وزیرارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است جهاد محتوا باعث می‌شود مردم به جای تغذیه از «آمدنیوز» خبیث به منابع درست اطلاعاتی روی بیاورند.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری در نشست مشترک با اعضای فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه های مجازی که شب گذشته (سه شنبه، 27 تیرماه) برای بررسی وضعیت رسانه ها و خبرنگاران برگزار شد، گفت: فعالیت رسانه های مجازی 70 درصد بوده و تنها به میزان 30 درصد از رسانه های مکتوب استفاده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز شاهد مهاجرت جدی در دسترسی اطلاعات از شکل مکتوب به مجازی هستیم در حالی که هنوز در این زمینه قانون گذاری صورت نگرفته لذا جهت گیری این است که میزان سرمایه گذاری، انرژی و حساسیت از فضای مکتوب به سمت مجازی برود البته اگر تدبیر مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی نبود امروز دچار یک اغتشاش در این حوزه بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون کانال تلگرامی وجود دارد که فقط در ایام انتخابات 3 میلیارد رکورد اطلاعاتی از این طریق تولید، توزیع و دریافت شد، عنوان کرد: از فضای تلگرام باید صیانت شود که البته با فیلتر و حذف متفاوت است و نیاز به قانون گذاری دارد.

صالحی امیری در ادامه با بیان اینکه آمادگی داریم لایحه مدونی برای صیانت از فضای مجازی با همکاری مجلس ارائه کنیم، افزود: در حال حاضر در حوزه مطبوعات در بهترین حالت هستیم و انتخابات که محلی برای چالش و مناقشه بود را با مدیریت پشت سر گذاشتیم و البته برنامه استراتژیکی با چشم انداز یکساله در این خصوص داریم.

صالحی امیری سبک زندگی، خانواده، سرمایه اجتماعی، اخلاق و آسیب های اجتماعی را مهم ترین اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: معتقدیم حوزه های علمیه و مساجد نیز باید به تولید محتوا بپردازند و در این حوزه باید جهاد محتوا و جریان شکل بگیرد که لازم است مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، بسیج، مجلس و سایر نهادها با هم اقدام کنند تا افراد به جای تغذیه از «آمدنیوز» خبیث از منابع درست تغذیه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه نمی توانیم به هر فردی که تقاضای رسانه کرد مجوز دهیم خاطرنشان کرد: برای دریافت رسانه صلاحیت حرفه ای نیاز است که اگر قانون اصلاح شود از تعداد زیادی از رسانه‌های بلاتکلیف کاسته خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    8 0
    پدر ملعون زم را بگیرید امد نیوز اخته میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس