کد خبر 751491
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
هواوی

شرکت هواوی پنج شنبه میزبان مراسمی در شهر نیویورک بود و در این همایش جدیدترین محصولاتی که با برند آنر (Honor) وارد بازار خواهند شد را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، شرکت هواوی روز پنج شنبه میزبان مراسمی در شهر نیویورک بود و در این همایش نه تنها محصولات جدید و برنامه‌های خود را معرفی کرد، بلکه جدیدترین محصولاتی که با برند آنر (Honor) وارد بازار خواهند شد را نیز به نمایش گذاشت. در ادامه بررسی کوتاهی که از گوشی آنر 9 انجام گرفته است را مشاهده می‌کنید. این محصول جدید هواوی به نسبت قیمت 480 دلاری خود امکانات زیادی دارد که ارزش آن در برابر مبلغ پرداختی را بالا برده است.

طراحی

با اینکه طراحی آنر 8 که سال گذشته عرضه شده بود چندان انقلابی و خاص نبود، اما شباهت‌های زیادی به گوشی‌های گران قیمت بازار داشت و رنگ آبی آن واقعا چشم نواز و دوست داشتنی بود. طراحی آنر 9 نیز شباهت‌های زیادی به آنر 8 دارد اما هواوی تصمیم گرفته تا برای زیباتر شدن دستگاه تغییراتی را در آن اعمال کند. یک لایه شیشه ثانویه به قسمت پشتی بدنه اضافه شده، این قسمت از بدنه همانند گلکسی اس 7 کمی به بیرون خمیده شده تا بهتر در دست کاربران قرار بگیرد. با اینکه افزودن لایه شیشه دوم بیشتر برای زیبایی انجام شده و باعث می‌شود تا پشت دستگاه همانند اچ تی سی یو 11 بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد، اما به استحکام گوشی نیز کمک خواهد کرد. امکان خرید رنگ آبی در آنر 9 نیز وجود دارد که ترکیب چشم نوازی با پنل پشتی گوشی ایجاد می‌کند. اسکنر اثر انگشت به جلوی گوشی و زیر دکمه هوم منتقل شده است، این دکمه با تکه‌ای از یاقوت کبود پوشیده شده.

با اینکه یکی از دوربینهای گوشی از 12 مگاپیکسل به بیست مگاپیکسل ارتقا یافته، اما هنوز هم قسمت پشتی دستگاه بدون هیچگونه برآمدگی‌ِ قابلِ تشخیصی است. در مجموع آنر 9 دارای یک طراحی آشنا اما زیبا و جذاب است که نظر هر خریداری را به سمت خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش در اولین برخورد راضی کننده به نظر می‌رسد. با اینکه کیفیت و تکنولوژی صفحه نمایش نسبت به آنر 8 تغییر نکرده اما رنگها در این گوشی زنده‌تر و گرمتر نمایش داده می‌شوند. این دستگاه دارای صفحه 5.15 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، این صفحه طیف وسیعی از رنگها را پوشش داده و عمق خوبی به تصاویر می‌دهد. همانند نسل قبلی در این گوشی نیز امکان تغییر حالت رنگها و انتخاب از بین سه حالت پیش فرض، گرم و سرد وجود دارد. همچنین قسمتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بصورت دستی رنگها را تغییر دهید.

رابط کاربری و عملکرد

در آنر 9 از رابط کاربری مخصوص هواوی به نام EMUI 5.1 استفاده شده که عملکرد مناسبی دارد و برای بسیاری از کاربران آشناست. استفاده از گوشی با این رابط کاربری به سرعت و بدون هیچ گونه کندی یا لَگی انجام می‌شود. البته برای تست کامل این رابط کاربری باید چندین روز و در شرایط مختلف از گوشی استفاده کرد، اما در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که  EMUI 5.1 عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد.

با اینکه آنر 8 عملکرد سریعی داشت، اما پردازنده آنر 9 از کیرین 950 به کیرین 960 ارتقا یافته و باعث شده که عملکرد دستگاه در حد برخی از محبوب ترین پرچمداران بازار باشد. باید منتظر نتیجه تست‌ها و بنچمارکهای گوشی باشیم، اما در مجموع اینطور به نظر می‌رسد که برند آنر پیشرفت سریعی داشته و در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک به رقیبی جدی برای پرچمداران اصلی بازار تبدیل شود.

آنر 9 در دو مدل متفاوت به فروش می‌رسد، یک مدل دارای چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و مدل دیگر دارای رم هشت گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. هنوز مشخص نیست که هر مدل در کدام کشورها به فروش خواهد رسید. یکی از اشکالات مهم این دستگاه استفاده از سیستم ذخیره سازی اطلاعات eMMC است. این سیستم قیمت پایینی دارد اما در مقایسه با UFS 2.0 یا UFS 2.1 سرعت خیلی پایینتری داشته و روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر جدی می‌گذارد. در مجموع سرعت گوشی قابل قبول است اما جای خالی سیستم UFS حس می‌شود، امیدواریم که هواوی در مدلهای جدیدتر خود از این تکنولوژی استفاده کند.

هواوی اعلام کرده که گوشی‌های آینده این شرکت با استفاده از پردازنده‌های نسل جدید Kirin و رابط کاربری تغییر یافته EMUI به لحاظ عملکرد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

نتیجه گیری

آنر 9 گوشی خوبی است و امیدواریم که به زودی با قیمت مناسب وارد بازار ایران نیز بشود. طراحی دستگاه چندان خاص و متفاوت نیست اما زیبا بوده و مشابه گوشی‌های گران قیمتتر بازار است. قیمت 500 دلاری آنر 9 باعث شده تا این گوشی به به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی تبدیل شود که خواهان یک گوشی پرچمدار اما نسبتا ارزان قیمت هستند. با توجه به اینکه آنر 8 عملکرد خوبی داشت، انتظار می‌رود که سرعت و عملکرد آنر 9 با پردازنده کیرین 960 نیز رضایت بخش باشد و به مرور زمان دچار کندی یا افت قدرت نشود. البته باید منتظر نتایج تست‌ها و بررسی‌های کاملتر و جامعتر از این گوشی باشیم. اما به نظر می‌رسد که آنر در تلاش است تا به زودی به رقیبی جدی برای بزرگترین تولیدکنندگان گوشی دنیا تبدیل شود.

منبع: دی جی رو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس