مجید کیهانی

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از وزارت ورزش بابت بودجه ای که برای ما در نظر گرفته تشکر می کنیم فقط لطفا این بودجه را به موقع به ما بدهند.

سرویس ورزش مشرق -  مجید کیهانی پس از موفقیت چشمگیر اخیر تیم ملی دو و میدانی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا این اتفاق مثبت را گام اول برای رسیدن به پله های بالاتر در این رشته دانست و حتی از منتقدان فدراسیونش خواست که نقد منصفانه را سرلوحه کارهای شان قرارداده و راه را برای کسب سکوهای بازیهای آسیایی جاکارتا فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مشرق، مجید کیهانی در نشست خبری ظهر امروز خود که در محل فدراسیون دوومیدانی برگزار شد، در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا و کسب 4 مدال طلا و یک برنز در این رقابت‌ها، اظهار داشت: ما کار خود را برای مسابقات طبق برنامه‌ای که داشتیم انجام دادیم. برای مثال در خصوص احسان حدادی باید بگویم که او 18 ماه صبوری به خرج داد و البته ما نیز حمایت کردیم و انتقادات را تحمل کردیم و او در بهترین شرایط اردویی که داشت راهی هند شد. در واقع همه ظرفیت فدراسیون برای موفقیت احسان و همچنین سایر نمایندگان ایران از جمله تفتیان و علی ثمری به کار گرفته شد.

وی افزود: مطمئن بودیم که تیم با شرایط مطلوبی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود. واقعا نمی‌دانم که ورزشکاران ایران چه کار دیگری باید انجام می‌دادند. خوشبختانه تلاش‌ها و حمایت‌های ما جواب دادو نتیجه مطلوبی در مسابقات قهرمانی آسیا گرفتیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: کارمان برای بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا سخت بود. و حالا با این نتیجه‌ای که گرفتیم سخت‌تر هم شد. حالا باید برای بازی‌های جاکارتا برنامه ریزی کنیم. بدون شک شرایط آن بازی‌ها با مسابقات قهرمانی آسیا تفاوت زیادی دارد و همه تیم‌ها و ورزشکاران با همه توان خود به میدان خواهند آمد و بنابراین باید کارمان را از الان استارت بزنیم. همین مسابقات قهرمانی آسیا فرصت خوبی برای شناخت از ظرفیت دوومیدانی کاران ایران بود. ما در موادی همچون استقامت و نیمه استقامت و همچنین رشته‌های پرتابی به تجربه خوبی رسیدیم. برای بازی‌های آسیایی نفرات شناخته شده هستند اما کار اصلی را به طور جدی بعد از مسابقات جهانی لندن شروع می‌کنیم و نباید حتی یک روز را هم از دست بدهیم.

کیهانی با اشاره به برگزاری جلسه برای مسابقات جهانی لندن که فردا انجام خواهد شد، در خصوص وضعیت مربی احسان حدادی گفت: فردا در این خصوص با این ورزشکار جلسه داریم البته حدادی با همین تیم فعلی که در کنارش هستند به مسابقات جهانی می‌رود. اما بعد از این رقابت‌ها تکلیف مربی آینده اش برای بازی‌های آسیایی را مشخص می‌کنیم.

وی  درخصوص تعداد نفرات اعزامی به مسابقات جهانی لندن، عنوان کرد: 5 سهمیه به دست آمده که البته مشخص نیست همه این ورزشکاران اعزام خواهند شد یا خیر، در این باره نیز فردا تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره عملکرد سحر ضیایی تنها بانوی دوومیدانی کار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: او رکوردی را که مدنظر بود بدست نیاورد. به نظرم ضیایی در حد توانش نتیجه گرفت و با این رکورد مدعی ایستادن روی سکو نبود. ما باید یک ارزیابی کلی از عملکرد بخش بانوان داشته باشیم تا ببینیم در کجای کار قرار داریم. به شخصه اعتقادی به نگاه حمایتی ندارم یعنی نمی‌توان گفت که یک ورزشکار با اینگونه نگاه بتواند در همه اعزام‌ها باشد و البته نتیجه لازم را نگیرد. قهرمانی در ایران ارزشمند است اما باید به فکر مسابقات آسیایی نیز بود.

کیهانی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: دوومیدانی یک ماه خیلی خوب را پشت سر گذاشت، در یک ماه گذشته ابتدا نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند توانستند بهترین نتیجه تاریخ کشورمان در این رده سنی را بگیرند و در انتهای ماه نیز بهترین نتیجه تاریخ بزرگسالان درآسیا ثبت شد. ما همین که توانستیم 9 سهمیه برای مسابقات نوجوانان جهان بگیریم ارزشمند است. اما باید ورزشکاران را نیز تک تک ارزیابی کنیم و البته حمایت‌ها را داشته باشیم تا آنها بالا بروند.

وی درباره اعزام مریم طوسی به همراه شاگرد خود به مسابقات نوجوانان جهان و اینکه گفته می‌شود این اعزام با حمایت برخی افراد صورت گرفته است، گفت: هیچ کسی در کار ما دخالت نداشت. نه از وزارت ورزش و نه هیچ کس دیگری در این کار دخالت نکرده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص حمایت از دوومیدانی کاران نوجوان و برگزاری اردوهای متعدد تاکید کرد: اردوی رده‌های پایه را می‌خواستیم از اول تیرماه آغاز کنیم که البته کمی به تأخیر افتاد. به نظرم دوندگان نوجوان با ظرفیت کنونی نمی‌توانند در 5 سال بعد موفق شوند و باید به آنها کمک کنیم. حضور مربی خارجی شرایط خاصی دارد در واقع ما قصد داریم از دانش مربیان خارجی برای تعدادی از ورزشکاران و همچنین اردوهای ممتد و طولانی استفاده کنیم و اینگونه نخواهد بود که برای یک ورزشکار از یک مربی استفاده کنیم.

کیهانی در خصوص دیدار با مدیر روابط بین الملل فدراسیون جهانی و دریافت کمک 15 هزار دلاری تصریح کرد: این 15 هزار دلار فقط به فدراسیون ایران داده نمی‌شود بلکه هر کشوری که برنامه‌هایش را در مسیر توسعه و همچنین رده‌های پایه به فدراسیون جهانی ارائه بدهد این نهاد مبلغ 15 هزار دلار کمک می‌کند و فرقی هم ندارد که این کمک به ایران شود یا ژاپن و یا چین. در واقع این مبلغ به هر کدام از 204 عضو فدراسیون جهانی که برنامه بدهند تخصیص پیدا می‌کند.

وی درباره پاداش 50 میلیون تومانی به قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: به نظرم آنها شایستگی چنین مبلغی را دارند واقعا نمی‌دانید که تعیین این جایزه چقدر ایجاد انگیزه کرد. من همانطور که می‌گویند یک فرد بانکی هستم و زمانی که یک چیزی را قطع کردیم در مقابل به شکل دیگری جبران کردیم. ما حقوق‌ها را قطع کردیم اما همان مبلغی که در این مدت بدست آمد برابر با همین پولی است که به مدال آوران می‌دهیم.در واقع ما پرداخت‌های خود را هدفمند کردیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره اظهارنظر برخی منتقدان مبنی براینکه سطح این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا پایین تر از دوره‌های گذشته بوده است، گفت: هرگز چنین چیزی نبود. ممکن است در یک ماده رقابت پایین تر باشد اما این مسئله به صورت کلی نیست همه دیدند که حسین تهرانی در دو 3000 متر عملکرد عالی داشت و حتی اگر پشت قهرمانان نمی‌ماند می‌توانست با رکورد 8:40 را نیز به ثبت برساند. به نظرم هم سطح مسابقات خوب بود و هم اینکه ما نتیجه خوبی گرفتیم.

کیهانی در پاسخ به این سوال که موضعش در برابر منتقدان و مستعفیانی که از فدراسیون جدا شدند چیست، تاکید کرد: انتقاد در ورزش اجتناب ناپذیر است. در 18 ماه گذشته بیشترین فشار روی من بود اما هیچ حرفی نزدم. و الان هم همین استراتژی را ادامه می‌دهم. اگر ببینم انتقادات به دوومیدانی کمک می‌کند از آنها استفاده می‌کنیم و در غیر این صورت به آرامی از کنار آنها رد می‌شویم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه‌های فدراسیون برای بازی های آسیایی 2018 گفت: برنامه ما برای این بازی‌ها نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا متفاوت است و بر روی نفراتی متمرکز می‌شویم که شانس مدال دارند.

کیهانی در خصوص مسابقات جهانی لندن نیز تاکید کرد: 21 روز تا این مسابقات زمان داریم و امیدواریم شرایط خوبی را مهیا کنیم انتظارمان این است که نتیجه خوبی بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مشرق، در این باره که وزارت ورزش بودجه کافی برای مادر ورزشها در نظر گرفته یا نه گفت: ما از بودجه تعیین شده راضی هستیم و از این بابت تشکر می کنیم منتهی یک خواهش از وزارت ورزش داریم و آن تخصیص به موقع بودجه در اقساط در نظر گرفته شده است. ما حتی اگر بودجه مان نزدیک به 100 درصد هم محقق شود راضی هستیم ولی اینکه به موقع به دستمان برسد خیلی مهم است. گرچه ما ظرف یک سال اخیر با کمک مهندس معصومی ،سعید ذوالقدر مدیر امور بازرگانی،الهام نوبخت کارشناس امور بازرگانی و نیلوفر مقیمی کارشناس روابط عمومی از اعضای اسپانسر فدراسیون که شرکت آسان پرداخت آپ بوده هر زمان به بودجه اضافه نیاز داشتیم دست ما را گرفتند اما به هر حال حساب ویژه ای هم روی بودجه باز کرده ایم که اگر به وقت لازم به دستمان برسد برنامه‌هایمان با وقفه مواجه نمی شوند و با قدرت عازم بازیهای آسیایی خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس