کد خبر 750515
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
150026371336527200.jpg

اعتراض ها در منطقه الحسیمه در شمال مغرب و برخی از شهرهای این کشور یکشنبه شب درحمایت از «جنبش حاشیه نشین ها» از سرگرفته شد.

 به گزراش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فعالان کمپین موسوم به جنبش حاشیه نشین ها با تجمع در سواحل الحسیمه، حمایت خود را از این جنبش که بیش از هشت ماه است آغاز شده،  اعلام کردند.

این درحالیست که درهمان روز اعتراض هایی در حمایت از جنبش حاشیه نشین ها در برخی از شهرهای مغرب مانند دار البیضاء (بزرگ ترین شهر شمال و رباط پایتخت مغرب) برگزار شد.

برخی از فعالان حقوقی، برای نشان دهنده اعتراض ها در سواحل شهر الحسمیه، ویدئوهایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. این ویدئوها معترضان را درحالیکه لباس شنا بر تن دارند و شعارهایی با مضمون لزوم پاسخگویی به خواسته های جنبش حاشیه نشین ها و توسعه منطقه الحسیمه سر می دهند، نشان می دهد.

درهمین ارتباط، سازمان زندان ها و بازپروری مغرب، صدور بیانیه از سوی زندانیان جنبش حاشیه نشین ها در زندان دار البیضاء را تکذیب کرد.

در بیانیه سازمان زندان های مغرب آمده است که به هیچ وجه امکان تهیه و تنظیم درخواست مشترک از سوی همه زندانیان که به امضای همه آنان برسد، وجود ندارد.

براساس این بیانیه، گزارش های منتشره درخصوص اعتصاب  غذای برخی از زندانیان در ارتباط با حوادث منطقه الحسیمه بی پایه و اساس است.

بازداشت شدگان در زندان دار البیضاء اعلام کردند که تصمیم دارند از دوشنبه این هفته در ارتباط با حوادث مربوط به جنبش حاشیه نشین ها اعتصاب غذا کنند.

زندانیان، آزادی خود را به عنوان گامی برای گفت و گو درباره خواسته های حقوقیشان خواستار شدند.

شهر الحسمیه و برخی دیگر از شهرها و روستاهای منطقه از اکتبر گذشته صحنه اعتراض هایی با هدف مطالبه توسعه این منطقه و از بین بردن انزوا و مبارزه با فساد است.

این اعتراض ها به دنبال کشته شدن جوان ماهی فروش مغربی به نام محسن فکری بر اثر له شدن در دستگاه جمع آوری زباله هنگام تلاش او برای پس گرفتن وسایلش از پلیس، آغاز شد.

طبق گفته مصطفی الخلفی سخنگوی دولت مغرب، تاکنون ۱۷۶ نفر درارتباط با اعتراض های مربوط به جنبش حاشیه نشین ها در مغرب بازداشت شده اند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس