کد خبر 750916
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
آتنا

بدنبال قتل فجیع آتنا، گروهی از رسانه‌های معلوم الحال خارجی موجی از تبلیغات به راه‌انداختند و علت چنین قتل‌هایی را به عدم آموزش‌های جنسی در کودکان و عدم اجرای قوانینی مانند سند ۲۰۳۰ مربوط دانستند!

به گزارش مشرق، طبق معمول و بالطبع این رسانه‌های وابسته، گروهی از شبه‌روشنفکران  غربگرای داخلی نیز همان حرف‌ها را تکرار کردند و بعضا با سیاه‌نمایی مفرط، سعی کردند از فضای ایجاد شده، بهره خود را بگیرند. 


از جمله این افراد یکی از کارگردانان زن سینمای ایران است که ادعای فیلمسازی اجتماعی دارد. وی از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و طی یک یادداشت، تصویری فاجعه بار از جامعه ایران ارائه داده است و با اشاره غیرمستقیم به سند ۲۰۳۰، می‌نویسد:


«... هیچکس حق طرح سؤال، حق اعتراض، حق آموزش مراقبت‌های دفاعی لازم به بچه‌های در معرض آسیب، با سونامی غرایز فرو خفته و سرکوب شده کمین گرفته در هر کوچه، پس کوچه‌ای را ندارد...» و در پایان با لحنی کنایه‌آمیز اضافه می‌کند: «... هیس، موضوعات کوچکی مثل «آتنا» را بزرگ نکنید، کارهای بزرگ‌تر فرهنگی مثل لغو مجوز کنسرت و توقیف فیلم‌های سینمایی و پایین آوردن دیش‌های ماهواره در اولویت است...» !


اظهارات این گارگردان در حالی است که پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد میزان آسیب‌های اجتماعی از این دست در کشورهایی که سند ۲۰۳۰ را اجرا کرده‌اند به مراتب بیشتر از ایران است. در واقع کشورهای غربی آماری به مراتب نگران‌کننده‌تر از ایران دارند.


بر اساس گزارش‌های متعدد از جمله گزارش معتبر «نوردیک» از دانشگاه استکهلم سوئد، در سال ۲۰۱۱ به طور متوسط روزانه ۶۰ تعرض جنسی به کودکان، به پلیس این کشور گزارش شد.

این درحالی است که پلیس این کشور معتقد است بیشتر جنایات جنسی اساسا گزارش نمی‌شود. براساس همین گزارش، در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۳ هزار کودک در انگلیس و ولز قربانی تجاوز جنسی شدند.سازمان ملل در گزارش نوامبر ۲۰۱۱ آورده بود که در ایالات متحده نیز حدود ۶۰ درصد دختران در سن ۱۲ تا ۱۶ سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند.

یعنی همان سنینی که تحت کلاس‌های آموزش جنسی سند ۲۰۳۰ قرار دارند! رقم ۱/۱ میلیون بارداری ناخواسته سالانه در میان این نوجوانان که نیمی از آن به سقط جنین و نیمی دیگر به کودکان و مادران بی‌سرپرست منجر می‌شود، حاصل همین آموزش‌هاست!


آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد به طور متوسط هر هشت دقیقه، یک کودک در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، یعنی در حدود ۶۶ هزار سوءرفتار جنسی علیه کودکان در هر سال که ۳۴ درصد از این کودکان کمتر از ۱۲ سال سن داشته‌اند!

اما دانشگاه «کلرادو» چندی پیش آماری از سوءاستفاده جنسی به‏خصوص در میان کودکان این کشور منتشر کرد که در هر دو دقیقه یک کودک در آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‏گیرد. 


اگرچه آمارهایی از این دست وظیفه قانونی مسئولان کشور را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی موجود انکار نمی‌کند اما ظاهرا خانم کارگردان به اندازه کافی مطالعه نداشته و از اخبار و پژوهش‌های روز دانشگاهی بی‌خبر است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس