تحقیقات محرمانه درعربستان

دربار سلطنتی عربستان با صدور فرمان جدید پادشاهی، دستور تاسیس دستگاه جدید «ریاست اطلاعات» برای کنترل همه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این کشور داد.

به گزارش مشرق، شاه عربستان در فرمانی جدید دستور تاسیس دستگاهی به نام «ریاست اطلاعات کشور» داد تا فعالیت مربوط به همه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی زیر نظر این دستگاه جدید ادامه یابد و با رئیس هیات دولت عربستان (شاه عربستان) ارتباط مستمر و همکاری لازم داشته باشد.

به گزارش اسکای نیوز، طبق فرمان جدید دربار سلطنتی عربستان، اداره کل نیروهای امنیتی ویژه و نیروهای مخصوص و فرماندهی هواپیمایی امنیتی باید به دستگاه ریاست اطلاعات دولت عربستان بپیوندد و زیر نظر آن قرار بگیرد.

در این فرمان آمده است که نهادهای وابسته به وزارت کشور و دستگاه جدید ریاست اطلاعات کشور باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و وزیر کشور عربستان نیز باید عضوی از شورای امور سیاسی و امنیتی کشور باشد.

در فرمان جدید همچنین آمده است که «عبدالعزیز بن محمد الهویرینی» به عنوان رئیس دستگاه ریاست اطلاعات کشور و «سهیل المطیری» به عنوان رئیس گارد دربار پادشاهی عربستان انتخاب شدند.

منابع خبری عربستان درباره علت صدور این فرمان گزارشی منتشر نکردند، اما به نظر می‎رسد که مساله تجمیع نهادهای امنیتی کشور در قالب سازمان جدید ریاست اطلاعات بی ارتباط با موضوع اخیر برکناری بن نایف ولیعهد عزل شده عربستان که بخشی از نهادهای امنیتی وزارت کشور را همچنان در دست خود داشت، نباشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس