها روز جمعه ۳۰ تیر را «روز خشم» اعلام کردند.

در همین ارتباط گفتگویی را با «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین انجام داده‌ایم که مشروح آن از نظر می گذرد.

اسماعیل رضوان در خصوص ابعاد هتک حرکت مسجد الأقصی توسط صهیونیست ها و جلوگیری از ورود شهروندان و نمازگزاران فلسطینی به داخل این مکان مقدس تصریح کرد: اشغالگران صهیونیستی با ممانعت از اقامه نماز و همچنین پخش اذان در مسجد الأقصی مرتکب جنایت جدید و بزرگی شدند. آنها برای نخستین بار طی ۵۰ سال اخیر از ورود شهروندان فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای نماز جلوگیری کردند. این جنایت نیز به پرونده جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین افزوده گشت و نشان می دهد که اشغالگران به دین، اعتقادات، مذاهب و ارزش ها توجهی ندارند. در حقیقت اشغالگران خطری جدی برای مقدسات و اعتقادات مردم فلسطین و به صورت کلی برای بشریت و انسانیت به حساب می آیند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اسرائیل در صدد یهودی سازی مسجد الأقصی و قدس و همچنین تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است. آن ها می خواهند بر مسجد الأقصی سلطه و هیمنه پیدا کنند تا بدین صورت پس از ویران کردن مسجد الاقصی بنای موسوم به هیکل را بر روی ویرانه های این مسجد برپا کنند. باید توجه داشت که مردم فلسطین در خط مقدم امت اسلامی برای دفاع از این مکان شریف قرار دارند و در همین راستا نیز در روزهای اخیر صهیونیست ها به فلسطینی ها در مقابل مسجد الأقصی یورش بردند و شماری از آنها از جمله شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الأقصی را زخمی کردند.

اسماعیل رضوان همچنین بیان داشت: صهیونیست ها بدین صورت در صدد گسترش حاکمیت خود بر قبله نخست مسلمانان و تغییر واقعیات میدانی در این مسجد شریف هستند. تاکید می کنیم که مسئولیت تمام اقدامات اشغالگران علیه کودکان و مردم فلسطین با خود صهیونیست ها است. امت اسلامی باید به وظیفه خود در قبال مسجد الاقصی عمل و از مقاومت مردم فلسطین در مبارزه با این غده سرطانی یعنی اسرائیل پشتیبانی کند.

عضو ارشد حماس به موضع گیری جهان اسلام و اعراب در قبال مسجد الأقصی پرداخت و تأکید کرد: مسجدالأقصی متعلق به مسلمانان و اعراب است و همه باید وظیفه خود را در قبال این مکان شریف انجام دهند. ما از سکوت جهان عرب و جهان اسلام در قبال مسجد الأقصی آگاهیم و برای آن افسوس می خوریم. تاکید می کنیم که هر کس با اشغالگران رابطه داشته باشد یا روابط خود را عادی کند و یا با آنها همکاری و هماهنگی امنیتی و نظامی انجام دهد، جرأت اشغالگران را برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین بیشتر می کند. در حقیقت سکوت محافل عربی و اسلامی و عدم تحرک آنها برای دفاع از مسجد الأقصی تاسف بار است.

وی همچنین به تداوم انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: عملیات شهادت طلبانه توسط سه جوان فلسطینی از اهالی سرزمین های ۱۹۴۸ میلادی، برای تاکید بر وحدت مردم و یکپارچگی اراضی فلسطین صورت گرفت. این عملیات در حقیقت پاسخی عملی به جنایات اشغالگران بود و سه جوان فلسطینی به وسیله این عملیات تاکید کردند که بهترین راه مقابله با اسرائیل، عملیات شهادت طلبانه است. اسرائیلی ها غیر از زبان قدرت چیز دیگری نمی فهمند. بنابراین این عملیات شهادت طلبانه توسط سه جوان فلسطینی به معنای تداوم انتفاضه در مقابل صهیونیست ها است.

اسماعیل رضوان در پایان بر ضرورت یکی شدن توان و قدرت جبهه اسلام در برابر اسرائیل و تشکیل ارتش آزادسازی قدس نیز تاکید کرد و افزود: ما از تجمیع و یکی شدن تمام توان و قدرت جهان اسلام استقبال می کنیم و اعلام می داریم که باید ارتش قدس، ارتش الاقصی و ارتش آزادسازی تمام فلسطین تشکیل شود و تمام جهان اسلام نیز باید در این ارتش حضور داشته باشند. زیرا نبرد حقیقی ما با محوریت فلسطین با اشغالگران است و دشمن اصلی و مرکزی امت اسلام نیز صهیونیست ها هستند. اشغالگران فقط زبان قدرت را می فهمند و بر همین اساس نیز باید ارتش الاقصی تشکیل گردد تا بدین صورت مردم فلسطین از چنگ دشمن آزاد شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس