طرح دفاع مقدس

استاندار سمنان با اشاره به احداث پروژه در آستانه افتتاح بزرگترین پارک‌موزه دفاع‌مقدس شرق کشور در سمنان، کوتاهی در احداث این پروژه و تعلل در خدمت در مسیر شهدا پذیرفته نیست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدرضا خباز در جلسه هیات امنای پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان بر لزوم توجه ویژه به فرهنگ دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: پروژه پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نقشی مهم در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه امروز دارد.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه‌ای ملی و عقیدتی برشمرد و افزود: باید همه توان خود را به کار گیریم تا فرهنگ دفاع مقدس و پیام شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه فرهنگ شهادت به عنوان پاره‌ای از مفاهیم قرآنی، جاودانه است اظهار کرد: در حقیقت ما با کمک به ساخت این موزه، این جاودانگی را منتقل و برای نسل‌های آینده به یادگار می‌گذاریم.

وی از پروژه پارک‌موزه دفاع‌مقدس به عنوان پروژه‌ای ماندگار نام برد و گفت: طرح اولیه پارک‌موزه‌های دفاع‌مقدس مبنا و ریشه دینی و اعتقادی داشته و براساس آیات و روایات قرآن و ائمه معصومین برنامه‌ریزی شده است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهدا به گردن همه ما حق بزرگی دارند افزود: باید آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را آنگونه که شایسته است و آنگونه که شهدا از ما انتظار دارند به نسل‌های آتی منتقل کنیم و لذا برای تحقق این مهم باید همه امکانات و ظرفیت‌های ممکن را بسیج کرد.

خباز با اذعان به اینکه نباید در ساخت این موزه تعلل شود، وعده‌داد: تکیل این پروژه ماندگار با تلاش مسئولان استان و کشور به سرمنزل مقصود برسد تا همه از مزیت‌های معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این موزه به هدایت‌گری نسل جوان کمک شایانی می‌کند خاطرنشان کرد: برای هرگونه کوتاهی در چنین کار ماندگار و خوبی باید در پیشگاه خداوند متعال پسخگو بود.

رئیس شورای اداری استان سمنان با اشاره به اثرگذاری بالای موزه‌ها در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این پروژه می‌تواند به مثابه یک کارخانه انسان‌سازی عمل کند به گونه‌ای که افرادی که احیانا با ذهنیت نامناسب و افکار تاریک وارد این مجموعه می‌شوند، پس از خروج از موزه به روشنگری کند.

وی پاسخگویی به شبهات را یکی از اهداف راه‌اندازی موزه‌هایی از این دست برشمرد و گفت: باید به طور علمی و مستدل به شبهات و پرسش‌های ایجاد شده و ابهامات احتمالی افراد در این خصوص پاسخ داد تا نسل جوان را بیش از گذشته جذب این فرهنگ الهی کرد.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای انجام کاری در خور و شایسته درباره شهدا به کار گرفت افزود: باید در این مراکز فرهنگی با رویکردی هنرمندانه، اهداف والا و آرمان‌های امام و شهدا و ایثارگری‌ها و رشادت‌های دلیرمردان و شیرزنان دوران دفاع مقدس را آن‌گونه که شهدا از ما انتظار دارند، منتقل کنیم.

پارک موزه سمنان که بزرگترین پارک موزه شرق کشور است در 12 هکتار در سمنان در حال راه‌اندازی است و مرکز فرهنگی آن قرار است که شهریور امسال به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه بخش‌هایی از آن نیز پیش از این آماده شده و هم‌اکنون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در آن مستقر شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس