کد خبر 750805
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
افغانستان

سازمان ملل گزارش کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان در 6 ماهه اول سال جاری میلادی بسیار افزایش داشته است و یکهزار و 662 نفر در این بازه زمانی جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، سازمان ملل روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در افغانستان در نیمه اول سال 2017 به یک آمار جدید بالایی رسید به طوریکه در این بازه زمانی یکهزار و 662 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 3 هزار و 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، بنا به گزارش هیأت امدادرسانی سازمان ملل در افغانستان «UNAMA) گزارش کرد که آمار تلفات غیرنظامیان در «کابل» پایتخت افغانستان در واقع حدود 20 درصد از مجموع آمار ارائه شده را شامل می‌شود.

اکثر این قربانیان در حمله گروههای ضددولتی از جمله طالبان و همچنین حملات تکفیری‌های داعش جان خود را از دست داده‌اند.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که هزینه انسانی این درگیری‌ها همچنان بالاست.

بنا بر این گزارش، مجموع 174 زن در این بازه زمانی در افغانستان کشته شدند و 462 نفر دیگر نیز زخمی شدند که در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش 23 درصدی داشته است.

از طرف دیگر، 436 کودک نیز در همین بازه زمانی کشته شدند و در مقایسه با سال گذشته افزایش 9 درصدی داشته است.

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از 34 استان افغانستان شاهد افزایش تلفات غیرنظامیان در 6 ماهه اول سال جاری میلادی بوده است و این به واسطه افزایش حملات نیروهای غیردولتی است.

بنا به ارقام سازمان ملل، از ژانویه 2009 تاکنون، بیش ز 25 هزار و 500 غیرنظامی در افغانستان در نتیجه درگیری‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند و حدود 49 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس