ماهواره

سازمان فضایی ایران از آغاز فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان فضایی ایران، دور دوم کارگاه آموزشی فاز طراحی دقیق مسابقه دانشجویی ماهواره مکعب ایرانی به مدت ۳ روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است. در این کارگاه بیش از ۷۰ دانشجو از ۷ دانشگاه کشور حضور دارند.

هدف اصلی از برگزاری این کارگاه، آشنایی تیم های حاضر در مسابقه با مفاهیم و محتوای فاز طراحی دقیق است.

در این کارگاه مباحثی در حوزه های مختلف فنی شامل طراحی سازه ماهواره، مونتاژ بوردهای الکترونیکی، مخابرات فضایی و سایر موارد مرتبط با فناوری طراحی و ساخت کیوب ست ها ارائه می شود.

این مسابقه که همزمان با روز فناوری فضایی، در ۱۴ بهمن ماه ۹۴ آغاز شده است، هم اکنون در میانه فاز طراحی دقیق است و ۵ تیم حاضر در این فاز تا انتهای شهریورماه فرصت خواهند داشت تا اسناد طراحی دقیق خود را آماده و ارسال کنند.

در حال حاضر تیم های سوتاک از دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره مکعبی امیرکبیر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پلوتون از دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تبریزست از دانشگاه تبریز و نصیر ۱ از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در این مسابقات حضور دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    13 4
    لطفاً برای کاهش سرگردانی سازندگان، آقای روحانی و وزرای محترم مربوطه پیشاپیش جای مناسب در موزه برای این ماهواره ها آماده کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس