کد خبر 750842
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در دیدار جمعی از علما و طلاب اصفهان اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند؛ این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

وی افزود: در مقابل، نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی انسان جاری باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: چنین اشخاصی در زبان از دین سخن می‌گویند اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی ندارند، حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت مؤمنانه و مستقل است، خاطرنشان کرد: انقلاب می‌خواهد نشان دهد که اسلامِ مقتدر برای سیاست، اقتصاد، اجتماع و رفاه دنیوی و سعادت اخروی مردم، طرح و برنامه پیشرفت دارد.
رئیسی گفت: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله‌شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.
وی ادامه داد: استخراج مؤلفه‌های پیشرفت مؤمنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال، کار حوزه‌های علمیه است و اگر حوزه به این وظیفه خود به درستی عمل نکند، الگوی انحرافی و پر هزینه همچون نسخه سازش را به‌عنوان نسخه‌های معتبر به جامعه تحمیل خواهند کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    5 0
    متاسفانه عقیده سکولاری ازقدیما درحوزویها غرب زده بوده- من خود حوزوی هستم -این جورادما بدجوری باظاهر سازیهاشون درجای جای نظام نفوذ کرده ان -بعقیده من باید فکری کرد ابروی روحانیتم میبرن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 1
    چی بگم. تخصصی در فقه ندارم.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 0
    بعضیها هم در لباس دین نگاه داعشی دارند.
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 0
      سکولار بهتر از داعشگراست...
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    0 0
    شما حق نداريد ازادي پوشش به زنان ندهيد ولي از ان طرف در انگليس ، أمريكا و غيره براي زنان مسلمان ازادي پوشش بخواهيد صد در صد در مقابل شما خواهيم ايستاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس