کد خبر 750158
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
جشنواره

اختتامیه جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» که قرار بود اواخر سال 1393 به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد برگزار شود، با وجود گذشت 3 سال همچنان از سوی مسئولان به تعویق می‌افتد.

به گزارش مشرق، معاونت قرآن و عترت ارشاد سال 1393 در پاسخ‌گویی به اهانت غربی‌ها به پیامبر اعظم(ص) اقدام به برگزاری جشنواره «رحمةللعالمین» کرد تا از این طریق شخصیت و سیره حضرت محمد(ص) را به جهانیان معرفی کند.

پس از هماهنگی‌های صورت گرفته فراخوان این جشنواره همزمان با دهه مبارک فجر با عنوان جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» به 7 زبان دنیا همچون انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، اردو، رومی، عربی و آلمانی اعلام شد؛ اما تاکنون خبری از تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه منتشر نشده و حتی برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز با وجود گذشت 3 سال همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

این امر در حالی اتفاق می‌افتد که جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» سال 1393 در قالب فیلم کوتاه 114 ثانیه‌ای متناسب با آیات کلام‌الله مجید فراخوان داد و قرار بود اختتامیه این جشنواره شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1394 مصادف با مبعث پیامبر اعظم(ص) برگزار شود.

مهلت ارسال آثار نیز به دلیل عدم تبلیغات مناسب، یک‌بار تا پایان اسفندماه و بار دیگر تا پایان فروردین و پس از آن تا 26 اردیبهشت‌ماه اعلام شد و پس از آن نه تنها مهلت ارسال آثار بلکه زمان برگزاری اختتامیه نیز به فراموشی سپرده شد تا اینکه با پیگیری‌های مختلف، مسئولان زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را 15 ماه مبارک رمضان و پس از آن عید سعید فطر سال 1394 اعلام کردند اما این بار هم اختتامیه در زمان مقرر برگزار نشد.

پس از آن «مهدی حقیقی» دبیر جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» به شتاب‌زده عمل کردن درباره برپایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: در جلساتی با مسئولان سعی در تمدید مهلت ارسال آثار داریم، به همین خاطر زمان قطعی اعلام نشده است اما به احتمال زیاد هنرمندان تا پایان شهریورماه (سال 1394) مهلت دارند آثار خود را در زمینه معرفی و نشان دادن شخصیت والای حضرت پیامبر(ص) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد تا پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره حداقل 500 انیمیشن و فیلم کوتاه 114 ثانیه‌ای تولید و ارسال شود. این در حالی بود که به گفته حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد این جشنواره تنها برای همان سال یعنی سال 1393 در نظر گرفته شده بود و برنامه‌ای برای تجدید آن در سال‌های بعد نداشتند و به این ترتیب صاحبان ارسال آثار کماکان در بلاتکلیفی ماندند.

سال گذشته نیز مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد از برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» در اردیبهشت‌ماه سال 1395 خبر دادند و در نهایت امسال نیز قرار بود اختتامیه این جشنواره در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شود اما این امر محقق نشد و تکلیف این جشنواره هنوز مشخص نیست.

امید است که مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد به برگزاری جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح» اهتمام بیشتری داشته باشند و برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این جشنواره برنامه‌ریزی جدی کرده و چنین جشنواره‌های هنری تأثیرگذار را در زمانی مناسب برگزار کنند.

همچنین امید است مسئولان اگر زیر‌ساخت، بودجه، نیروی انسانی و در یک کلام توان انجام برنامه‌ای را ندارند با مشاهده موضوع و یا اتفاقی در جامعه شتابزده عمل نکنند و فوراً صحبت از برگزاری طرح، برنامه، جشنواره و ... را به میان نیاورند. زیرا شتابزدگی در اعلام فراخوان جشنواره بی‌تفاوتی به برگزاری را در‌پی خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس