جورج واشنگتن

واشینگتن هم مثل دیگر فراماسون های بنیانگذار ایالات متحده امریکا به عنوان یک فراماسون پیوریتن عمیقا وابسته یهودیان و اندیشه برتری یهود بود.

سرویس سیاست مشرق - جورج واشنگتن در سال 1732 در "واک فیلد" از توابع ایالت ویرجینیا در سرزمینی که چند دهه بعد ایالات متحده امریکا نامیده شد و جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور آن گردید به دنیا آمد. پدر او زمین دار سرمایه دار بود و جورج در بیست سالگی وارث املاک و دارایی او گردید. در بیست و یک سالی در ارتش انگلستان (ایالت های مهاجر نشین سرزمین امریکا آن زمان مستعمره انگلستان بودند) که در خاک امریکا به سرکوب و کشتار سرخ پوستان می پرداختند، عضویت یافت و پنج سال در سرکوب خونین سرخ پوستان شرکت کرد اما چون درجه ای که خواهان آن بود را به او ندادند، استعفا کرد و به املاک خود در "ماونت ورنون" رفت و به کشت و تجارت مشغول شد. واشنگتن زمین های کشاورزی و بردگان زیادی داشت که به بیگاری مشقت بار در آن زمین ها می پرداختند. در حدود سال 1760 با بیوه ثروتمندی که مادر دو فرزند بود ازدواج کرد و بدین ترتیب بر میزان دارایی و سرمایه اش افزوده شد. جورج واشینگتن سرمایه دار که صاحب بردگان و زمین های بسیار بود به عضویت فراماسونری در آمد. او مدتی پس از عضویت در ماسونی به مقام گراندماستری رسید. واشنگتن عضو لژ فراماسونی الکساندریا بود و هم زمان عضو سازمان «گل و صلیب» (یک تشکیلات – ماسونی مخفی) دیگر هم بود.


واشینگتن هم مثل دیگر فراماسون های بنیانگذار ایالات متحده امریکا به عنوان یک فراماسون پیوریتن عمیقا وابسته یهودیان و اندیشه برتری یهود بود. در سال 1774 که قرار شد اولین کنگره امریکا برگزار شود جورج واشینگتن به دلیل پیوندهای ماسونی به عنوان نماینده ویرجینا در آن ایالت برگزیده شد. سال بعد کنگره دوم قاره آمریکا او را به عنوان فرمانده ارتش امریکای شمالی منصوب کرد و به دنبال آن جورج واشنگتن فرمانده ارتش مستعمره نشین ها در جنگ های استقلال امریکا گردید. بدینسان واشینگتن نقش موثری در پیروزی نیروهای مستعمره نشین بر ارتش انگلستان ایفا کرد. در پی این پیروزی نظامی کشور ایلات متحده تاسیس گردید و جورج واشینگتن نیز اولین رئیس جمهور آن گردید. او همچنین رئیس اجلاس قانون اساسی امریکا بود و کنار اشخاصی چون بنیامین فراکلین و توماس جفرسون نقش موثری در تدوین آن داشت. سنگ بنای ساختمان کنگره امریکا را جورج واشینگتن نهاد در حالی که پیشبند مخصوص ماسونی خود را بسته بود.  او دوست نزدیک السکاندر همیلتون معمار اقتصاد امریکا بود آنها تصریح کردند که در ایلات متحده به دنبال تاسیس جامعه ای در خدمت صاحبان سرمایه بزرگ هستند. واشنگتن در دوره های پیا پی ظرف سال های 1789-1793 و 1793-1797 رئیس جمهور امریکا بود. وی در دسامبر سال 1799 در ملک خود در مونت ورنون ویرجینیا در گذشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس