سرلشکر باقری

سرلشکر باقری قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر حوزه ریاست ستاد کل نیروهای  مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار داشت: با گذشت قریب به 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس، به رغم تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه ای امریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می دهد. 

وی افزود: پیدایش تهدیدات نوین امنیتی که با طراحی و پیدایش قدرت های استکباری و مرتجعین منطقه و غفلت و بی توجهی برخی همسایگان، جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است و کشاندن تهدید به داخل ایران را دنبال می کند، لزوم هوشمندی و آمادگی بیشتر برای مقابله و خنثی سازی آنها را مورد تاکید حوزه دفاعی و امنیتی قرار می دهد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قوی تر و موفق تر از همیشه، توان امادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات حفظ و ارتقا بخشیده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است، با دفاع جانانه از مرزهای کشور و جانفشانی مدافعان حرم و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری، صحنه نبرد را به مناطق دور دست منتقل کند و امنیت مثال زدنی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

باقری اقتدار و امنیت ممتاز امروز کشور را تجلی اراده الهی و عنایت ائمه اطهار به ملت ایران و ثمره خون شهدا دانست و افزود: این یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر است که اگر رهبری حکیمانه و دور اندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود، امروز شاهد وضعیت متفاوتی در کشور بودیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت منطقه جنوب غرب آسیا خاطرنشان کرد: این منطقه محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت های استکباری، شیطنت صهیونیست ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت های غیر مردمی و جائر منطقه امروز با حوادث و توطئه های جدید نیز روبرو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده اندیشی و سهل انگاری کرد. 

وی افزود: اینکه در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست های تکفیری پس از سه سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت دینی و  پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور؛ بی درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می شود، امری عادی به نظر نمی رسد. 

باقری طرح موضوع برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش های جدید در این منطقه دانست و تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام ، مذاهب و بخش های مختلف این سرزمین است.  

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بروز اختلاف و تنش بین برخی کشورهای منطقه و ایجاد صف بندی و جبهه بندی های جدید میان کشورهای عربی گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران چه برای عراق و چه برخی اختلافات دیگر در حاشیه خلیج فارس مفاهمه و گفت و گو در فضایی به دور از خشونت و دودستگی است. 

وی تاکید کرد: منطقه کشش جنگ ها و تنش های دیگر را ندارد و قطعا بروز هر درگیری جدید پای بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد کشاند و این در حالی است که کشورهای منطقه خود به خوبی ظرفیت لازم برای حل معضلات و اختلافات را دارا هستند و نیاز به دخالت قدرت های سلطه گر فرامنطقه ای ندارند. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و سخنان اخیر مقامات نظامی آمریکایی که با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان از ضرورت تغییر نظام در ایران سخن گفته اند، تصریح کرد: بحمدالله ملت ایران که متحد و یکپارچه در سایه امنیت مثال زدنی، انتخاباتی با شور و عظمت را برگزار کرد در یک امنیت، در یک نظام مردمسالار بر تصمیم خود در دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی محکم ایستاده است و اجازه دخالت در سرنوشت و امنیت کشورمان را به دیگران نمی دهد. 

باقری تاکید کرد: مقامات آمریکایی قدری عاقلانه تر، سنجیده تر و پخته تر نسبت به دیگر کشورها آن هم کشور مقتدری مانند ایران که با سربلندی و صلابت برابر تمامی توطئه ها ایستادگی کرده صحبت کنند و بیش از این با آبروی نداشته خود بازی نکنند. 

عضو شورای عالی امنیت ملی طرح در دست اقدام مجامع قانونی امریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره محاسبات غلط آمریکایی ها نسبت به جمهوری اسلامی محسوب کرد و یاد آور شد: ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکباربه ویژه امریکا ایستادگی کرده و روز به روز مقاومتر شده است؛ لذا تحریم های بعدی نیز به فرصتی برای رشد و بالندگی و خود اتکایی و توجه به ظرفیت های بومی و درونی کشور بدل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: همردیف شمردن سپاه با گروه های تروریستی و جاری کردن تحریم های مشابه آنان برای سپاه ریسک بزرگی برای امریکا و پایگاه ها و نیروهای مستقر آنها در منطقه است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توصیه مجامع قانونگذاری امریکا برای در نظر گرفتن احتیاط و عمق بیشتر نسبت به تصمیم گیری در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه ایران تاکید کرد: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و هرگز قابل معامله و مذاکره در هیچ سطحی نیست.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی ازنقش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با تهدیدات و برقراری امنیت در مناطق مرزی گفت: در شرایطی که کشور با تهدیدات فرامنطقه ای، جنگ های نیابتی منطقه ای و کوتاهی برخی همسایگان در کنترل وضعیت امنیتی مرزهای مشترک مواجه است؛ نیروی زمیتی نقش ممتازی را عهده دار شده است و با استقبال از ماموریت ها، در کمال شجاعت، ابداع و ابتکار و خلاقیت، مجاهدانه نقش بی بدیلی را در برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب شرق و شمال شرق و جنوب غرب کشور ایفا کرده است. 

وی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه که با دفاع مقدس متولد شده و بلوغ یافته، به فضل الهی در دوره فرماندهی سردار پاکپور توانسته است با تجربه بالا و سخت کوشی کم نظیر، امنیت مناطق مورد طمع و تهدید را در سطح سایر مناطق کشور تامین کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت های بهداشتی، درمانی و مردم یاری و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه که توام با پرداختن به ماموریت های امنیتی در مناطق مرزی در دستور کار این نیرو قرار دارد، خاطرنشان کرد: جای جای مناطق مرزی و محل استقرار نیروی زمینی سپاه شاهد همت جهادی و انقلابی یگان های این نیرو در راه اندازی بیمارستان های صحرایی مجهز و در تراز بیمارستان های شهری برای خدمت رسانی و درمان رایگان مردم محروم و نیازمند است؛ به گونه ای که هزاران عمل جراحی را در این بیمارستان ها برای معالجه انجام داده است. 

وی افزود: کمک به ساخت مسکن روستایی؛ راه های روستایی ، محرومیت زدایی ، اشتغال زایی و دیگر ابعاد خدمت رسانی به مردم نشان از ایمان و اراده این نیرو برای مجاهدت در این عرصه دارد.
باقری اقدامات قابل تحسین نیروی زمینی سپاه را بخش اندکی از نقش آفرینی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امر توجه به سازندگی ، عمران و ابادانی کشور دانست و تاکید کرد: سپاه در کنار نقش آفرینی در حوزه دفاعی و امنیتی کشور در عرصه سازندگی ، محرومیت زدایی و مردم یاری تاثیرات راهبردی داشته است و نقش بی بدیلی با اتکا به توانمندی های بومی و ایرانی ایفا کرده است. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به رضایت فرمانده معظم کل قوا از نیروی زمینی سپاه و فرمانده مقتدر و رزمندگان مخلص آن، با تاکید بر مجاهدت خستگی ناپذیر برای پاسخ به انتظارات و انجام سخت ترین ماموریت های امنیتی در مناطق راهبردی مرزی کشور تصریح کرد: آمادگی برای پیش کنشگری برابر عوامل تهدید، از جمله مهمترین انتظارات فراروی نیروی زمینی سپاه است که به مدد هوشمندی، هوشیاری و توانمندی های سرشار، وضعیت اطمینان بخشی را نوید می دهد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    مگه تو قرار بپذیری اسراییل باید بپذیرد که پذیرفته و با عربستان شریک شده و هرینه هایش را هم داده اند به دوستان در عراق
    • ناشناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      تو مزدور رو باید تحت شناسایی تعقیب قرار داد و مجازات کرد که اینجور دهن نجستو باز نکنی.اگه سپاه و حاج قاسم نبود الان معلوم نبود نوامیس بارزانی تو کدوم بازار خرید و فروش میشدن
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      16 15
      منافق حرومزاده با پرچم آلمان مگه گیرت نیارم اصلاح طلب اسراییلی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    14 73
    نیروی زمیتی نقش ممتازی را عهده دار شده است
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    13 22
    مقامات آمریکایی قدری عاقلانه تر، سنجیده تر و پخته تر نسبت به دیگر کشورها آن هم کشور مقتدری مانند ایران که با سربلندی و صلابت برابر تمامی توطئه ها ایستادگی کرده صحبت کنند
  • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    29 59
    قدرت موشکی هرگززززززززززززززززززززز قابل مذاکره نیست. صد در صد موافقم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    11 52
    استفاده نکنین اونم قابل مذاکره میشه . چرا برای نابودی اسرائیل دست دست میکنیم ؟ مگه شرط ظهور امام زمان نابودی اسرائیل نیست ؟ چند بار تا حالا اسرائیل حمله کرده سوریه جواب ندادیم ؟؟؟
  • مغز متفكر جعلي IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    7 7
    سردار!!شما ك بهتر از همه ميداني ك آواكس اوجب واجبات است!چرا اقدامي نميكنيد
  • مجتبی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    25 18
    ایران داره نابود میشه
    • عصبی DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      11 4
      اشغال بی ریشه و بی صفت .
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    16 86
    به نظرم منطقی ترین فرمانده ایرانی هستند ایشون. خیلی هم وارد سیاست نمیشند و حواسشون به مجموعه تحت امر هست. شاید بتونم بگم لایق ترین فرمانده در حال حاضر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس