کد خبر 748342
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
آزادی موصل

همه به یاد دارند که حدود سه سال پیش، تروریست‌های تکفیری داعش با حمایت برخی دولت‌های جنایتکار منطقه و خارج از منطقه و نیز خیانت برخی مسئولان عراقی در یورشی ناگهانی موصل را تصرف کردند.

به گزارش مشرق،‌ آزادی موصل را باید به ملت عراق از هر دین، مذهب، آیین، قوم و قبیله تبریک گفت. این تبریک نه برای باز پس گیری یک شهر و بازگرداندن آن به کشور عراق که برای برداشتن گامی بسیار بزرگ در خنثی کردن توطئه‌ای عظیم است که ایادی استکبار قصد داشتند با رهبری و حمایت همه جانبه استکبار آن را اجراء کنند تا در آینده نزدیک دیگر از انگیزه استکبار ستیزی فعال و پرشور در منطقه اثری نماند و منطقه یکجا تسلیم و در خدمت استکبار و ایادی آن باشد؛ آزادی موصل گامی بزرگ و مؤثر در ضربه به این توطئه خطرناک است. در این میان آنچه که نباید از خاطر مردم و حافظه تاریخ برود، آوارگی‌ها، تخریب‌ها، کشتارها و هتک حرمت‌هایی است که به وحشیانه‌ترین شکل علیه مردم موصل و سایر مناطق عراق روا داشته شد که در پشت همه این جنایات فجیع و واقعاً کم نظیر، استکبار، صهیونیسم و وهابیت تکفیری و نیز برخی شیوخ و دولت‌های منطقه قرار داشتند و قرار دارند که باید نقش آنها کاملاً برجسته ثبت، ضبط و بازگو شود.

همه به یاد دارند که حدود سه سال پیش، تروریست‌های تکفیری داعش با حمایت برخی دولت‌های جنایتکار منطقه و خارج از منطقه و نیز خیانت برخی مسئولان عراقی در یورشی ناگهانی موصل را تصرف کردند و برای ایجاد رعب و وحشتی که دیگران را نیز در سایر مناطق عراق وادار به تسلیم کند؛ چه جنایت‌هایی آفریدند. حضور داعش در موصل و جنایت‌های پی در پی آنان که به عمد و برنامه ریزی شده از رسانه‌هایشان پخش می‌شد و ادامه حملات به سایر نقاط عراق، تمام این کشور را در ناامنی و وحشت فرو برد و پس از سقوط تعداد دیگری از شهرهای عراق بیم آن می‌رفت که در مدت زمان کوتاهی داعش جنایتکار بر کل عراق مسلط شود و نسل کشی بی سابقه‌ای به راه اندازد. در این فضای ماتم زده که رعب و وحشت تنها مشخصه آن بود، پرچم جهاد و مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری داعش بر بام عمارت بلند مرجعیت به اهتزاز در آمد و در نهایت موصل آزاد شد، موصل آزاد شد، چون ملت عراق با اعتماد به مرجعیت به ندای مجاهده و مبارزه‌اش با داعش لبیک گفتند. عراق کشوری است در بر دارنده مردمانی با ادیان، مذاهب، آیین‌ها، قومیت‌ها و قبیله‌های مختلف که سیاست‌های هدفمند صدام ملعون در این عرصه متکثر، اختلافات و دشمنی‌هایی را ایجاد کرد که حامیان داعش تکفیری نیز به اشکال مختلف به آن دامن می‌زدند؛ ادامه این روند نه اینکه اجازه مقابله با داعش را نمی‌داد که راه داعش برای تصرف بخش‌های بیشتری از خاک عراق را نیز هموارتر می‌کرد؛ در این بحران پر ابهام و پراختلاف که حتی از سیاسیون هم کاری برنمی‌آمد و عرصه را مناسب تحرکات دشمنی کرد که نقشه‌های تو در تو برای کل منطقه داشت؛ هوشیاری و موقعیت‌ شناسی مرجعیت، یگانه نقطه امید و نجات از این وضعیت بغرنج محسوب می‌شد. با اشاره مرجعیت دینی به ویژه آیت الله سیستانی و وجاهت تاریخی آن در حافظه مردم عراق، به یکباره صحنه آزار دهنده اختلافات و ترس و نگرانی‌های ناشی از تهاجمات پی در پی داعش، دستخوش تغییر و تحول شد. این تأثیر گذاری جدی در دو ساحت کارگر افتاد؛ یکی در ساحت ذهن و اندیشه، که مسئولان و بزرگان عراق بسیاری از اختلافات ساخته شده دشمن را کنار گذاشتند و جرئت اقدام و برنامه ریزی سنجیده پیدا کردند و دیگری در ساحت عمل یعنی شکل گیری حشد الشعبی، که بلای جان داعش و حامیان پیدا و پنهان آن شد. قدرت نمایی این تحول ایجاد شده در سایه لبیک به مرجعیت که با فتح آمرلی به اوج رسید و روند پیروزی آن از آمرلی تا فتح موصل بی وقفه ادامه پیدا کرد، آنچنان با شکوه و مقتدرانه بود که آمریکا رهبر ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را نیز وادار کرد برای عقب نماندن از قافله مجاهدان ضد داعش که پیروزی‌شان بر داعش قطعی بود مزورانه به این قافله بپیوندد تا خود را شریک پیروزی‌های بزرگ آنها بنمایاند که چنین نیز شد و پس از فتح موصل ترامپ با انتشار پیام تبریک به العبادی نخست وزیر عراق که در آن عمداً نامی از حشد الشعبی نبرده بود دست خود را رو کرد؛ اما کیست که نداند موصل در سایه مجاهدت رزمندگانی آزاد شد که به فتوای مرجعیت در صحنه حاضر شدند، نه هواپیماهای ائتلاف ضد داعش؟! در فاصله فتح آمرلی تا فتح موصل که حدود دو سال طول کشید؛ تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها در عرصه نظامی و روانی - تبلیغاتی به ترفندهای گوناگونی متوسل شدند تا اتحاد ایجاد شده در سایه مرجعیت را به اختلافاتی از نوع گذشته تبدیل کنند اما؛ هوشیاری ملی در عراق و برخی عوامل حاضر در صحنه رخدادهای این کشور، مانع به ثمر رسیدن تلاش های بی وقفه دشمنان شد.

یقیناً پیروزی در موصل و بازگشت این شهر مجروح به دامن عراق، پایان راه و خاتمه توطئه و نقشه‌های شوم علیه ملت عراق و منطقه نیست و دشمن زخم خورده و خبیث و زمین از دست داده، کینه جویانه‌تر در صدد انتقام و پیگیری اهداف شومش است؛ در چنین وضعیتی این مردم و مسئولان عراقی هستند که باید با شناخت درست از عامل اصلی پیروزی (تبعیت از مرجعیت دینی) محکم‌تر از گذشته به آن تمسک جویند و از اینکه در پس شادی‌های آزادی موصل،‌ ناله استکبار به گوششان می‌رسد خدا را شاکر باشند و بزرگ‌ترین شکر در این خصوص همراه بودن با مرجعیت است. فتح موصل بر دشمنان استکبار، صهیونیسم، تروریسم و وهابیت مبارک باد.

ان شاءالله                                                                                            

رضا گرمابدری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    0 0
    علاوه بر ناله استکبار ناله مردم شهر ویران شده هم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس