اتحادیه عرب

سخنگوی پارلمان اتحادیه عرب ضمن تمجید از اقدام ضدایرانی دولت کویت در کاستن از تعداد دیپلمات‌های ایرانی، همه نهادهای بین‌المللی بخصوص سازمان ملل را به برخورد با تهران دعوت کرده است.

به گزارش مشرق، پارلمان کشورهای عضو اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای، از تصمیم دولت کویت برای کاستن از تعداد دیپلمات‌های ایرانی استقبال کرد.

وزارت خارجه کویت روز پنج‌شنبه از هیئت دیپلماتیک ایران خواست ضمن کاهش چشمگیر تعداد دیپلمات‌های ایرانی مستقر در خاک این کشور، دفاتر رایزنی فرهنگی و وابسته نظامی را نیز ببندد.

«مشعل السلیمی» سخنگوی پارلمان اتحادیه عرب در واکنش به این اقدام کویت گفته: «پارلمان عربی از جامعه جهانی و بخصوص از سازمان ملل و نهادهای ذیل آن می‌خواهد که دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای عربی را محکوم کنند.»

این سیاستمدار عرب در ادامه گفته: «این دخالت‌ها با سیاست حسن همجواری، احترام به حاکمیت، یکپارچگی ارضی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی در تضاد است و همه منشورهای بین‌المللی و قوانین اساسی کشورها را نقض می‌کند.»

السلیمی در انتهای بیانیه خود از اتحاد ملت کویت در تبعیت از پادشاه این کشور و اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی کویتی در مقابله با تخریب و آشوب در کشور، تقدیر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس