کد خبر 749623
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
اس 400

روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع آمریکایی نوشت: ترکیه می خواهد، جنگ افزار پدافند موشکی خود را تولید کند و توافق نامه خرید اس 400 از روسیه نیز با همین هدف است.

به گزارش مشرق، کامرسانت روز جمعه ضمن طرح این موضوع به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، نوشت: قرارداد تحویل سامانه های پدافندی اس 400 به ترکیه دو میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش دارد.این روزنامه پیشتر ارزش هر آتشبار اس 400 برای فروش به ترکیه را 500 میلیون دلار اعلام کرده بود.در همین حال، حسین دیریوز سفیر ترکیه در مسکو اعلام کرده است که عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی مانع تحویل اس 400 به آنکارا نمی شود.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از دیریوز نوشت که در مذاکرات مربوط به قرارداد دریافت اس 400، پیشرفت هایی به دست آمده است، اما از ذکر جزئیات آن خودداری کرد.آنکارا که عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، از سامانه های پدافندی این سازمان برای پوشش هوایی استفاده می کرد، ولی با خروج جنگ افزارهای پاتریوت آمریکا و آلمان از جنوب ترکیه در سال 2015، خرید اس 400 از روسیه را در اولویت قرار داد.

اس 400 که فقط در اختیار نیروهای مسلح روسیه است و با چین نیز قرارداد فروش آن امضا شده است، با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 72موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    23 12
    چشم و هم چشمی . دیده ایران باور373 میسازه میخواد بسازه .
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    20 11
    چرا ایران چشم و هم چشمی نمیکنه مثل ترکیه جنگنده بسازه
    • مجتبی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      15 13
      هنو احتمالا ایشون به سن قانونی نرسیده که بدونه تامین امنیت ربطی به چشم رو هم چشمی‌نداره. درضمن ترکیه صدسال سیاه اینکارو نمیتونه بکنه که اس ۴۰۰ رو کپی کنه. اس ۳۰۰ پی ام یو دو سالها دراختیار چینیا بود امدن از روش کپی کنن ایا تونستن؟ نه. اونم کی چین که واقعا از لحاظ تکنولوزی از ترکیه خیلیییی سرتره.اس ۴۰۰ همزمان میتونه ۷۲ موشک رو هدایت کنه این یه شبه به دست نیونده
    • GB ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      10 10
      چون امکان همکاری و خرید طراحی توسط کشورهای دیگر وزدن نام جدید ندارد
    • GB ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      4 0
      اف 16 امریکایی رو میگی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس