سجاد استکی

ملی پوش هندبال و آقای گل لیگ هندبال رومانی برای فصل ۲۰۱۷ بازهم با باشگاه دیناموبخارست رومانی قرارداد بست. او می گوید که ملی پوشان هندبال همگی متحد شدند .

به گزارش مشرق، سجاد استکی در پایان روز نخست اردوی تیم‌ ‌ملی هندبال در مورد شرایط این روزهای هندبال، اظهار کرد: خدا را شکر اردوی تیم ملی با حضور همه ملی پوشان برگزار شد. دو سال است که بازیکنان تیم‌ ‌ملی دور هم نبودند و با هم بازی نکردند. اکنون دوباره همه لژیونرها دور هم جمع شدند و متحد با یکدیگر تمرین می کنند. ما می خواهیم تیم‌ ‌ملی را دوباره به جایگاه قبلی خود بر گردانیم. جایگاهی که هندبال ایران لیاقت آن را دارد.

او در ادامه درخصوص لیگ هندبال ایران گفت‌: درحال حاضر شرایط خوبی در لیگ هندبال نیست. وضعیت لیگ نامعلوم است و تیم‌های حاضر در لیگ هنوز اعلام آمادگی نکرده اند. اگر ‌اسپانسرها به سمت هندبال بیایند وضعیت لیگ خوب خواهد شد و سبب می‌شود که شرایط تیم‌ ‌ملی هم بهتر شود.

استکی با بیان این که ملی پوشان با هدف قهرمانی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به میدان می‌روند، گفت‌: در حال‌ حاضر هندبال ایران یازده لژیونر دارد که تجربه بازی در اروپا را دارند. ما برای قهرمانی به رقابت‌های پیش رو می رویم. قطر یکی از رقبای قدیمی ماست اما به نظر می رسد که نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است و کمی سن بازیکنانش بالا رفته است. با این حال شانس قهرمانی ما بیشتر شده است.

عضو تیم باشگاهی دینامو بخارست رومانی ادامه داد: بچه‌ها در اروپا دست به توپ شده‌اند و در لیگ‌های خوب سوئیس، رومانی، ترکیه و مجارستان بازی کرده‌اند. ما ۱۰۰ درصد باید برای قهرمان شدن و کسب سهمیه جهانی به این رقابت‌ها می رویم. ما همچنین باید در رقابت‌های مقدماتی المپیک قهرمان شویم تا ۱۰۰ درصد و بدون چون و چرا در  المپیک ۲۰۲۰ حضور داشته باشیم. همه آرزوی ما هندبالی‌ها حضور در  المپیک ۲۰۲۰ است.

استکی در مورد انتخاب سرمربی خارجی برای تیم‌ ‌ملی معتقد است: حبیبی از دوران نوجوانان تا بزرگسالان در کنار ما هندبالیست ها بوده است و از تمامی ما شناخت دارد. از این رو می‌تواند خیلی خوب به عنوان مربی در کنار تیم بازیکنان را هدایت کند. انتخاب سرمربی خارجی در برنامه‌ریزی فدراسیون است. نمی توانیم بگوییم که مربی خارجی خیلی تاثیر گذار است، چون اکثر بچه‌ها لژیونر هستند و در لیگ‌های اروپایی تمرین می‌کنند. اما اگر فدراسیون بتواند مربی خارجی بیاورد که در کنار حبیبی قرار بگیرد، خب شرایط بهتر می‌شود.

آقای گل لیگ رومانی در مورد حضور لژیونرها در اردوهای تیم ملی هندبال ایران گفت: تعداد لژیونرها زیاد است، آنها همیشه و در طول فصل نمی‌توانند در اردوهای تیم‌ ‌ملی حاضر شوند. به دلیل آسیب‌هایی که ممکن است در اردوهای تیم‌ ‌ملی ایران به لژیونرها وارد شود، تیم‌های باشگاهی زیاد اجازه حضور در اردوها را به لژیونرها نخواهند داد.اما خب اکثر بازیکنان در قراردادهای خود قید کرده اند که شرایط حضورشان در تیم‌ ‌ملی هندبال ایران برای حضور در رقابت های ثبت شده در فدراسیون جهانی(َAHF) فرآهم شود.

لژیونر هندبال ایران در خصوص حضورش در تورنمنت سئول کاپ گفت: فدراسیون هندبال در حال رایزنی با مسئولان باشگاه است و امیدوارم که نتیجه دهد و بتوانیم حاضر شویم. این تورنمنت در فدراسیون جهانی به ثبت نرسیده و ممکن است شرایط حضور فراهم نباشد.

سجاد استکی با بیان این که امسال هم در دیناموبخارست رومانی می ماند، گفت‌: پیشنهادات زیادی از کشورهای فرانسه و آلمان داشتم، اما دیناموبخارست پیشنهاد خوبی به من داد و از طرفی هم می خواستم در کنار الله کرم باشم و بنابراین باز هم در دیناموبخارست برای یک سال دیگر به همراه برادرم و موسوی خواهیم ماند.

 سجاد استکی در سال ۲۰۱۷ عضو تیم باشگاهی دیناموبخارست رومانی بود و توانست به همراه برادرش الله کرم و علیرضا موسوی به سه قهرمانی در ناسیونال لیگ، جام حذفی و سوپر کاپ دست یابد  .سجاد همچنین عناوینی چون پدیده فصل ۲۰۱۷ رومانی، قرار گرفتن در میان پنج بغل زن چپ دنیا، مرد ال هندبال رومانی، آقای گل فصل ۲۰۱۶ و قرار گرفتن در میان ۲۰ خرید برتر سال ۲۰۱۷ دست یابد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس