دیجی کالا

بررسی عملکرد "دیجی کالا" در فروش محصولات خود، حقایقی را روشن می‌کند که ورود دستگاه‌های نظارتی برای پیگیری تخلفات احتمالی را می‌طلبد.

 سرویس اقتصاد مشرق - طی روزهای گذشته و پس از تبلیغات فراوان و اغواکننده، بالاخره دیجی‌کالا از برنامه تابستانه تخفیف فروش محصولات خود با نام "⁣⁣⁣⁣شگفت‌انگیز با دمای بالا" رونمایی کرد. در این طرح که با یک ضمیمه به نام "شیرجه بزن" همراه بود، تخفیف تا ۵۰ درصدی و در برخی کالاها میلیونی برای فروش در نظر گرفته شده بود.

این حراجی اما بی حاشیه نبود و از همان ساعات اول انتقادات بسیاری را از سوی مشتریان این فروشگاه اینترنتی به همراه داشت و داد مردمی که برای خرید محصولات مورد نیازشان چند روز صبر کرده بودند و لحظه به لحظه پیگیر بودند تا شاید بتوانند آن را با قیمت پایین‌تر نسبت به بازار بخرند، را درآورد.

به همین منظور به بررسی بخش‌هایی از انتقادات درست مردم به این شیوه حراج محصولات پرداختیم.

از گزارش‌های مشرق درباره دیجی کالا :

در «حراجمعه» کالاهای با تخفیف را گران‌تر بخرید/ کلاه گشاد «جمعه‌به‌خرید» برسر مردم + تصاویر

آیا دیجی‌کالا واقعا به مشتریانش تخفیف می‌دهد؟+ عکس

مشکل عجیب امنیتی «دیجی کالا» در جشنواره یلدا

* ابهام در موجود بودن کالا برای عرضه

از نکات قابل توجه در انتقادات مردم که نمود بیشتری در نظراتشان داشت، موجود نبودن کالاهای معرفی شده در حراج برای خرید بود بطوریکه اکثر خریدارانی که حتی در لحظات اول معرفی محصول اقدام به خرید نموده بودند نیز نتوانستند کالا را با قیمت حراج خریداری کنند و با پیام ناموجود بودن کالا مواجه شدند.

پیغامی که خریداران محصولات مشاهده می‌کردند

در واقع مشتریانی که در اولین لحظات پس از شروع حراج اقدام می‌کردند، در پروسه خرید خود با پیام های خطا مواجه شده و نمی‌توانستند محصول مورد نظر را خرید نمایند.

البته مدیران دیجی کالا در توجیه این اختلالات، تعدد مشتریان را دلیل اصلی اعلام کردند اما نگاهی منطقی به حداقل زمان ۱ الی ۲ دقیقه ای برای خرید اینترنتی محصولات، ابهاماتی از جمله عدم وجود کالاها از ابتدا و شگرد بودن این روش از فروش را به وجود می‌آورد ...

با نگاهی گذرا به صفحه اینستاگرام دیجی کالا نیز می‌توان به حجم انتقادات از این نحوه فروش پی برد تا جاییکه حتی بخشی از انتقادات توسط مدیران این صفحات حذف شد. این حجم انتقاد از عملکرد برای مشتریانی که همگی منتظر و آماده خرید محصولات بودند این فرضیه را در ذهن می‌آورد که "آیا اصلا محصولی برای فروش بود یا این طرح فروش فقط در فکر اغوای مردم بود؟ "

نظرات مردم در خصوص ابهامات فروش حراجی دیجی کالا

* کالاها بی کیفیت و مرجوعی است

یکی دیگر از انتقادات عمده خریداران از این سایت مخصوصا در فروش‌های تخفیفی و کالاهای شگفت انگیز، ابهام در کیفیت این کالاهای  عرضه شده است بطوریکه شنیده می شود بخشی از این محصولات یا از کالاهای در انبار مانده هستند و یا مرجوعی هایی که به دلیلی بازگشت داده شده و ... می باشند.

خبرهای رسانه‌ها از نحوه فروش دیجی کالا

در واقع این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که هدف اصلی از ارائه این تخفیف های گاه و بیگاه، فروش کالاهای دارای ایراد و بدون مشتری به خریداران و متقاضیان کم اطلاع است.

*  کلاه‌برداری قیمتی، شیوه جدید فریب مردم

ارائه تخفیف‌های بالا توسط یک شرکت همواره این سوال را در ذهن متبادر می‌کند که قیمت تمام شده این محصول برای آن شرکت چقدر است که حاضر شده بعضا تا ۵۰ درصد قیمت فروش خود را تخفیف بدهد؟ به بیان دیگر آیا این شرکت پیش از فروش کالای خود، محصولات را با قیمت بالاتری عرضه می‌کرده که حالا دارد بخشی از سود خود را نادیده می‌گیرد؟

برای پاسخ به این سوال در روند فروش معمولی و حراج شرکت دیجی کالا، به دو طریق می‌شود اقدام نمود.

در وهله اول می‌توان با مقایسه قیمت محصولات ارائه شده در این فروشگاه اینترنتی با قیمت همان محصولات در بازار و یا فروشگاه های اینترنتی دیگر، به تفاوت قیمت ها پی برد. تفاوتی که گاها بیش از ۲۰ درصد اختلاف را نشان می‌دهد.

برای نمونه کالای با مشخصات "ظروف نگهدارنده ۳ تکه پاشاباغچه مدل بیسترو کد ۹۸۷۴۰" که در زمان حراج محصولات دیجی کالا قیمت آن را ۳۲ هزار تومان اعلام کرده بود، در بازار با رقمی بسیار پایین تر از آن خرید و فروش می‌شود.

بطوریکه قیمت بدون تخفیف آن از قیمت با تخفیف دیجی کالا ارزان تر است.

این کالا را می‌توان در سایر فروشگاه های اینترنتی به قیمت با تخفیف ارائه شده در دیجی کالا خرید.

تفاوت قیمت ساعت هوشمند در سایت دیجی کالا (سمت راست) با فروشگاهی دیگر

ساعتی که در دیجی کالا حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد و با تخفیف ارائه می‌شود در سایت دیگری بدون تخفیف قیمت ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی دارد.

از دیگر نکات جالب توجه در همین مورد، می‌توان به تغییر عجیب قیمت محصولات قبل و بعد از اعمال تخفیف اشاره کرد. برای نمونه دیجی کالا در اقدامی غیرحرفه ای قیمت "ظروف نگهدارنده ۳ تکه پاشاباغچه مدل بیسترو کد ۹۸۷۴۰" را از ۱۷۰۰۰ تومان که قیمت فروش خود بود ابتدا به ۳۲۰۰۰ تومان افزایش داد و پس از اعمال تخفیف آن را با قیمت ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

نمودار قیمت این محصول در دهه آخر خردادماه۹۶

براساس آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت دیجی کالا در فروش بعضی محصولات خود، علاوه بر اینکه قیمت را بسیار بالاتر از بازار به مصرف کننده می‌فروشد، برای طرح های تخفیفی خود نیز قیمت را بالا برده و از قیمت بالارفته تخفیف می‌دهد.

این حربه که در فروش سایر محصولات این شرکت نیز به چشم میخورد که ابتدا قیمت به طور غیر واقعی افزایش یافته و سپس با کاهش قیمت به اسم تخفیف سعی در فروش محصول خود نماید، به نوعی فریب مشتری به حساب می‌آید و می‌تواند پیگرد داشته باشد.

* ساعتی که شک را تبدیل به یقین می‌کند

گذشته از همه مواردی که در خصوص نحوه فروش محصولات از تقلبی بودن قیمت ها تا گرانی بیش از حد آن و همچنین در انبارمانده بودن و عدم امکان خرید مطرح شد، فیلمی در اختیار مشرق قرار گرفت که طبق آن قسمت فروش طرح "شیرجه بزن" سایت دیجی کالا با ایرادی مواجه بود که این فرضیه که فروش برخی موارد در این طرح صرفا نمایشی بود را تقویت می‌کند.

همانطور که در این فیلم مشاهده می‌کنید، بازه زمانی ۴ ساعته فروش محصول در حراجی دیجی کالا ثابت بوده و خریداران با یک فاصله زمانی ۶ دقیقه ای وارد سایت می شوند. در واقع این احتمال را می‌توان در نظر گرفت که از ابتدای عرضه کالاهای پرمخاطب تر در سایت، این صفحه بسته بوده و پس از چند دقیقه فعال شده است.

به بیان دیگر این فیلم شاید بتواند پاسخی باشد برای خریدارانی که نتوانستند محصولات مورد نظر خود را با تخفیف خریداری کنند. چرا که به گفته مدیران دیجی کالا محصولات پرمخاطب در ثانیه های اول عرضه، کالاهای پرتقاضا فروش رفت اما براساس ساعتی که این فیلم نشان می‌دهد پس از چندبار ورود به صفحه، از یک زمان خاص شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیجی‌کالا؛ کاسبی از اغتشاش یا همراهی با اغتشاش‌گران! +عکس

جای خالی نهادهای نظارتی

برگزاری حراج های مختلف و بنابر موارد خاص نظیر تغییر فصل و یا تغییر شغل و یا به جهت افزایش فروش امری طبیعی در بازار است که بسیار دیده می‌شود. اما آنطور که مشاهده می شود این اتفاق در فضای مجازی متولی ندارد و سایت‌های اینترنتی در این زمینه خودمختار عمل می‌کنند که این موضوع گرچه دارای مزیت‌هایی است اما در واقع با فریب ها و حیله‌هایی همراه می‌شود که ضرر مشتری را به همراه دارد.

به عنوان نمونه براساس ماده ۸۴ قانون نظام صنفی مصوب اسفندماه ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی، اگر یک واحد صنفی قصد برگزاری حراج داشته باشد باید از صنف مربوطه درخواست مجوز نماید که شامل شروطی می‌شود من جمله اینکه باید ابتدا قیمت اولیه را اعلام و سپس قیمت پس از کسر تخفیف را معین و کیفیت محصولات را مشخص کند.

همچنین ناظرانی نیز برای بررسی روند فروش انتخاب می‌شوند تا بر پروسه حراج از نحوه تبلیغات تا فروش نظارت کنند تا حق مصرف کننده ضایع نشود.

اما این سیستم نظارت بر فروش‌ها و حراج های اینترنتی نادیده گرفته شده و سازمانی مسئولیت این حراج ها را برعهده ندارد. به بیان دیگر اگر مردم از نحوه برگزاری این شیوه فروش شکایتی داشته باشند، مرجع مشخصی برای پیگیری شکایت خود ندارند.

برهمین اساس به نظر می رسد باتوجه به حجم فروش چند ده میلیاردی برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی و برگزاری چندین حراج در زمان های مختلف لازم است طرحی توسط نمایندگان به منظور ساماندهی این مسئله ارائه شده و نهادهای نظارتی نیز پس از این بر روند این فروش ها نظارت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 80
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مهرداد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    170 4
    موافقم. چند وقت پيش يك زيرپايي براي ماشينم خريدم از ديجي كالا به قيمت 150000 تومان. بعد فهميدم كه در بازار 115000 تومان است.
  • فرشاد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    171 8
    دیجی کالا گرون فروشه! همه دیگه فهمیدند!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      متاسفانه داستان فروشگاه های اینترنتی هم مثل انحصار طلبی خودروسازها شده . اجازه بدید فروشگاه های خارجی مثل آمازون اجازه فعالیت در ایران پیدا کنند تا معنای فروشگاه آنلاین را بفهمید .
  • صادق IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    155 9
    دي جي كالا = كلاهبردار
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      اکثر کسانی که در این دیجی کالا نظر میذارند کارمند خود دیجی کالا هستند و بخش نظرات کاملا مهندسی شده و پر از به به و چه چه هستش !!!!
  • میثم IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    102 6
    من یه شارژ وایرلس از دیجی کالا گرفتم قیمتش 200 تومن بود بدون گارانتی با تخفیف میداد 130 تومن. فهمیدم با گارانتی این محصول تو بازار 130 تومن فروخته می شه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    115 4
    وقتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نوکر تولید کنندگان و فروشندگان باشد نتیجه اش به گروگان گرفته شدن مصرف کننده است که فریادش در حلقومش خفه میشود
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    38 3
    عجب!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    26 42
    البته برخی فروشنده ها شیطنت می کنند که درست. اما همون مقایسه ساعت اپل که خودتون گذاشتید، آیا شرایط هر دو کالا واقعا یکسان است؟ مثلا توی عکس، یکی با گارانتی ارایه کرده و دیگری وضعیت گارانتی آن مشخص نیست. یا اینکه هر دو اینها از مبادی قانونی وارد شده؟ اگر کسی به اصول بازرگانی آشنا باشد هیچگاه دو قیمت صرف را نگاه نمی کند. مثال واضحتر بزنم. الان تلویزیون سونی مثلا با گارانتی و خدمات پس از فروش نمایندگی آن، قیمت بالاتری از بدون گارانتی آن دارد و یا در بانه با بهای کمتری می توان خرید کرد. به نظر میاد انواع شرایط برای خریدار مهیا شده که بتواند از هر نوع روشی و با هر ریسکی، کالایش را تهیه نماید.
    • ساسان IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      7 6
      برادر اون يكي از هزاران كالا بود من خودم بالاي ٢٠ تا جنس رو مقايسه كردم بدون گارنتي جفتشون ميدادن باميلو بدون تخفيف ارزونتر از ديجي ميداد با مثلا تخفيف
  • حمید IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    147 6
    دیجیکالا دیگه مثل سابق قابل اعتماد نیست
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    68 3
    این ترفند افزایش قیمت قبل از زمان حراج و تخفیف در زمان حراج در اکثر فروشگاههای اینترنتی رایج است از جمله بامیلو.
  • امیر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    61 4
    من یک هدفون رو تازه خریدم دیدم دیجی کالا رنگ سفیدشو میده ۴۶ورنگ آبیش هم۶۶ولی از یک سایت دیگه همون هدفون رو با ۴۰تومن خریدم .جالب این بود تفاوتی بین رنگ های مختلفش نبود
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    27 3
    بابا دوربین گو پرو همون لحظه تو تلگرام ساعت 18 تو تلگرام اموم رفتم تو سایتش نوشته بود تموم شد بعد یک بار نوشت سایت در حال برزو رسانی است
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    23 25
    یه محصول 50 درصد تخفیف داشت! سایت اصن بالا نمی اومد! علی ایحال محصولاتش گرونه ولی دیگه جنس بنجل بهت قالب نمیکنن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    55 2
    بامیلو هم همین کارومیکنه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    84 17
    کیه که پیگیری کنه ؟؟؟ انشاءالله بعد از 1400
  • اصغر IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    36 0
    بنده چندین سال است که خریداینترنتی انجام میدم ابتدابه بیشترفروشگاه های اینترنتی عرضه کننده مراجعه وکالای موردنظرراازقیمت وکیفیت ونحوه ارسال بررسی سپس اقدام به خریدمی کنم ضمنا کالاهایی رااینترنتی میخرم که امکان تهیه آن ازفروشگاه های نزدیک منزل نباشد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    42 1
    شما بخش لپ-تاپ هارو نگاه كنین بعضی مدل ها رو دیدم قیمت با تخفیفش 300 الی 500 تومن از سایت های دیگه گرونتره، دقیقا هم همون گارانتی و همون لوازم جانبی خدا میدونه تو بازار چقدر كمتره لپ-تاپ 1400 دلاری رو میدن 6.300 تومن!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    50 1
    کفش ورزشی را که 720000 تومان قیمت زده بود در خود نمایندگی 520000 تومان بوفور یافت میشود !!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    69 3
    آفرین ..من جنس خریدم خراب بود برگردوندن نه پولش و دادن نه جنس و...متاسفانه فکر میکنم که دی جی کالا به جای بهینه شدن بعد از زحمات زیادی که کشید روز به روز داره افول میکنه
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    39 4
    خخخخ یاد ماجرای رسوایی پروفایلهای مردم تو شب یلدا افتادم
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    45 3
    دیجی کالا خیلی وقته داره از این کلک استفاده میکنه ، راحت قیمت ها رو خیلی بالا می بره و بعد با تخفیفی که باز هم بیشتر از قیمت واقعی هست میفروشه من یه صندلی از دیجی کالا خریدم ۵۰ هزار تومان روز بعد دیدم سر کوچه مون میده ۲۵ هزار تومن ! یا مثلا ترازویی که کسی نمیخریده و همه سایت ها زدن ۱۰۰ هزار تومان رو زده ۱۴۵ هزار تومن و بعد در حراج زده ۹۰ هزار تومن چرا کسی روی این سایت ها نظارت نداره
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    32 5
    از همه بدتر اینه که اطلاعات شخصی و هویتی مشتریان به راحتی لو میره!!!!
  • amir IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    9 35
    والله من و رفیقم کنسولو خریدیم نمیدونم شما چطور نتونستید دیروزم به دستم رسیدش
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    4 18
    قیمت آن ساعت در دیجی کالا حدود 2 میلیون نیست. حددو 200 هزار تومان است. اصلاح بفرمائید. من سایت شما را دوست دارم. نمی خواهم از این سوتی ها در آن ببینم
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    52 3
    روز به روز اعتماد به دی جی کالا در حال کاهشه
  • جعفر IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    30 3
    تو سایت میگن 7 روز وقت داری تا جنس خریداری شده رو برگردونی اگه مشکلی داشت ولی من دو سال پیش یه گوشی خریدم وقتی زنگ زدم گفتم که داغ میکنه منو ارجاع دادن به نمایندگی. گفتن با اونجا تماس بگیر
  • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    23 87
    این خبر کاملا مغرضانه و اشتباه می باشد از سایت مشرق بعیده ازین خبرا
    • رضا افخمی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      28 2
      آقا یا خانم کارمند دیجی کالا ؛ لطفا شما دیگه از شرکتی که توش داری کار می کنی حمایت نکن
  • میثم IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    62 4
    دیجی کالا اولاش که اومده بود خوب بود الان افتضاح شده خوب که اسم و رسم پیدا کرد شروع کرد گرون فروشی
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    44 1
    تا چند سال پیش خیلی خوب بود... دیگه نه
  • ساسان IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    16 2
    واقعا تو اين كشور كسي نيست تا حق اين مردم رو كه با هزار بدبختي پول در ميارن و ميخوان كه ارزونترين كالا رو از جايي بخرن بگيره،به نظرم مسئولين حاضرن كه ملت بدبخت و ندار بشن ولي شركتها و بعضي كارخونه ها ورشكست نشن،خو بزاريد كساي ديگه وارد رقابت بشن وقتي ميدونيد اين ديجي كالا دزد سرگردنست
  • محسن IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    7 2
    ماشین اصلاحی که 35/000 تومن هست رو میده 50/000 تومن اونم با تخفیف!! ویژه :)))) فقط کسی از دیوار بالا بره دزده باقی دزدی نیست
  • جعفر ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    4 4
    من ی فانوس خریدم تو اف ویژه زده بود ۱۶ قیمت اولیه رو ۳۲ معرفی کرده بود اونم با شارژر و ... خریدم بعلت تکمیل نبودن لوازم جانبی عودت دادم.سه روز پیش تو بازار دیدم زده ۲۰ تومن کامل هم بود فهمیدم همش دزدیه! فقط کارشناساش خیلی خوب پیگیر هستن و مرتب از مراحل درخواست ها تماس میگیرن چه عودت چه خرید
  • علی هوانورد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    15 21
    من تا الان چندین وسیله از دیجی کالا خرید کردم . کمی قیمت بالا بود کالا اصالت داشت و سالم بود سر وقت تحویل داده شد تمامی کالاهای خریداری شده گارانتی داشتند به اشتباه یک کالا را دوتا سفارش دادم .به راحتی 1 عدد اضافه رو برگرداندند امنیت کامل در پرداخت .چه در محل و چه اینترنتی. من که راضی هستم . شاید بعضی ها بخواهند کالای بدون گارانتی یا کالایی با ریسک بالا از جای دیگری وبا قیمت کمتر بخرند .مختارند ملاک درستکار بودن فقط قیمت نیست. در ضمن دیجی کالا مال پسرخاله من نیست و در اون شرکت شاغل نیستم
  • محسن ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    15 1
    مدتهاست دیگه از دیجی کالا چیزی نخریدم . قیمت بالا و شک در اصالت کالا
  • مازیار ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    20 1
    من یه پرینتر کانن g2400 خریدم 100 تومن تخفیف داشت.یک روزه فرستادن.راه اندازی کردم خراب جوهر خالی میکرد.با بدبختی و تهیه فیلم مرجوع کردم (همون کالا یه هفته طول کشید مرجوع بشخ تعمدا طولش میدن تا هزینه مرجوعی رو برای خریدار بالا ببرن از لحاظ زمانی و روانی).خیلی راحت گفتن جوهرش تستر بوده(در حالیکه جوهر فابریک کانن بوده با 7000 پرینت رنگی و 6000 سیاه سفید) .قرار بود مساله جوهرش براشون روشن شه اما یهو بدون هماهنگی دوباره برام فرستادن با یه وضع فضاحت بار.جوهر ریخته تو کارتن گند زده به پرینتر... من خودم یه خبرنگارم.نصف حقوقمو دادم این پرینترو خریدم چون احتیاج داشتم.اما دیجی کالا کالای جعبه باز،برگشتی و معیوب رو در قالب کالای نو با تخفیف میفروشه و بعد پروسه بازپس گیری و تعویض رو به حدی مشکل میکنه که خریدار بیچاره قیدشو بزنه. الان نمایندگی کانن در رشت تایید کرده که پرینتر معیوبه جوهر خالی میکنه اما دیجی کالا هی بهانه میاره و امروز فردا میکنه.یک ماهه معطلم کردن و روحو روانمو آزرده کردن. من که رضا نیستم و تا آخرین نفس هم شده پیگیری می کنم تا بتونم مانع ادامه این روند ظالمانه در حق مردم این کشور رنج دیده بشم
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    23 1
    بهترين كار اينه كه مردم خودشون ديگه خريد نكنن..به جاي اينكه منتظر مسئوليني باشيم كه........ زهي خيال باطل
  • علی احمدی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    10 1
    باور بفرمایید تمام گارانتی که میگن دروغ و کذب هست لپ تاپ گرفتم با این تصور که گارانتی یکپارچه داره ولی متاسفانه وقتی مراجعه میکنید با جواب هایی مواجعه میشید که بیشتر از خود خراب شدن دستگاه آزاردهنده هست. با یکی از دوستان که نظر داده بودن فروشگاه اینترنتی به معنای واقعی در ایران نداریم کاملا موافقم.
  • مهدی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    18 5
    هرگز از دیجیکالا خرید نکنید. اینها شیاد و کلاهبردار هستند. در چهار بار خرید اینترنتی از دیجی کالا سه بار متوجه کلاهبرداری ایشان شدم: ۱- یک بار لپ تاپ حدودا ۵ میلیونی ایسوس از دیجیکالا خریدم وقتی باز کردم متوجه شدم تعمیراتی هست و بیشتر از ۲ ساعت هم کار نکرد و صفحه اش رفت. ۲- یک مودم ای دی اس ال دیلینک ازشون خریدم و بعد از ۱۰ روز علافی در قطع و وصل کردن اینترنت و کارشناسی آی اس پی دست آخر معلوم شد مودم خرابه ولی من دستم هیچ جایی جز گارانتی مودم بند نیست و دیجیکالا مسئولیت نمیپذیره. ۳- بلندگوی بلوتوث شیائومی ازشون خریدم بعداز اینکه تحویل گرفتم متوجه شدم که با چسب قطره ای چسبوندنش و دو روز بعد دوباره از همون جای چسب خوردگی قابش در اومد! ۴-یک گوشی خریدم از دیجیکالا و بعد از تحویل گرفتن متوجه شدم که جای قاب محافظ روی گوشی آکبند افتاده! یعنی تعمیراتی هست دیگه. بعد فهمیدم که اصلا این گوشی رام متفرقه هست و رام گلوبال نیست و بخش مهمی از امکانات این مدل از روش حذف شده من جمله پشتیبانی کامل از نسل چهار و چیزای دیگه. و جالب اینه که ۵۰ تومن ارزونتر توی بازار میشد اورجینال این برند گوشی رو خرید. خلاصه اینقدر منو علاف کردن آخر هم گفتن گوشی ایرادی نداره در حالی که وقتی باهاش دو سه ساعت کار میکنی تاچ گوشی خل میزنه و خودش روی صفحه کار میکنه!
  • مهدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    14 0
    وقتی یک برند مثل دیجیکالا کلاهبرداری های سازمان یافته انجام میده، رسانه ها باید بصورت جدی وارد عمل بشن و رسالت خودشون رو ایفا بکنن. تجربه ی خرید های من به شخصه از دیجی کالا خودش یک سوژه ی خبری جذاب میتونه برای مردم باشه. آخه دیجی کالا تا کی باید سر مردم کلاه بگذاره؟!
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    14 0
    متاسفانه منم توی خرید شگفت انگیز از این سایت نه چندان خوب کالا خریدم که به دلیل بی کیفیت بودن و خرابی اونو مرجوع کردم و تا 1 ماه دنبال پولم بودم تا اینکه نصف پولمم پس ندادن! بخاطر دروغگویی های این سایت کلی ضرر کردم
  • Heisenberg IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    25 0
    دوستان دی جی کالا تمام کالاهاشرو گرونتر از بازار میده و تا ۲ سال پیش شاید خوب بوده اما حالا که تعداد مشتری هاشون رفته بالا دیگه توجهی ندارن به هیچی . بامیلو هم همینطوره چند بار ازش خرید کردم قیمت هاش بهتر از دی جی کالا هست اما بسیاری از کالا ها رو با گارانتی باطل شده میده . تو سال ۹۵ گوشی خریدم ازش تو گارانتیش زدم اتمام گارانتی سال ۹۳ ! کلاه برداری تو روز روشن
  • ناخ IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    خوب شد راهنمایی کردین دستتون درد نکنه مسئولین که هیچ خوبه ملت هوای ملت را داره -میخواستم پرینتر بگیرم از دیجی کالا -پشیمان که هیچ ،غلط کردم
  • ایراندوست IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    ولی هر چی که هستند واسه خودشونن کافیه مردم دیگه خرید نکنند چون قابل اعتماد نیستند به هیچ عنوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس