سرلشکر صفوی نمایه

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خراسان رضوی یکی از مناطق راهبردی کشور است و وجود جمعیت کثیر حاشیه‌نشین و مهاجر از کشورهای همسایه معضل بزرگی برای استان است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از یگان‌های انتظامی استان خراسان رضوی و در جمع  معاونین و فرماندهان فرماندهی انتظامی این استان با اشاره به ظرفیت ها و فرصت و تهدیدات استان گفت: استان خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌های بسیار و فرصت ها و تهدیدات بیشمار، از موقعیت منحصر به فردی در بین استانهای کشور برخوردار است و ویژگیهای خاص این استان در صورت فقدان برنامه ریزی های متناسب می تواند تبدیل به بحران ها و چالش های بسیاری شود.

وی افزود: گستردگی نوع و میزان استفاده دشمن از فن آوری‌های نوین فراتر از استفاده آن در داخل کشور است و فن‌آوری‌های نوین علی‌رغم ایجاد فرصتهای بسیار می‌توانند منجر به پیدایش بستر تهدیدات جدی برای امنیت استان و کشور گردد.

صفوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از مناطق راهبردی کشور است و وجود جمعیت کثیر حاشیه نشین و مهاجر از کشورهای همسایه معضل بزرگی برای استان است و وقتی لایه های مختلف مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر معضلات بر هم منطبق شد، آنگاه تهدیدات و مشکلات تبدیل به تهدیدات چند بعدی و مجموعه‌ای از تهدیدات در قالب تهدیدات هیبریدی یا تهدیدات ترکیبی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با تبیین راه حل‌های مقابله با تهدیدات و چالش های امنیتی استان خراسان رضوی گفت: تقویت قرارگاه مشترک اطلاعاتی و عملیاتی در استان می تواند منجر به فهم مشترک از مسائل و اشراف و هماهنگی اطلاعاتی بیشتر گردد که از نتایج آن طرح ریزی های عملیاتی برای پیشگیری، مقابله و حتی پیش‌بینی‌ها در بحران های اقتصادی است.

صفوی افزود: بایستی با نگاه به آینده، روند ناامنی‌ها و امنیت پایدار در استان و ظرفیت پیش بینی، رصد و سناریوسازی برای چالش های پیش رو را ایجاد کرد و در این ظرفیت سازی بیشتر از توان علمی اساتید و دانشگاه ها برای فهم و درک راه حل های مقابله با چالش‌های اجتماعی و حل مسائل استفاده کرد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اقتدار نظام وابسته به اقدامات  هوشمندانه ناجا در کشور است، بر دقت و هوشمندی بیشتر  تاکید کرد و افزود: برای تعادل سازی و تعادل بخشی در ظرفیت ها به استان خراسان رضوی نیازمند تدوین نقشه جامعی هستیم.

صفوی در ضرورت تدوین نظام نامه جامع امنیتی استان گفت: بایستی برای دغدغه  برخورد با ناامنی به سناریوسازی بپردازیم و در این راستا می بایست به تدوین نظام نامه امنیتی و حاشیه نشینی در استان خراسان رضوی توجه کافی و در آن تمامی اقدامات هم راستا سازی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    4 1
    ازشان مالیات بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس