کد خبر 751891
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
داسیلوا

بانک مرکزی و یک دادگاه فدرال برزیل اموال و املاک لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین این کشور را که به اتهام فساد مالی به ۹ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده، توقیف کردند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فرانس ۲۴ با اعلام این خبر افزود: اموال داسیلوا که بالغ بر ۶۰۰ هزار رئال برزیل (معادل ۱۹۰ هزار دلار) و همچین آپارتمان ها، زمین و خودروهای وی می شود، از سوی قاضی فدرال توقیف شد.


این قاضی که داسیلوا را به اتهام رشوه گیری و پولشویی به ۹ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرده بود، گفت: این اموال تا نهایی شدن پروند در توقیف خواهد ماند.


این قاضی هفته پیش نیز دستور توقیف آپارتمانی ساحلی در ایالت سائو پائولو را داد که به ادعای وی از سوی شرکت ساختمانی OAS به عنوان رشوه بری گرفتن ۳ قرارداد از شرکت ملی نفت برزیل «پتروبراس» به داسیلوا داده شده است.


رئیس جمهوری پیشین برزیل که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور نیز هست، این اتهامات را رد می کند و وکیل او این اقدامات را با انگیزه های سیاسی و در راستای حذف داسیلوا می داند.


به گزارش ایرنا، این حکم در حالی مطرح می شود که 'میشل تمر' رئیس جمهوری فعلی این کشور نیز با چالش اتهام فساد دست و پنجه نرم می کند و آینده سیاسی اش در هاله ای از ابهام قرار دارد.


دیلما روسف رئیس جمهوری پیشین برزیل نیز که به دلیل سوء استفاده از بودجه دولتی استیضاح و برکنار شده، معتقد است که این کودتایی سازمان یافته توسط میشل تمر است که خود نیز با اتهام فساد مالی روبرو است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس