کد خبر 752148
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۷
الماس نورما

دومین الماس بزرگ جهان به دلیل اندازه‌ آن قابل فروش نیست.

به گزارش مشرق، شرکتی که دومین الماس بزرگ جهان را در اختیار دارد در فروش آن به مشکل برخورده است. این جواهر بزرگ که «Lesedi La Rona» نام دارد 1109 قیراط و به بزرگی یک توپ تنیس است. بیشترین قیمت پیشنهادی برای این الماس که تابستان گذشته در لندن به حراج گذاشته شد 61 میلیون دلار است. این در حالیست که شرکت الماس «Lucara» که صاحب آن است انتظار داشت دست کم 70 میلیون دلار به فروش برود.

به گفته‌ کارشناسان با اینکه این شرکت علاقه‌ای به برش و صیقل دادن این الماس نیست ولی این تنها راهی است که می‌تواند آن را بفروشد. «ویلیام لمب» مدیر شرکت Lucara در این خصوص می‌گوید: «این دومین سنگ بالای 1000 قیراط است که در تاریخ بشر کشف شده است. چرا باید صیقل بدهیم؟ این سنگ به همین حالتی که هست پتانسیل‌های زیادی دارد ولی به محض اینکه صیقل داده شود محدود می‌شود».

برخی کارشناسان می‌گویند اگر این شرکت یک یا دو سال صبر کند بهتر است؛ اما گروهی دیگر می‌گویند در این مدت ممکن است یک الماس با قیراط بالاتر کشف شود و این موضوع به ضرر این شرکت خواهد بود.

فروش این الماس به قیمتی پایینتر از ارزش آن یا صیقل دادن آن ریسک زیادی دارد. شرکت Lucara احتمالا با چند شرکت دیگر برای برش دادن و فروش این الماس شریک شود. باور بر این است که این الماس 3 میلیون سال دارد و اسم آن از زبان ملی جمهوری «بوتسوانا» گرفته شده است. معنای نام آن «نور ما» است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس