کرباسچی

کرباسچی چطور قرار است با قاتلین فرزند مادری که کودکش را از آغوش وی می‌گیرند و آنرا روی آتش کباب کرده و لای برنج برایش می‌فرستند، مذاکره کند؟!

سرویس سیاست مشرق - سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شعبان نصیری، اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که در دنیا هم بر آن تاکید می‌کنند، اما بعضی گره‌ها و حل برخی مشکلات خصوصاً جایی که مشکلات مهمی وجود دارد، فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه برای این سخنانش نمونه‌های واقعی خاصی را ابراز داشت. سرلشکر سلیمانی با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: پدیده داعش و تکفیر در تاریخ جهان یک پدیده کم نظیر از نوع جنایت بوده است، هیچ قلبی تحمل دیدن جنایات داعش را ندارد. آنها هزار و ۲۰۰ نفر جوان بی‌گناه که از پادگان در تکریت فارغ‌التحصیل شده بودند را سر بریدند و ۲ هزار زن ایزدی را دست به دست بین خودشان به فروش رساندند.

وی افزود: من در همین دیاله دیدم کودکی را از سینه مادر گرفتند و روی آتش سرخ کردند و لای برنج گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

تجربه فرمانده نیروهای قدس سپاه که در این چند سال ظهور داعش و حمله آن به موصل و شهرهای سوریه و عراق در بطن مقابله با تروریست‌های تکفیری حضور داشته و جنایات آنان را بدتر از خوارج توصیف می‌کند؛‌ برآیندش این است که دستگاه دیپلماسی در مقابله مستقیم با داعش چندان کاربردی ندارد.

این درحالی است که برخی عناصر سیاسی در دوران انتخابات با توجه به فضای هیجانی که به‌وجود آمده بود و بدون نگاه کردن به واقعیت‌ها و جهت بهره‌برداری سیاسی جناحی حرف‌های به اصطلاح‌ روشنفکرانه و صلح‌طلبانه‌ای زدند که با مذاکره بایستی این موارد را حل کرد.

در همین رابطه غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران بیان کرد: «‌ نزنید این حرف‌ها را. آیا غیرت دینی این است که به اسم دفاع از حرم و این‌ها یک دستگاه‌های بی‌حساب و کتاب تاسیس بشود. آقا جان ما هم می‌خواهیم در سوریه، لبنان و یمن و همه اینجاها صلح برقرار بشود و دفاع از مظلوم بشود و شیعیان در آنجا تقویت شوند. ولی آیا این کار با پول دادن و کشتن و اسلحه خریدن و زدن درست می شود؟! این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بگذارید ما توان دیپلماسی را برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی، بزرگان دیپلماسی ما که توانست شش ابرقدرت را به جای خودش بنشاند و بزرگترین مسئله تحریم که در شورای امنیت بوده است را حل کند، می‌تواند این مسائل را حل کند.»‌

وی افزود: «مگر ما این جوانان عزیز را از لب آب آوردیم که این‌ها را بفرستیم و همینطوری شهید بشوند. ما دل‌مان می‌سوزد که اینها همینطوری شهید بشوند.»

اشتباه کرباسچی که البته بیشتر تعمدی و برپایه تامین اهداف جناحی است، این است که با یک ابزار سعی دارد همه مشکلات را حل کند. مانند اینکه بخواهیم با یک خط کش همه چیز را اندازه بگیرم و یا اینکه با یک ابزار از درون یک جعبه ابزار موتور ماشینی را تعمیر کنیم که ابزار مختلفی را می‌خواهد. البته سئوال اساسی از آن روزی که کرباسچی این سخنان را بر زبان آورد از دبیر کل حزب کارگزاران این است که آیا با داعشی که زبان مذاکره نمی‌فهمد و حتی اسرای خود را با جنون‌آمیز ترین روش‌های ممکن مثله، سوزانده و سر می‌برد، می‌توان از در دوستی در آمد و پای میز مذاکره نشست؟

حال با سخنان سرلشکر سلیمانی که پرده از گوشه‌ای از جنایات تروریسم داعش برداشت، باید گفت که کرباسچی چطور قرار است با قاتلین فرزند زنی که کودک را از آغوشش می‌گیرند و آنرا روی آتش کباب کرده و لای برنج برای این مادر می‌فرستند، مذاکر کند؟!

سخنرانی سرلشکر سلیمانی درباره عمق جنایات داعش

سخنان انتخاباتی کرباسچی درباره مذاکره با داعش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    85 18
    کسی میداند آقای کرباسچی چه میخواهد؟
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      77 23
      یه آخور جدید برای بخور بخور !
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    89 19
    کرباسچی بدهید دست داعش مزاکره کنه ببینه با او چه می کنند
    • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      39 2
      کرباسچی رو کباب میکنند و میذارن وسط پلو میفرستند برای روحانی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • علیرضا ازاراک IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
      1 1
      دوست عزیز اول املا نوشتن صحیح رایاد بگیربعدنظربده (مذاکره)
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    67 9
    جناب کرباسچی چه مدت از اقدامات خلاف شما در شهرداری میگذرد شما باید با مهدی هاشمی ها محشور شوی حالا کارت به جایی رسیده در خصوص راهبرد های اصلی نظام نظر میدهی
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    56 5
    بزرگان دیپلماسی ما که توانست شش ابرقدرت را به جای خودش بنشاند و بزرگترین مسئله تحریم که در شورای امنیت بوده است را حل کند، می‌تواند این مسائل را حل کند.»‌ تو که راست میگی هرکی دروغ بگه سند 2030درمورد خودش و خانواده اش اجرا بشه .
    • ماني IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
      9 2
      لايك
  • نیما IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    52 13
    بویی از انسانیت نبرده اند و قبله آنان پول و قدرت است. داعش را نمی گویم ...
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    64 16
    روز حادثه تروریستی مجلس می فرستادید با تروریست ها مذاکره می کرد جناب کرباسچی
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    52 53
    یادش بخیر اون سالها که اژه ای اینو بجرم اونهمه اختلاس و ارتشاء محاکمه میکرد . حالا شده دلبند مطهر اصلاحاتیا .
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    48 23
    اینها پیش زمینه های انجام برجام های 2 و 3 و 4 و.......توسط این اشخاص می باشد
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      19 3
      مگه شهر هرته ‍! همین هسته ای زندگیشون رو به باد میده . موشکی و منطقه ای و ... که دست اینا نیست
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    52 17
    انشاء الله روزی ایشان در جمع داعشیان حاضر بشود و هنر مذاکره اش را نشان دهد خواهید دید دسته دسته داعشی دست از جنایت خواهند کشید و خواهند گفت تا حالا کجا بودی کرباسچی جون ؟
  • محسن IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    9 51
    کرباسچی دلیلِ پیشنهادِ خود را به روشنی بیان کرده اسـت: «مگر ما این جوانان عزیز را از لب آب آوردیم که این‌ها را بفرستیم و همینطوری شهید بشوند. ما دل‌مان می‌سوزد که اینها همینطوری شهید بشوند.» در سراسرِ متنی که نوشته اید، ندیدم که برای این استدلال پاسخی داده باشید.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      22 2
      اولا که خودشون برای حفظ اسلام رفتن و زوری نرفتن. دوما زیر باد کولر در امنیت کامنت میذاری، فکر کردی به خاطر امثال ظریف و کرباسچی و روحانیه؟ سوما، فرضا اگه نرن، باید داخل باهاشون بجنگیم،هممونننن. البته شاید اون موقع گوشت بی مصرفتو لای پلو گذاشتن فرستادن واسه والدینت و دیگه نمیتونی کامنت بذاری. چهارما، چرا این آقا نگران بیکاری جوونا و ازدواجشون نیس؟ پنجما، واقعا فکر میکنی بعضیا خوششون میاد که جوونامون کشته شن؟
    • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      16 3
      اون جونهایی که ایشون میگه محل ..... به جنابشون نمیزارن!!
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 2
      خدا بهت عقل بده
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      15 3
      کرباسچی حرف مفت زده اختلاسگر دیروز شده تئوریسین امروز
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 3
      مذاکره و دیپلماسی همیشه جواب نمیدهد و گاهی زور لازم است و برای دفاع از اماکن مذهبی و دفاع از کشور باید خون داد.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      4 2
      دوست گرامی! این جوانان عزیز که بنده بر جای پایشان بوسه میزنم به خاطر جسارت و جگرداریشون، رفتن توفان رو از توی چشم توفان متلاشی کنن، چرا؟ چون اگر این توفان به مرزهای کشور میرسید آن هم از نوع تضعیف نشده اش بدون شک خسارت مالی و جانی رو بر پیشانی این مملکت میگذاشت که آمار شهدای ایرانی 5 سال گذشته در عراق و سوریه پیشش گم میشد! :/ ... کرباسچی درکش ضعیفه که پی به عمق مسائل ببره! اوشون ... به یک ملت از گلوش پایین رفته و کور دل شده! شما دیگه چرا مضمون به این سادگی رو تشخیص ندادی؟
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      13 3
      البته همین طوری هم که شهید نمی شوند. شهید می شوند که یکی مثل شما زیر باد کولر و با کمال آسایش بتونه بشینه ازین نظریات بده... واقعا مگر از لب آب آوردیمشان که برای شما و کرباسچیها شهید بشوند؟
    • 2020 IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 2
      مفهوم شهادت در مغز سکولاریزه شده ی شما و جناب کرباسچی جز گنگی و موهومی تحلیل دیگری ندارد. بنابراین دنبال استدلال برای خودت و ایشان نباش.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    20 41
    چنان‌داعشی‌داعشی‌می‌کنیدکه‌انگارابلیس‌هستنداینهاتاچند سال‌پیش‌درسوریه‌برادروارزندگی‌می‌کردندناگهان‌شدندتروریست‌وکسانی‌که‌بایدکشته‌شوندخب‌دست‌توی‌جیب‌شان‌نمیکنند‌که‌دولت‌اسداوناروبه‌سرای‌باقی‌بفرسته‌حالاهم‌که‌برادر،پدر دوست‌شان‌کشته‌شده‌‌جنگ‌ادامه‌پیدامیکنه
    • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      15 2
      بردار!! حتما ترکستانی های چینی ازبکی ها و چچنی ها در اصل سوری بودن و با برادراشون اختلاف دارن!!؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      13 2
      داعشی رذل ابلیس پیش شما شاگردی میکنه شما که مشخصا یا مزدورید یا اتباع دیگر کشورها، برادری دیگه چه صیغه ایه البته مامان هیلاری از هلاکتتون آزرده میشه ولی اصلا مهم نیست
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      13 2
      ابلیس هم 1000 سال عبادت کرد اما ناگهان کافر شد این داعشی ها از ابلیس هم بدترند.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      11 2
      ابلیس هم 1000 سال عبادت کرد اما ناگهان کافر شد این داعشی ها از ابلیس هم بدترند.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      8 2
      ابلیس هم 1000 سال عبادت کرد اما ناگهان کافر شد این داعشی ها از ابلیس هم بدترند.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 2
      اشتباه به عرض شما رسوندن! داعش ریشه اش در تکفیریسم سعودی میباشد! همونجایی که امثال مهاجرانی (اصلاح طلب) مودت عمیق و برو بیای کثیر دارن باهاشون!! :D ... عوامل داعش هم از همه جای این کره خاکی گرد هم جمع شدن! صرفاً نقطه شروعش سوریه بوده! سَنَدش هم اینکه داعش در یمن هسته داره در لیبی هسته داره در فلیپین ووو!
    • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 2
      خوب مهندسی رسانه رو تو جواب داده هاااااا همین سناریویی که تو سوریه اجرا شده خواستن در تهران اجرا کنن که به لطف نیروهایی که شما تندرو خطاب می کنیدشون نشد که بشه والا الان می دیدیم که کدوم وری بودی و آقای کرباسچی کجایی دنیا درحال خوش گزارنی بودن و شما ها اینجا درحال ......... بودید
    • 2020 IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      11 3
      اینهایی که اومدن مجلس چی؟ چچنی ها چی؟ چینی ها، روسی ها، مغربی ها، لیبیایی ها، مصری ها، اردنی ها، افغان ها، پاکستانی ها،سعودی ها و صد البته سعودی ها، چشم آبی های اروپایی، سیاهان افریقایی و ... اینها در سوریه برادروار زندگی می کردند؟؟؟ یعنی بعضی ها با رأی امثال تو شدند اکثریت؟؟؟ وای وای وای .
  • مهرناز IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    10 3
    داعش ها " تکفیری هائی هستند" که درس کشتن را به انان گونه ای اموختند"که غیر از افراد با تفکر خودشان "بقیه قابل کشتن هستند "ایا؟ با چنین افرادی که فقط تفکر خودرا مبنای زنده ماندن انسان ها می داند "می توان مذاکره کرد؟ می بایست کرباسچی را برای مذاکره با داعش به عراق و یا سوریه فرستاده می شد"ایا؟ زنده بر می گشت.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    11 3
    تا کمر خم میشود و میگوید تفضّل
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    8 2
    یعنی خوش بحال اون جماعت با بصیرتی!! که استفاده از توان دیپلماسی رو با "مذاکره با داعش" میدونن!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    11 3
    کرباسچی رو جن زده
  • ناشناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    13 4
    برجام اثبات کرد که پروژه سازش و تسلیم و مذاکره با دشمن پروژه ای شکست خورده است .
  • US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    2 8
    حالا کی گفته کرباسچی گفته با داعش مذاکره کنید.؟کرباسچی گفت با گروه های معارض سوریه که خودشونم ضد داعشن...چرا اینقدر دروغ میگید.
    • ياسر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
      6 2
      خوب تو برو باهاشون مذاكره كن خبرشو به ما هم بده
  • رضا IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    4 1
    شما این برجامی که زاییدید بزرگ کنید بقیه اش پیش کش موندم اونایی که دست می زنن چی می شنون ؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    1 1
    اين كار يك جفت رو ميخواهد كه ايشان دارد و زندگي خرج دارد و مهم نيست زير پرچم كي سينه ميزني، مهم آنست كه جيره و مواجب برسد كه مي رسد.
  • مصطفی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    خدا امثال مثل این آقا رو هدایت کنه و اگه قابل هدایت نیستند نیست و نابودشون کنه و ریششون رو بکنه
  • اخمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    0 0
    حرف مفت هرتابرتاریخ شیعه رانمیدانی کرباسچی حرف مفت تخریب چی مکتبی ، ای توتخریبچی , مامور تفرقه شیعه شماهستید ،دیدی موصل آزادشد ،شماامام زمان هم بیایند اصلاح طلب می‌مانید ،نه کرباسچی تونمیدانی ولی نمی‌دانی !!
  • خیاوی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    0 0
    نمیدونم چی هدفی دارید که عکس این دزد ملی روهی دررسانه میذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس