روزنامه تمسخر ظریف

برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات درباره اظهارات ظریف سکوتی عجیب اختیار کردند.

سرویس سیاست مشرق - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز، تصریح کرد که تحریم های جدید اعمال شده توسط دولت ترامپ، فضای روابط تحت فشار دو کشور را مسموم کرده و روح توافق (برجام) را نقض می کند.

این اظهارات وزیرمحترم امورخارجه دلایل منطقی منتقدان برجام و دلسوزان کشور را تایید کرد. اما در این میان رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب باز هم روی کلیدواژه «دلواپس» تاکید دارند تا همان خطی را که در چهار سال اخیر رفته بودند را تکرار کنند تا بتوانند پازل دروغین دوقطبی سازی خود یعنی دوقطبی اعتدال- تندروی را تکمیل کند.

ظریف دلواپس شده است

روزنامه های زنجیری اصلاحات در شماره امروز خود به این عبارت ظریف اشاره نکرده یا به محورهای دیگر صحبتهای ظریف نظیر سخیف بودن تغییر نظام در ایران و تقابل ایران و عربستان سعودی اشاره کردند.

روزنامه آفتاب یزد اما موضعی متفاوت اتخاذ کرده و از این اظهارات ظریف انتقاد کرد،آفتاب یزد نوشت: «انتقادهای صریح و همین طور تهدیدهای کوبنده ظریف در حالی مطرح می‌شود که از سوی دیگر دولت ترامپ علیرغم همه تهدیدها و بیان اینکه تحریم‌های غیرهسته‌ای را تداوم می‌دهد و سختگیری‌های زیادی را در قبال نظارت بر تعهدات ایران در بحث برجام انجام می‌دهد، برای بار دوم معترف شد که ایران به تمام تعهدات هسته‌ای وفادار بوده است.»  

ظریف در اظهارات خود نقشی نداشته است

فریدون مجلسی کارشناس اصلاح طلب مسائل بین‌الملل این اظهارات را ابلاغ رسمی نظام می داند که ظریف در آن نقشی نداشته و وی را به صورت تلویحی از این اظهارات تبرئه می کند و  می‌گوید: «اظهارات ظریف نشان می‌دهد که موضع‌گیری او، پیش‌تر در ایران از سوی نظام اتخاذ و به ایشان ابلاغ شده است.»

تقابل ایران و عربستان مهمتر از موضوع نقض برجام است

روزنامه شرق یکی از مدعیان اصلی برجام هم محورتقابل ایران و عربستان را به جای نقض برجام یادآور می شود آن هم در خبری با تیتری کوچک.

روزنامه اعتماد محور تقابل ایران و عربستان را تیتر می زند و روزنامه بهار که سایتی را هم به این نام در اختیار دارد و در چند سال اخیر کلمه دلواپس و دوقطبی سازی تندرو و معتدل را سرلوح کار خود قرار داده است باز هم این تیتر را مناسب دانسته و به منتقدان برجام با عنوان تندرو می تازد.

روزنامه صدای اصلاحات نیز صلاح دانسته درباره این موضوع حرفی نزند و بازهم به موضوع مورد علاقه اصلاح طلبان یعنی امیرتتلو بپردازد.

برجام همچنان بهترین توافق تاریخ است

اما عجیب ترین واکنش را روزنامه قانون نشان می دهد و با تیتر تمدید بیمه برجام باز هم برجام را توافقی رویایی تصویر سازی می کند.

قانون در گزارش خود می نویسد:«دونالد ترامپ ودولت تازه کارش، یک‌بار دیگر مجبور شدند مطابق گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گفته‌های بازرسان این آژانس، به وفاداری و تعهد ایران به برجام اذعان کنند .»

بنا به گفته قانون ترامپ هم مجبور شده این توافق نامه را بپذیرد. این روزنامه بغض خود را با منتقدان برجام با نسبت دادن کلمه دلواپس به ترامپ نشان داده و برجام را موفق ترین توافق تاریخ قلمداد می کند در ادامه این گزارش آمده است:«دولت ترامپ از زمان آغاز به کار خود، بارها و بارها دوست داشته تا بهانه ای برای مقابله با برجام و توقف آن پیدا کند اما این «دلواپسی» راه به جایی نبرده و امضای تصدیقی بازرسان آژانس انرژی اتمی، درعمل جلوی همه بهانه‌ها را گرفته است. حال به راحتی می‌توان گفت که پروژه برجام هراسی در خاک آمریکا شکست خورده و مادامی که آژانس و اروپایی‌ها ، عمل به وظایف و تعهدات از سوی ایران را تایید کنند، ترامپ واطرافیانش، راهی از پیش نخواهند برد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    48 17
    دلواپسی همیشه و همه جا بهتر از بی خیالی است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    51 37
    رو نیست که .... من به عنوان یک ایرانی میخوام بدونم گلابی برجام کجاست؟ فعلا از برجام یه پیاز به ثمر نشسته که اشک همه رو حتی پول دارها رو هم در آورده گلابی برجام=پیاز برجام(:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس