برجام

رئیس روابط کمیته خارجی مجلس گفت: نقض برجام رسما از سوی هیئت نظارت بر اجرا اعلام شود تا بتوانیم اقدام متقابل انجام دهیم.

به گزارش مشرق، مرتضی صفاری‌نطنزی رئیس روابط کمیته خارجی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان طی مصاحبه‌ای درباره نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها گفت: نقض برجام باید از سوی هیئت نظارت بر اجرای برجام رسما اعلام شود و بعد از آن جمهوری اسلامی ایران می‌تواند اقدام متقابل را انجام دهد.

وی ادامه داد: تاکنون نقض جسم و روح برجام صراحت نداشته و ایران اقدام عملی و جدی خود را زمانی به عنوان طرف مذاکره کننده در مجموعه برجام می‌تواند دنبال کند که هیئت ناظر بر اجرای برجام صریحا عنوان نقض را بیان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این میان لگد می‌زنند و مدام ادعا می‌کنند که ما برجام را نقض کرده‌ایم و در ادامه به بهانه مباحثی همچون حقوق بشر و موشکی که جزو مقولات هسته‌ای نیست، تحریم هایی را بر ما تحمیل می‌کنند.

صفاری‌نطنزی اظهار داشت: آمریکایی‌ها به شدت مایلند که برجام را بر هم بزنند اما نمی‌خواهند شخصا دست به این اقدام زنند لذا با تحت فشار قرار دادن ایران به نوعی در انتظار عکس‌العمل و اقدامی از سوی ما برای نقض برجام هستند تا ما را مقصر قلمداد کنند اما نباید به این امر تن داد و در تله آنها افتاد.

نماینده مردم نطنز در مجلس بیان داشت: برای رسیدن به برجام 5 کشور دیگر هم پشت میز مذاکره با ایران قرار داشته و نسبت به اجرای آن متهد شده‌اند لذا اکنون باید اقدامات و عکس‌العمل این کشورها را در این رابطه شاهد باشیم.

رئیس روابط کمیته خارجی مجلس همچنین در واکنش به اظهارات نوبخت مبنی براینکه اگر برجام نقض شود به ابتدای راه بازمی‌گردیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران  برای شکل‌گیری برجام محدودیت‌هایی را در بحث هسته‌ای مانند کاهش تعداد سانتریفیوژها و میزان غنی‌سازی پذیرفت، ما تاکنون به تعهدات خود عمل کرده‌ایم اما آمریکایی‌ها به عنوان یکی از طرف‌های مقابل بدعهدی‌هایی می‌کنند که باید مراقب باشیم در بازی آنها گرفتار نشویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • منتشر نشود IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    3 0
    متن ایراد نوشتاری دارد لطفا"متن را بررسی کنید
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    0 0
    خب خیلی خوبه ! هر کاری میکنن و ما فقط باید تماشا کنیم ! چون کاری نمیتونیم بکنیم و اگه کاری بکنیم نقض برجام به اسم ما نوشته میشه ! چرا ؟ چون رسانه های قوی ای نداریم !
  • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    0 0
    برجام را خدا آورد و نقض برجام فقط باید از سوی خدا اعلام شود علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس