سپاه

رسانه انگلیسی در گزارشی به تلاش‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران و افتتاح اولین پایگاه هوانیروز سپاه اشاره کرد.

به گزارش مشرق، اولین پایگاه رسمی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) چندی قبل با حضور «سردار حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه و «سردار محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در شیراز افتتاح شد.به گفته مقام‌های ایرانی ، این پایگاه ظرفیت پذیرش بیش از ده‌ها بالگرد را دارا بوده و با استفاده از جدیدترین فن‌اوری‌های روز جهان ساخته شده است.

گفته می‌شود که حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه در استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

وبگاه انگلیسی «شفرد میدیا» ویژه امور هوانوردی در تازه ترین مطلب به تاسیس پایگاه مزبور پرداخت و نوشت: پایگاه هوایی «سید الشهدا» به طور رسمی در چهارم جولای با نشست بالگردی در محوطه آن به طور رسمی افتتاح نشست.

شفرد میدیا در توصیف این رویداد نوشت: این مراسم تقریبا 18 ماه بعد از تاسیس هوانیروز سپاه پاسداران ایران به دستور «آیت الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران رخ داد و دو روز بعد از تاسیس این پایگاه هوایی یگان هوا نیروز سپاه سه فروند بالگرد «بل-214 ای» و یک بالگرد «بل-206 بی» را از شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (PANHA ) دریافت کرد.

این رسانه با اشاره به تلاش شرکت پهنا نوشت: بالگردهای بل- 214 در جریان نبرد ایران و رژیم وقت عراق آسیب‌های جدی دیدند اما شرکت پنها با تهیه بدنه هواپیما شروع به ساخت مجدد بالگردهای جدید بل-214 نمود به طوری‌که این شرکت موفق شد در سال 2013 و 2015 دو فروند از این بالگردها را تکمیل کند و در سال 2016 نیز سومین بالگرد بل-214 را ساخت.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر بالگردهای بل -214 که به نام مستعار «اصفهان» و با استفاده از مواد و قطعات برجا مانده بازسازی شدند، شرکت پهنا بدنه و سازه بالگرد بل-206 را به طور کامل تولید کرد . البته ایران بخش‌های دیگر مورد نیاز این بالگردها را از طریق تامین کنندگان قطعات در خارج و بازار سیاه تهیه کرد.

شفرد میدیا در بخش دیگر نوشت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای پایگاه جدید هوا نیروز سپاه گنجایش پذیرش 14 بالگرد را دارد و مجهز به آشیانه‌ بزرگ برای پذیرش 6 تا 12 بالگرد برای پارک در داخل آن و نیز آشیانه نگهداری بالگرد با ظرفیت حداکثر 8 فروند را دارد.

در خاتمه این گزارش آمده است: برنامه‌های ایران در این پایگاه پذیرش از انواع بالگردهای  AH-1J، بل-214، بل-206 بی و Mi-171برای پشتیبانی از تانک‌های تی -72 و عملیات ضد تروریستی و حمایت از نیروهای زمینی سپاه در جنوب شرقی ایران و غیره است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    48 5
    بالگردهای شاهد 216 و شاهد 444 و شاهد 490 چه شدند؟ با وجود گذشت دو سال از معرفی اولیه این بالگردها هنوز رونمایی رسمی از انها نشده است؟
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      2 36
      به تو چه تورو سنن با اون 16 نفری که لایک دادن هههه
  • حسین IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    26 1
    پنها درسته نه پهنا
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    21 9
    واردات هلیکوپتر به ایران شامل تحریم می شه تکنولوژی ساخت رو که روسیه می تونه یواشکی بده همانطور که تکنولوژی ساخت اژدر اشکوال و بعضی دیگر رو بهمون دادن باید به روسیه تفهیم کرد که در شرق با ژاپن مشکل دارید در شمال مشکلات روبه گسترش در غربتان همانجایی که آلمان نازی وارد شد کنار پایتختتان ناتو نشسته در جنوبتان ترکیه و گرجستان و آذربایجانه که در گروه آمریکان حتی این ها در آسیای میانه هم نفوذ کرده اند . تحریم رو به گسترش هم که هستید با انقلاب رنگی هم که مواجهید اگر ایران در سوریه دخالت نمی کرد که امروز پایگاه دریایی و مدیترانه را هم از دست داده بودید اهرم فشار گازی بر اروپا را هم از دست داده بودید شماها حدودا 35 کشته دادید ایران بالای 2000 شهید . ایران با حفظ منافع خودش بخاطر همپوشانی ها بنحوی حافظ منافع شما در منطقه و محافظ مرزهای جنوبی شماست ، اگر به ایران کمک ندهید پس به که کمک بدین ؟؟؟!!! ایران نبود که الان باید به آمریکایی ها می گفتید خان دایی ! شماها رسما محاصره شدین ! روسیه باید به ایران کمک یواشکی ساخت موتور هلیکوپتر و فناوری آلیاژی بدهد که خودمان واقعی و بومی بسازیم نه مثل ترکیه دکوری به سبک ارتش پهلوی .
  • مهدی RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    16 9
    بسیار جالب است که سایت خبری ایرانی ؛ اخبار داخلی ایران را به نقل از پایگاه های خارجی "شفرد میدیا" نقل میکند. جل الخالق!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      22 12
      عاقبت خبرگزاری های تنبل بی سواد و سفارشی نویس قلم فروش همینه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    27 10
    باعث تاسف است که در کشوری با این همه دانشگاه و این همه فارغ التحصیل مهندسی بیکار هنوز نمی توانند یک هیل کوپتر بسازند و باید قطعات بازمانده از هلی کوپترهای چهل سال پیش را رنگ لاب بزند؟؟؟ و برخی را از بازار سیاه تهیه کنند با خواندن این خبر اشک در چشمان هر ایرانی با غیرتی روان می شود این جل الخالق دارد
    • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      1 2
      بحث طراحی نیست بحث ساخت هست. ایران میتونه طراحی کنی ولی کیفیت ساخت قطعات رو نداره. همون طور که بعد جنگ تا حالا بیشتر از پنج مدل سلاح انفرادی رونمایی شدن ولی هیچ کدوم ساخته نشدن. اخر سر رفتیم باز کلاش خربدیم.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    4 3
    ka52 بخریم . 100 فروند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    2 0
    با سلام.من از مسئولین محترم خواهش میکنم که به فکر جنگنده های روز دنیا باشن و جنگنده های نو بخرن.از غربی ها که نمیشه خرید ولی میتونن از جنگنده های سوخو 30 ویا سوخو 35 روسیه که بسیار هم پیشرفته و قوی هستن بخرن.واقعا ما در نیروی هوایی به این جنگنده ها نیازمندیم.
  • علیرضت IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    6 0
    هوانیروز ارتش واقعا خدمت های بسیار بسیار مهمی برای مملکت انجام داده و میدهد.بطور مثال در عملیات مرصاد و اخیرادر نابودی تیم های تروریستی داعش در مرز های غربی.ناگفته نماند که هلیکوپتر های جنگنده ی کبرا حرف اول و آخر را در توان نظامی هوانیروز میزنند.تمامی کبرا های هوانیروز از سال 1353 تا حالا مشغول خدمت هستند.متاسفانه هوانیروز سپاه قراره با هلیکوپتر های میل روسی تجهیز بشه آنهم مدل های پایین میل.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    2 0
    دوستان عزیز لازم به ذکر است فناوری ساخت بالگرد، از موشک بسیار پیچیده تر است و کمی از فناوری هواپیمای نسل پنجم، فاصله دارد. هر چند با هواپیما از لحاظ فناوری متفاوته، اما پیچیدگی اون کمی بیشتر از هواپیماهای جت است. خیلی ها هواپیما ساختند تا حالا، اما کمتر کسی سراغ بالگرد رفته.
  • رهبر IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    4 1
    مشرق اين تيتر اشتباه است ...بالگردسرهم كردند (مونتاژ)اگر بالگردصبا توليد انبوه شد بايد گفت بله بالگرد ساختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس