سفیر فرانسه ظریف

سفیر فرانسه می‌گوید: منافقین هیچ ربطی به فرانسه ندارد و ما بر گسترش روابط خود با ایران در چارچوب برجام تأکیدداریم؛ این مسئله موضوعی جدا از روابط دوجانبه است و در فرانسه به آقای ظریف متذکر شدیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** توهین سفیر فرانسه به ظریف

«فرانسوا سمنو»، سفیر فرانسه در تهران در مصاحبه با روزنامه شرق در اظهارنظری گستاخانه گفت: «سازمان مجاهدین ] گروهک تروریستی منافقین [ هرسال، در حومه پاریس، گردهمایی دارد و قوانین فرانسه مدافع حق آزادی تظاهرات و بیان است و مادامی‌که در این گردهمایی، عملی غیرقانونی یا خلاف نظم عمومی اتفاق نیفتاده، مقامات فرانسوی اجازه ممنوع‌کردن آن را ندارند».

سمنو در ادامه مدعی شد: «این گروه هیچ ربطی به فرانسه ندارد و ما بر گسترش روابط خود با ایران در چارچوب برجام تأکیدداریم. این مسئله موضوعی جدا از روابط دوجانبه است و در فرانسه به آقای ظریف متذکر شدیم».

ژست مضحک و تهوع‌آور سفیر فرانسه در خصوص «دفاع از حق آزادی» و لحن طلبکارانه و تأکید بر اینکه «به ظریف متذکر شدیم» در حالی است که گروهک تروریستی منافقین، ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است. برگزاری نشست تروریست‌ها در پاریس، یک دلالت با خود دارد و آن میزان احترامی است که دولت و وزارت خارجه فرانسه برای همتایان خود در دولت روحانی قائل هستند. اینکه ۴۸ ساعت پس از سفر ظریف، پاریس اجازه میتینگ به تروریست‌ها می‌دهد، نشانه دهن‌کجی دولت پاریس به دیپلماسی تیم روحانی- ظریف است و پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که وقتی سفر وزیر خارجه ایران حتی نمی‌تواند مانع برگزاری یک نشست سیاسی با محوریت تروریست‌های بین‌المللی علیه کشور شود؛ انتظار برای لغو تحریم‌های قبلی یا به ثمر رسیدن سرابی به اسم برجام، بیهوده نیست؟! 

ظریف در هفته‌های گذشته در راستای رویکرد تنش‌زدایی (بخوانید انفعال و ضعف در مقابل دیگر کشورها) در اظهارنظری تأمل‌برانگیز از همراهی پاریس با منافقین صرفاً به‌عنوان نقطه ابهام در روابط یادکرده بود!

فرانسوا سمنو رئیس دایره اطلاعات در اداره کل امنیت خارجی فرانسه به‌عنوان مهم‌ترین سرویس اطلاعاتی این کشور طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بوده است. راستی اگر ایران به یک گروه برانداز فرانسوی و یا به تروریست‌های متهم به اقدام تروریستی در فرانسه، چنین اجازه‌ای می‌داد، چه می‌کردند؟!

** مشکلات اقتصادی ربطی به برجام ندارد!

«صادق زیبا کلام» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «واقعیت آن است که حجم عظیمی از مشکلات اقتصادی ارتباط چندانی با برجام نداشته و نمی‌توان مدعی شد که به صرف برجام، همه مشکلات حل می‌شدند».

انکار ارتباط مشکلات اقتصادی با برجام از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای در حالی است که دولتمردان و روزنامه‌های اصلاح‌طلب در طول مذاکرات همه امور کشور و علی‌الخصوص مسائل اقتصادی و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره‌زده بودند.

اظهاراتی همچون «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط‌زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند (روحانی)»، «سال ۹۴ با توافق هسته‌ای بذر اقتصاد ایران به ثمر می‌نشیند (علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد)»، «با لغو تحریم‌ها یک‌ساله به شرایط پیش از تحریم‌ها بازمی‌گردیم. (مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور)»، «امسال اقتصاد ایران بعد از توافق هسته‌ای شکوفا خواهد شد. (سیف، رئیس بانک مرکزی)»، «منتظر هجوم سرمایه‌های خارجی بعد از توافق هسته‌ای باشید. (اکبر ترکان، رئیس مناطق آزاد)»، «اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود. (علی یونسی، دستیار رئیس‌جمهور)»، «باید تحریم‌ها برداشته شود تا پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنیم. (نوبخت، معاون رئیس‌جمهور)» تنها بخشی از وعده‌های دولتمردان درباره نتایج برجام بود.

در حال حاضر با توجه به خسارت محض برجام و دستاورد تقریباً هیچ توافق هسته‌ای، دولتمردان و رسانه‌های اصلاح‌طلب به تقلیل مطالبات مردم و دستاورد سازی و در نهایت تغییر صورت مسئله روی آورده‌اند.

** عارف باعث رئیس‌جمهوری روحانی شد و باید در کابینه سهم داشته باشد

جدال اصلاح‌طلبان بر سر سهم خود از کابینه دولت دوازدهم شدت گرفته است.

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «سرمایه سوزی» به حواشی دیدار اخیر عارف و روحانی پرداخته و تأکید کرده که جریان سهم خواه شامل برخی چهره‌های احزاب اصلاح‌طلب و همین‌طور طیف کارگزاران و جامانده‌های لیست شورای پنجم از عارف عصبانی است.

در این گزارش آمده است «عارف زمانی معاون اول رئیس‌جمهور بوده، در سال ۹۲ با کنار کشیدنش باعث رئیس‌جمهوری روحانی شد و بی‌گمان یک شخصیت ملی است».

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه در مصاحبه با «علی صوفی» وزیر دولت اصلاحات می‌نویسد: «محمدرضا عارف به دو دلیل خودش را در چینش کابینه از سوی روحانی ذی‌حق می‌داند. نخست به دلیل نقشی که در سال ۹۲ با کناره‌گیری‌اش از ریاست جمهوری ایفا کرد او سهم بزرگی در پیروزی روحانی داشت. دوم اینکه او هم‌اکنون علاوه بر جایگاه اجتماعی، از موضع رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری تمام‌قد و بدون شرط از آقای روحانی حمایت کرده است، پیش‌ازاین هم قبل از حمایت از آقای روحانی ملاقاتی با او داشته است، این موضوع انتظاراتی به وجود می‌آورد تا رئیس‌جمهور به آن عمل کند».

آفتاب یزد همچنین هشدار می‌دهد که ادامه چنین روندی تیشه به ریشه اصلاحات است و استمرار این وضعیت، مطمئناً شکست مجلس را در سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را رقم می‌زند.

عارف با حالت قهر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ کنار کشید و حاضر نشد از روحانی اعلام حمایت کند. وی در نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبان ۸ درصد رأی داشت. افراطیون مدعی اصلاحات در آن هنگام عارف را اصلاح‌طلب بدلی و قلابی معرفی می‌کردند!

جدال اصلاح‌طلبان بر سر سهم خود از کابینه دولت دوازدهم در حالی است که فعالین این جریان پیش از انتخابات تأکید داشتند که هیچ‌گاه به دنبال سهم خواهی از دولت نیستند.

** محرومیت‌زدایی نیازمند تکرار قراردادهایی چون توتال است!

عوام‌فریبی به جزو لاینفک روزنامه‌های زنجیره‌ای بدل شده است.

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «آقای زنگنه بازهم قراردادهای بزرگ ببندید» به قلم «محمد کاظمی» نماینده مجلس نوشت: «باید چهره زشت فقر را از کشور بزداییم، باید پشت سر هم قرارداد ببندیم و گزینه‌های خود را بیشتر کنیم...خانه‌های مردم در بشاگرد و نهبندان و ایران‌شهر و زابل و ایلام و کرمانشاه و حاشیه شهرها نیازمند عزم قاطع دولت برای بازسازی خرابی‌هاست. جوانان ما منتظر حرکت همه‌جانبه و تصمیم‌های بزرگ در جهت آبادانی و رونق کشورند شما «کار» کنید، مخالفان پیشرفت و آبادانی خود را جلو مردم، یکه و تنها خواهند یافت».

کارشناسان از قرارداد «توتال» با عنوان «کرسنت ۲» نام می‌برند. در قرارداد سراسر خسارت بار کرسنت، مقرر شد تا گاز ایران به مدت ۲۵ سال، به قیمت ۱۴ برابر زیر قیمت جهانی فروخته شود. روحانی در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی معترض جدی قرارداد کرسنت بود اما طبق نامه‌ای که به رئیس دولت اصلاحات نوشت وزارت نفت در این زمینه پاسخگوی وی نبود.

زنگنه در دولت یازدهم، تیم کرسنت را که حکم محکومیت در دادگاه داشتند در برخی پست‌های کلیدی منصوب کرد. «علی کاردر» فرد امضاکننده قرارداد توتال از طرف شرکت نفت همان کسی است که به خاطر فساد و خسارت حداقل ۱۸ میلیارد دلاری قرارداد کرسنت برای کشورمان، محکوم به انفصال از خدمت شده است.

قراردادهایی همچون کرسنت و توتال، جز پرکردن جیب دلالان و خسارت فراوان برای منافع ملی، هیچ عایدی برای کشورمان ندارد.

لازم به ذکر است که این نقد به معنای مخالفت با سرمایه گذاری خارجی نیست. دو موضوع سرمایه گذاری خارجی و عقد قراردادهای استعماری، تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارد.

** حرف درمانی آقای وزیر درباره تأمین مسکن مردم

روزنامه آسیا در مطلبی با عنوان «دولت دیگر وارد ساخت و ساز مسکن نمی‌شود» نوشت: «عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در گذشته یک بار وارد حوزه ساخت مسکن شد اما دیگر وارد این مقوله نمی‌شود و برای رفع مشکلات شهری طرح بازآفرینی را در دستور کار خود قرار داده است. مخاطبان اصلی بخش مسکن کشور حاشیه‌نشینان، ساکنان بافت فرسوده شهری و خانه اولی‌ها هستند که برای تأمین مسکن آنان باید سیاست‌گذاری‌های جدیدی اتخاذ شود».

اظهارات برخی از مقامات ارشد دولت یازدهم مصداق روشنی از «حرف درمانی» بجای «اقدام و عمل» و شانه خالی کردن از «گزارش فعالیت‌های انجام‌شده» است.

روحانی-خرداد ۹۲- در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: «تأمین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است»؛ اما در طول فعالیت دولت یازدهم، هیچ نشانه‌ای مبنی بر عزم دولت در ساخت مسکن مشاهده نشد. روحانی - خرداد ۹۵- گفت: «اصولاً، احداث فرودگاه، کشیدن خط آهن، ساخت مسکن یا احداث اتوبان به عهده دولت نیست بلکه دولت موظف به بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌وکار و ارتقای روابط کشور با دولت‌های خارجی است تا امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد». در این میان، عباس آخوندی-وزیر میلیاردر دولت- نیز به‌جای پاسخگویی درباره وعده‌های دولت و کارنامه خود در جایگاه شاکی نشست و با توهین به مردم در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن-بهمن ۹۳- در اظهارنظری توهین‌آمیز عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است»!

دولت یازدهم تلاش کرد تا «کلمه» مسکن اجتماعی را جایگزین «طرح عملیاتی شده» مسکن مهر کند و از آن به‌عنوان طرح اصلی دولت در حوزه مسکن نام برد؛ اما علیرغم هیاهوی رسانه‌ای تا به امروز حتی یک ماکت از «مسکن اجتماعی» نیز ساخته نشده است چه برسد به ساخت و تحویل آن به مردم. در نهایت مسکن مهر رها شد و مسکن اجتماعی نیز تنها روی کاغذ اجرا شد.

** جیغ بنفش روزنامه‌های اصلاح‌طلب از مبارزه با فساد

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «با قلب‌ها بجنگید نه با میزها» نوشت: «دانشگاه آزاد امروز ازآنچه قرار بود باشد، فاصله گرفته و برخی درصدد حذف اندیشه و آرمان‌های آیت‌ا... هاشمی از آن هستند. تغییرات صورت‌گرفته در این دانشگاه آن‌چنان است که سخت بتوان آن را طبیعی و بر اساس روال مشخص ارزیابی کرد... انگار دستی از پشت پرده هرازچندگاهی یکی از یاران آیت‌ا... را از دانشگاه برکنار می‌کند. تعجب‌آور است، دانشگاهی که هاشمی بنا کرد، رفته‌رفته از یاران او خالی می‌شود».

حسابرسی مالی و عزل برخی مدیران دانشگاه آزاد صدای روزنامه‌های اصلاح‌طلب را درآورده است. آن‌هایی که واهمه دارند جزئیات بیشتر حیف و میل چند ده ساله‌شان با شهریه‌های گزاف دریافتی از دانشجویان بیشتر از این رو شود، به فرافکنی روی آورده‌اند.

البته این اقدام از سوی حامیان مدیران نجومی و دلسوزان مفسدان کلان اقتصادی و مخالفان پرداخت یارانه به اقشار ضعیف، چندان عجیب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • کارشناس سیاسی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    سفیرفرانسه توهین نکرده قانون فرانسه همین است. همانطورکه در مورد آزادی امام خمینی بود؟
    • وحید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      61 31
      موافق حرف این آقام اون داره به قنون خودش(کمک به دشمن ما)عمل میکنه ما چرا با دشمنمون رابطه داریم
    • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      90 87
      احمق! اگه تونستی برو در مورد هلوکاست حرف بزن تا همین فرانسوی ها حلق آویزت کنن. امام ما رو خدا از دهان کفتار بیرون کشید. تو به غیب ایمان نداری لال بشی بهتره
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      26 24
      چی میگی بابا؟
    • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      63 45
      واقعا چقد زشته که حتی فرهنگ انتقاد کردنو هم نداریم.احمق دیگه چیه؟؟چند سال امام خمینی تو فرانسه بود!کوچکترین مشکلی براش پیش اومد؟همه چیز رو فقط از دید و نفع خودتون نبینین.این کار به کشور هیچ کمکی نمیکنه.شما همونایی هستین که تو روز قدس شعار زد خودی میدین .خودتونو آدمای متدینی میدونین ولی حتی به حرفای رهبرم گوش نمیکنین.
    • سعید IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      58 23
      محمد 12:12 خاک بر سرت با این نحوه جواب دادنت احمق تویی که بخاطر تضاد عقیده به کسی دیگه میگی احمق امثال تو اگه اعلام نظر نکنین، سطح فرهنگی جامعه بالاتر میره !!!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      17 6
      آقا وحید میشه بگی قنون یعنی چی؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      19 19
      امام خمینی بیشتر از چند ماه در خاک فرانسه حضور نداشت. چند سال؟!!!!! شما که اینقدر ملیح نظر میدی اطلاعاتت رو بالا ببر ضمنا تو اون شرایط دقیقا میخواستن چه مشکلی پیش بیارن که ننگش به صورت ابدی دامنشون رو بگیره هر چند برای عقلا همین رفتار ضد و نقیض غربیها در آزادی گروهی از تروریستها و شعارهای ضدتروریستی، برای بی اعتباریشون کافیه
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      15 12
      امام خمینی بیشتر از چند ماه در خاک فرانسه حضور نداشت. چند سال؟!!!!! شما که اینقدر ملیح نظر میدی اطلاعاتت رو بالا ببر ضمنا تو اون شرایط دقیقا میخواستن چه مشکلی پیش بیارن که ننگش به صورت ابدی دامنشون رو بگیره هر چند برای عقلا همین رفتار ضد و نقیض غربیها در آزادی گروهی از تروریستها و شعارهای ضدتروریستی، برای بی اعتباریشون کافیه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      16 8
      آزادی برای تروریستها دیگر چه صیغه ایست؟!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      15 10
      منافقان حتی دوره ای توسط همین غربیها در گروه های تروریستی طبقه بندی میشدند و برای به ثمر رساندن فتنه ۸۸ از لیست خارج شدند این رفتارهای دوگانه یعنی آزادی؟
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      23 12
      به محمد امام خمینی فقط از مهر تا بهمن 57 در فرانسه بود. نه چند سال! ثانیا فرانسه قصد اخراج او را داشت و شاه نگذاشت چون فکر می کرد رفتن امام خمینی به مکانی غیر مسلمان و دور از ایران سبب تضعیف انقلاب می شود. ثالثا اگر فرانسه آزاد است چرا به حزب الله اجازه فعالیت نمی دهد؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      18 10
      حالا شما ضد انقلاب پشت امام خمینی در فرانسه قایم میشید باز خوبه خود فرانسوی ها بارها گفتن چندین بار قصد اخراج امام رو داشتن ولی با تماس های مکرر شاه ایران و خواست امریکایها اجازه دادن در فرانسه بماند
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      17 7
      خدا 12.12 دقیقه رو هدایت کنه.
    • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      19 13
      پس چرا داشتن حجاب آزاد نیست؟چرا حزب الله ممنوع الوروده؟؟هان؟
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      15 8
      البته ظاهرا ازاد بود امام لطفا کمی هم نگاهی به آنچه در واقع انجام می شد که پیشنهاد طرح ترور حضرت امام بود توسط فرانسه نگاهی ومطالعه کنید
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      6 6
      متاسفم برای شما که رهبرعزیزمان رابا یک مشت جنایتکاریکسان میدانی ایا امام آزارش حتی به یک مورچه رسیده که اورا بامنافقین مقایسه میکنید
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      6 3
      امام خمینی (ره)که مایه عزت ایران و مسلمانان جهان و پرچمدار مبارزه با فساد در جهان بود را با چند تا تروریست که فقط کارشون کشتن مردم بی گناه بود را این مثلاً کارشناس سیاسی یکی می دونه و با کمال تعجب مشرق هم این نوشته احمقانه رو منتشر میکنه .
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      2 1
      الان تو فرانسه یه میتینگ بذاری در مورد نفی هولوکاست از جای بدت آویزونت میکنن...
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    30 48
    فرانسه ی زمانی هم امام خمینی رو راه داد . این قانونش هست . و اتفاقا اینجا باز باید ادم هایی مثل ظریف باشن که فرانسوی ها بگن منافقین هیچ ربطی بهشون نداره. نه شماها که همه ی دنیا برن سمت منافقین
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      46 22
      جهت اطلاع شما اتفاقا ژیسکاردستن قصد اخراج فوری امام خمینی را داشت اما شاه با او تماس تلفنی گرفت و التماس کرد بگذارد خمینی در فرانسه بماند. چرا که تصور می کرد حضور امام خمینی در یک کشور غیر اسلامی و دور از ایران سبب شکسته شدن وجهه انقلابی او خواهد شد. در آن زمان همه انقلابیون رفتن امام خمینی به فرانسه را کاری بشدت اشتباه می دانستند.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      35 8
      آخه چرا هذیون میگی اینها تروریستن انگار که فرانسه به داعش مجوز کنفرانس بده
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    46 22
    این جور افراد، حقشونه که بهشون توهین بشه و یه خارجی تذکر بده که با منافقین کاری نداشته باشید
  • محسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    53 15
    اگر ایران به یک گروه برانداز فرانسوی و یا به تروریست‌های متهم به اقدام تروریستی در فرانسه، چنین اجازه‌ای می‌داد، چه می‌کردند؟
  • مندل IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    29 27
    فرانسه قانونش قانون آزاده شاید اگر شما زمان شاه بودید همین تذکر ها را در ارتباط با توهین فرانسه به شاه می نوشتید.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      45 21
      از کی تا حالا حمایت از یک گروه تروریستی را آزاد می داند؟ اینها چلوی فعالیت حزب الله را می گیرند آن وقت به منافقین اجازه فعالیت می دهند!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      20 17
      ژست شعور که بگیری و همزمان متناقض حرف بزنی: « آزادی منافقین و برخورد با داعش » باشعور نمیشوی .... شعور فقط به ژست گرفتن نیست
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      8 3
      متاسفانه معنی آزادی رو نمیدونیم،آزادی یعنی همه راحت زندگی کنن،نمیشه ک فقط ی عده آزاد باشن آدم بکشن،طرف مقابل هم باید آزاد باشه
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      5 22
      این احمق چه طور به خودش اجازه میده امام (ره)و یارانش رو که در فرانسه اقامت داشتند با عده ای جوجه تروریست که فقط هنرشون کشتن مردم بیگناهه یکی بدونه. مشرق داری با انتشار این نظرات خونمو به جوش میاری.
  • احمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    34 33
    اقای محترم که به عالم غیب اعتقاد داری چرا اینقدر بی ادب هستی .شما بلد نیستی مودب صحبت کنی وارد این مسایل نشو.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      23 9
      مشرق توهین ها رو پخش میکنه نظرات عادی و نه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    26 27
    تیتر زدن شما ،توهین به(آقای)ظریف است.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      10 10
      موافقم. ولی تیتر بهتر اینه توهین خبرنگار مشرق به سایت مشرق
    • امیر IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      3 0
      سفیر فرانسه به ظریف توهین کرده، نه مشرق ، پرفسور!!!! توهین هم اینه با تحقیر دکتر ظریف گفته که ما به اقای ظریف این مسئله را متذکر شدیم، حالا شماها چرا داغ کردید؟!!!! وکیل مدافع فرانسه هستید؟!!!! به عشقتون فرانسه اسائه ادب شده؟!!!!!!!
  • هموطن IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    32 21
    اگه قانونشون اینه چرا حجاب از سر دختران برداشته میشه اینها همشون مثل سگ دروغ میگن کدام قانون
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    16 33
    شما مشرق و همفکرانت به ظریف و رای مردم توهین می کنید
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      6 10
      طبق منطق شما کسی نباید به رفتارهای خائنانه ی بنی صدر هم انتقادی میکرده! متاسفانه برخی از مردم ما بارها نشون دادن که شدیدا تحت تاثیر جو سازی و تبلیغات قرار میگرین و بعدا هم پشیمون میشن!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    25 8
    فرانسه ادعای کشور با فرهنگ رو داره. اگه به کتاب هایی که نویسنده های مشهور فرانسوی نوشتند و تاریخ 400 سال اخیر فرانسه کاملا مشخصه که سراسر فساد و تباهی و انحراف بوده است. ادعای پوچ اینا باعث شده یه عده روشنفکر نمای بیسواد ما هم فقط کورکورانه بدون خواندن حتی یه مقاله در مورد غربی ها , از این ادمهای فاسد تبعیت کنند.
  • مهرناز IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    19 4
    نویسنده روزنامه ارمان"مگر دانشگاه ازاد "ارثیه اقای هاشمی بوده "که بعد ار فوت شان وقف کرده باشند "که اعضائ خانوادگی ایشان انجا را اداره کنند"و سر در دانشگاه هم "به اسم ایشان مزین شود.
  • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    12 3
    گروهی که ۱۷۰۰۰هزار نفر ترو می کندباید در دامان اربابانشان گردهمایی برگزار کنند در آنجا نقشه براندازی بکشند!! راست می گوید این شخص ،نباید به ایشان اعتراض کرد چون براندازی وتغییر حکومت ها به نفع این کشور است .وکشوری که در مقابل آنها بایستند خوششان نمی آیید ببیند چه به روز سوریه ،عراق ویمن آوردند.برای آنها باید تاسف خورد.
  • US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    13 2
    پس احتمالا نباید تعجب کرد اگر در آینده همایش "جهان آزاد" با حضور سران داعش، النصره، ارتش آزاد، القاعده، طالبان، ابوسیاف، الشباب، بوکوحرام هم در پاریس برگزار بشه!
  • برادر IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    4 14
    هرچند که من هم میگم لعنت به منافق! ولی نظر شما چیه که به قانون کشور های دیگه احترام بزاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ضمناً! دقیقاً کجا توهین کرده بود؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      7 4
      این قانون کشور دیگه دقیقا توهین به قانون کشور ماست. نظرت دچیه؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    20 26
    مشرق جان برای تو غلط اضافه ست در مورد دکتر ظریف حرف بزنی یادت باشه
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      9 4
      دراین دولت نمردیم عزت پاسپورت ایرانی را هم دبدیم شما که از ظریف دفاع میکنیداین بودعزت ایرانی که ازش حرف میزدبد
  • تقی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    6 5
    برادران عزیز وخواهران گرامی دشمن هم همین را میخواهد که ما درمقابل هم بایستیم بانگاهی اسلامی وقرآنی دوست ودشمن راخواهیم شناخت باکمک خواستن از خداوند متعال مشکلات حل خواهد شد انشاالله
  • افوس IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    7 4
    دوست عزیز ، هر قانونی قابل احترام نیست، مخصوصا وقتی اون قانون موجودیت یه کشور و همچنین شرافت و انسانیت رو به خطر بیاندازه، الان تو بعضی از کشورها لواط کاری قانونی شده ،آیا بایستی مورد احترام ما باشه، اگر جوابتون مثبته پس قانون اسلام چی میشه؟
  • امیر12 IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    12 5
    متاسفم برای این همه افکار بی منطق قصد توهین ندارم اما شمایی که چشمتو بستو وقایع حقیقت دنیارو نمیبینی ویا میبینیو خودتو به ندیدن میزنی کشورهایی مثل فرانسه که عامل استکبارو زورو قدرت ظلم هستن جنایتاشونو تو دنیا ندیدیدو نمی بینید . من تو فرانسه زندگی میکنم . یه مقدار بیشتر دقیق بشید بین بدو خوب.
  • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    41 16
    مشرق مسخره
  • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    25 18
    مشرق مسخره
  • مجتبی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    9 25
    مشرق استاد توهین کردن به دکتر ظریفه حالا شده کاسه داغ تر از آش!
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      9 4
      سعی کنید دور آقای دیپلمات در برابر انتقادات دیوار آهنین نکشید! وگرنه با توجه به روندی که آقایون طی میکنن " زیر لگد دشمنان از خواب بیدار خواهید شد"
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    29 6
    سئوال اینجاست که اگر کسی در فرانسه بخواهد سمینار ضد هولوکاست برگزار کنید هم باز موضع فرانسه همین هست؟
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      0 0
      هولوکاست چه ربطی داره به تو
  • محسن IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    3 0
    بعضی وقتها پیش خودم میگم وجودداعش تو ایران مخصوصا تهران مدتی لازمه تاما قدرداشته هامونو بدونیم دوستو دشمنو بشناسیم کشورهای بی اصلونسب مارو بی فرهنگ میدونن اونا هیچ موقع دلشون برای ملتهای دیگه نمیسوزه عکس لبخند دختر سوری روکه دیدید خدابرای هیچ کس نیاره مملکت مارو بااین همه سیاسیون غربزده فقط خدا نگه داشته
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    0 1
    نظرات شما دوستان رو خوندم ‌ولی یه احمق بیشعور( محمد )اینجاس که شعور حرف زدن نداره
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    2 0
    فرانسه خودش از داعش حمایت می کرد و حال از منافقین و کشتار مردم فرانسه خودش درست کرد
  • mohamad361994 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    2 0
    بله کسي که بره با پژو ،توتال،ايرباس قرارداداي ميلياردي ببنده و هزاران جوان فرانسويو از بيکاري نجات بده حقشه اينجور جواب بشنوه....
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    0 0
    هر گلی مشرق بخوره باز بازی رو برده
  • دیگه IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    0 0
    ژنرال و ما ادراک ژنرال
  • ایران آباد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    2 0
    چطور تمام اعمال ورفتار ما در ایجاد روابط با کشورها ی دیگر دخیل است اما رفتار واعمال دیگر کشورها ربطی به رابطه سیاسی با ما ندارد این را می گویند استکباری فکر کردند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    2 0
    به این میگن حقوق بشر فرانسوی.قابل توجه روشنفکرنماهای ایرانی.قاتلان 17 هزار ایرانی بی گناه،مستحق حمایت هستند؟!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس