ترکیه

وزیر دفاع قطر تاکید کرد هیچ کس حق ندارد درباره پایگاه ترکیه در این کشور اظهار نظر کند.

به گزارش مشرق، «خالد العطیه» وزیر دفاع قطردوشنبه شب در خصوص درخواست کشورهای چهارگانه برای تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر به عنوان پیش شرط از سرگیری روابط با این کشور گفت: هیچ کشوری حق ندارد از ما بخواهد که پایگاه نظامی ترکیه را در خاک کشورمان ببندیم.

العطیه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه انگلیسی زبان «TRT World» ترکیه تاکید کرد: مساله بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، به دو کشور بستگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم ساخت پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر از مدت هاست که مطرح است و همگان از این مساله آگاهی دارند.

اظهارات عطیه یک هفته پس از آن صورت می گیرد که پنجمین گروه از نیروهای ترکیه، سه شنبه گذشته وارد پایگاه هوایی العدید قطر شدند.

قطر در روزهای اخیر با توجه به بحران به وجود آمده در روابط دوحه با کشورهای حوزه خلیج فارس، همکاری نظامی خود را با کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ترکیه و انگلیس افزایش داده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۱۵ خردادماه ۹۶ با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

چهار کشور تحریم کننده قطر اول تیرماه ۹۶ فهرست شروط ۱۳ گانه خود برای از سرگیری روابط با قطر ارائه دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    2 5
    اینا کی هستند که بخوان پایگاه ترکیه رو تعطیل کنند
    • ایرانی اذری IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      14 2
      شما کی هستی با این حرارت از ترکیه دفاع میکنی ?تبعه ایران هستی؟هموطن ما هستی؟عجب؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس