شهید و شهادت - لاله - تشییع

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت:هویت دو تن از این ۱۵ شهید مشخص شده که اطلاعات و مشخصات آن‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار عبدالله ملکی با اشاره به اینکه استان مازندران در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میزبان پیکرهای ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس است بیان کرد: پیکرهای این شهدا که به تازگی مورد تفحص قرار گرفتند، روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه در شهرهای ساری، بابل، بندپی شرقی بابل، بابلسر و بلده نور، تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام در تاریخ ۲۶ تیرماه تحویل مسؤولان استانی شود، افزود: قرار است این شهدا از محور هراز وارد استان شوند و ساعت ۶ بعد از ظهر همان روز در میدان قائم آمل مورد استقبال قرار گیرند. مراسم وداع با ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس در شب ۲۶ تیرماه(دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار خواهد شد.

ملکی خاطرنشان کرد: پس از مراسم وداع، پیکرهای ۱۳ شهید گمنام به شهرهای مورد نظر انتقال داده می‌شوند و در اختیار مسؤولان سپاه شهرستان‌ها قرار خواهند گرفت. همچنین پیکرهای دو شهید گمنام که قرار است در ساری تشییع شود، تحویل سپاه کربلا خواهد شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۲ ساله که به ترتیب در عملیات کربلای ۴ (ام‌الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، پس از تشییع به محل خاکسپاری ستاد سپاه کربلا و ستاد نیروی انتظامی استان، انتقال داده و تدفین می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران زمان تشییع شهدای گمنام ساری را ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح اعلام کرد که از میدان شهدا به سمت امامزاده یحیی ساری توسط هیئت‌های عزاداری، تشییع می‌شوند. پیکرهای سه شهید گمنام ۱۷، ۲۵ و ۲۶ ساله که به ترتیب در عملیات‌های بدر(شرق دجله)، کربلای ۴ (ام الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، بعد از ظهر همان روز در شهرستان بلده نور تشییع می‌شوند.

ملکی گفت: شهرستان بابلسر میزبان پیکرهای پنج شهید گمنام است که سه شهید ۳۵، ۲۱ و ۱۹ ساله که در عملیات‌های خیبر (جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و محرم (شرهانی) تفحص شدند در هادی‌شهر و پیکرهای دو شهید ۱۶ و ۱۹ ساله که در عملیات خیبر و بدر به شهادت رسیدند، در پدافند هوایی این شهرستان مورد خاکسپاری قرار می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه سه شهید گمنام میهمان مردم شهر بندپی شرقی بابل هستند، افزود: این سه شهید در عملیات‌های خیبر (جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و والفجر هشت (فاو) تفحص شدند که به ترتیب ۳۰، ۱۹ و ۲۰ ساله هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان گفت: هویت دو تن از شهدای مورد نظر مشخص شده که اطلاعات و مشخصات این شهدا متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس