ازدواج اجباری کودکان و نوجوانان در آمریکا

در دنیای مدرن در کشوری که داعیه دموکراسی و فرهنگ‌اش گوش فلک را دریده، ظلم و شناعت اخلاقی تا این حد زیاد است که دختربچه‌های آمریکایی مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خود می‌شوند.

سرویس جهان مشرق- آمریکا یکی از پیشروترین کشورها در ازدواج اجباری کودکان است. دختربچه‌ و نوجوانی که تازه می‌خواهد بهار پاک زندگی را ببیند و در دشت رویاهای ناب نوجوانی‌اش پا بگذارد، به اجبار و در کمال نارضایتی قدم به خانه مردی چندین برابر بزرگسال‌تر از خودش که بسان پدر یا پدربزرگ‌اش است می‌گذارد و در بهترین حالت ممکن اگر خوش‌شانس باشد، در ۱۸ سالگی طلاق می‌گیرد و تا سال‌ها با امیدهای نابود شده و روح پوسیده زندگی خواهد کرد. اگر هم شانس اینچنینی نداشته باشد، همان مردی که با او ازدواج کرده، او را تبدیل به کارگر جنسی می‌کند و سر از فاحشه‌خانه‌ها درمی‌آورد. شاید باورتان نشود که در دنیای مدرن در کشوری که داعیه دموکراسی و فرهنگ‌اش گوش فلک را دریده، ظلم و شناعت اخلاقی تا این حد زیاد باشد. دختران کم سن و سال آمریکایی به اجبار خانواده‌ها مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خودشان می‌شوند و قانون عملا هیچ حمایتی از آنها ندارد و به رغم تلاش فعالان مدنی، مسئولان آمریکایی از همراهی با آنها اجتناب می‌کنند.

دهه‌ها بود که طبق قانون، سن مجاز دختران برای ازدواج در ایالت نیویورک، ۱۴ سال بود. امروز، با تغییر اندکی، این سن به ۱۷ سال رسیده است. آن هم فقط با رضایت دادگاه و والدین.

اما نیویورک از ایالات نادری است که موفق شده در ماه ژوئن ۲۰۱۷ گامی کوچک در این مسیر بردارد. تقریبا تمامی آمریکا، حق طبیعی انتخاب را برای زن نادیده گرفته است. طبق گزارش نیویورک تایمز، در غالب ایالت‌ها اصلا حداقل سن ازدواج وجود ندارد و در برخی ایالات دیگر حداقل سن ازدواج ۱۶ و ۱۷ است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: فقط بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، شاهد ۳۹۰۰ فقره ازدواج دختران و پسران کم سن و سال بودیم. این فاجعه است. نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله ما را مجبور به ازدواج میکنند. هنوز خانواده منافع مالی خود را در نظر می‌گیرند و به خاطر بحث‌هایی چون صدور گرین کارت برای یک خارجی سن‌بالای ثروتمند، دختران کم سن و سال خود را مجبور به ازدواج با او می‌کنند.

آمارهای سال ۲۰۱۱ نیویورک نشان می‌دهد که دختران ۱۴ و ۱۵ ساله بسیاری با مردان ۲۵ تا ۳۹ ساله به اجبار ازدواج کرده‌اند و در این میان سهم مردان بالاتر از ۳۹ سال هم کم نبوده است.

در سال ۲۰۱۰، ۵۰ دختر و ۶ پسر ۱۶ ساله در نیویورک ازدواج کردند. «ایمی پالین» حقوقدان در گفتگو با روزنامه نیویورکی ابراز داشت: «مشکلات دیگری نیز برای این دختران نوجوان تازه عروس وجود دارد. آنها در ۱۴ سالگی ازدواج می‌کنند و تا ۱۸ سالگی همسری را که دوست ندارند تحمل می‌کنند و تازه در ۱۸ سالگی می‌توانند طلاق بگیرند. براستی این چه وضعی است دیگر؟ هم زندگی و امیدهای یک دختر نوجوان نابود می‌شود. هم دخترانگی خود را از دست می‌دهد. هم نام بد بر روی او می‌ماند. هم شناسنامه‌اش خراب می‌شود. و هم عوارض پس از طلاق آن هم در ۱۸ سالگی و آغاز راه زندگی به سختی گریبانگیرش می‌شود. خشونت اجتماعی، دیگر به چه شکل می‌تواند باشد؟».

در واقع می‌توان نیویورک را سمبل تخلف از حقوق بشر نسبت به دختران نوجوان در آمریکا دانست. بسیاری از فعالان مدنی آمریکا، ازدواج دختران زیر ۱۷ سال را لکه ننگی بر چهره نیویورک و دیگر ایالت‌های آمریکا می‌دانند. به اعتقاد کارشناسان، این اقدام کاملا متناقض با طبیعت دموکراسی و حقوق بشر، سبک زندگی آمریکایی را بیش از پیش دچار خدشه و آبروریزی جهانی کرده است. هم‌اکنون فعالان مدنی در کنار برخی قانونگذاران در تلاش‌اند تا لوایحی را جهت اصلاح قوانین ازدواج به مجالس ایالتی برسانند.

آرم کمپین مقابله با ازدواج دختربچه‌ها در آمریکا

در گزارش پایگاه «گلوبال سیتیزن» آمده که بین‌ سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بطور متوسط ۱۷۰ هزار دختر نوجوان زیر سن قانونی با مردان میانسال در سرتاسر آمریکا ازدواج کرده‌اند. آمار تکان دهنده دیگری از این پایگاه به ما می‌گوید که سه چهارم عروسان اجباری نوجوان در ایالت نیویورک، دخترانی هستند که بعد از ازدواج تبدیل به قربانیان قاچاق جنسی می‌شوند.

طبق گزارش مذکور، ازدواج کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال، در صورت صدور رضایتنامه والدین و حکم قاضی -که بطور معمول رای مثبت دارد- در تقریبا تمامی ایالت‌های آمریکا مجاز است و تلخ‌تر آنکه، ۲۷ ایالت حداقل سن ازدواج برای دختران تعیین نکرده‌اند.

هشتگ «زندگی من در ۱۵ سالگی» جهت مقابله با ازدواج اجباری دختربچه‌های آمریکایی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود به شدت نسبت به پیامدهای ازدواج اجباری کودکان و نوجوانان آمریکایی اخطار داده و از دست رفتن فرصت‌های تحصیلی و اقتصادی، به خطر افتادن سلامتی روانی و جسمی، و گرایش شدید اینگونه افراد به خشونت را محتمل‌ترین تبعات این ظلمی که در حق دختربچه‌ها می‌شود دانسته است.

طبق اعلام صندوق کودکان سازمان ملل، ۹۰ درصد کشورهای جهان هم‌اکنون ازدواج دختران زیر ۱۸ سال را منع کرده‌اند اما نیمی از آنها، استثنائاتی را در بند قانون مربوط گنجانده‌اند. هم‌اکنون، ۷۰۰ میلیون زن در سرتاسر جهان وجود دارند که در سنین زیر۱۸ سال ازدواج کرده‌اند و ۲۵۰ میلیون نفر از آنها، قبل از ۱۵ سالگی به خانه شوهران سن‌بالای خود رفته‌اند. آمریکا به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان در امر ازدواج اجباری کودکان شناخته شده است.


منابع:

https://www.nytimes.com/2017/06/08/nyregion/child-marriage-is-sharply-curtailed-by-new-york-legislature.html
https://www.globalcitizen.org/en/content/groundbreaking-child-marriage-ban-gets-blocked-by
https://www.nytimes.com/2015/10/14/opinion/americas-child-marriage-problem.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    این مقالهه گل به خودی است
    • امیر IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      66 83
      کسایی که منفی دادین فازتون چیه؟ حرفش اشتباهه؟
    • مهدی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      88 59
      با نظرت موافقم. بهتر بود درباره ی تجاوز به کودکان امریکایی مقاله می نوشت. با یه سرچ ساده به زبان انگلیسی معلوم میشه که از حدود سیصد هزار تجاوزی که سالانه در امریکا اتفاق می افته پانزده درصدش به کودکان زیر دوازده سال هست. یعنی 45 هزار تجاوز به کودکان در سال.
    • مظلوم IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      33 86
      الان برای این مورد هیچ خبری از این آواره در به در مسیح علی نژاد نیست . حتما خفه خون میگیره .که یک وقتی با اردنگی بیرونش نکنن
    • BE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      41 12
      خر پیش تو استاد تمامه
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      50 17
      آقا اینجا ایرانه یه مشت خبر از همه جا هر چی کم دارن میخوان یه جایی جبران کنند. امریکا قوانین بسیار قدرتمندی در دفاع از کودکان دارد که حتی والدین جرات تخطی از آن را ندارند.
    • US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      10 9
      نه خیر عزیز گل به خودی نیست ، این جوابی است برای اونایی که می یان به ازدواج ( تازه اگه با این شرایط افتضاحی که شیخ برای کشور به وجود آوورده کسی ازدواج کنه) دخترای 15، 16 ساله گیر میدن تازه تو ایران این بچه ها با رضایت خود و خونواده هاشون ازدواج میکنن هیچ اجباری نیست مگر کسایی که فقیرن و یه عده کثافت رباخوار از این ضعف اونا سوء استفاده میکنن.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      0 0
      پس تازه شدند مثل شما
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      یکی از قدرتمند ترین قوانینش وقتی بود که زنی ۳بچه را کشت و فقط به ۵سال زندان محکوم شد
  • US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    تمام عکس‌ها مال مبارزه با "عروس بچه ها" ‌ست. ..... نکرده. گم شین بابا.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      74 95
      اولا که خودت گمشو دوما چه فرقی میکنه عکسها مال چیه مگه عکس به عنوان مرجع معرفی شده ابله
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      86 97
      این کامنت نویس ساعت 10:00 فکر کنم مخش تیلیته یا روح وروانش پاکه که هر چرت وپرتی رو باور می کنه وبه مردم هم فحش میده .خب ابله شمائید که به دیگران توهین می کنید اینجا هرکسی نظر خودشو می نویسه خیلی زرنگیدسری به خیابانهای شهر خودتان بزنید ببینید چه خبره. دیگه نیازی نیست به عنوان مدافع دختران یا زنان آمریکائی عمل کنید.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      30 80
      اولا که منابع این گزارش خارجیه ثانیا خیلی جالبه طرف، ابلهِ کامنت دوم رو میبینه و توهین در نظر میگیره اما گم شین کامنت اول براش عین ادبه و اساسا نظر شخصیه و کاملا محترم به حساب میاد!!!! مغز این جماعت تحت چه شرایطی شکل گرفته که به این حد از تناقض رسیدن ؟!
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      6 57
      اشتباه مثبت دادم بهت ملعون
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    تصویری که از غرب در ذهن شیفتگان داخلی غرب نقش بسته، تصویری کاریکاتوری و غیر واقعی است
  • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    93 58
    مشرق دروغ نگو اونا 2030 دارن این مشکلات ندارن!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      68 73
      مخصوصا وقتی به محارمشان تجاوز میکنند
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    به جای این حرفها برید یه فکری به حال جامعه خودتون کنید.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      56 91
      جامعه خودمونو اگه روشنفکر های غرب زده با بستن 30 20 ها خراب نکنن کسی نموتونه خراب کنه به قول معروف باید به فکر غضنفرهای داخلی باشیم ...
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      53 87
      جناب 12:7 فکر کنم تابستون شده دیگه برفی نیست که سرمونه مثل کبک توی برف بکنیم فرمایشتون کاملا اشتباهه سری به خیابانهای سطح شهر بزن .البته البته با چشم باز!!!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      همون سطح شهرم که میگی تقریباً همشون تحت تأثیر نجاستهای دیداری ماهواره مبلغ سبک زندگی غربی است به انحراف کشیده شدن
    • FR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      13 47
      شما اگه بذارین
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    ازدواج در سنين پايين و داشتن تعداد بچه هاى زياد فقط براى ما بد است ولى براى اونا خيلى هم مجاز است!
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    تنها ایراد اینا اینه که یه اداره امار و تحقیق دقیق دارن که تو همه زمینه ها موشکافی میکنه ... خدا رو شکر تو مملکت ما که همه چی آرومه و ما هم خیلی خوشحالیم.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      25 95
      اتفاقا این آمار دقیق نیست چون مطمئنا خیلی از ناهنجاریها به خصوص از نوع جنسیش گزارش نمیشه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    من هر روز سایت شما رو چک میکنم. ولی باید بگم تو قضیه تجاوز به کودکان شما با این. مقاله در واقع سعی در پاک کردن صورت قضیه دارید. از خودتون سوال کنید آیا دونستن اینکه در دنیای غرب در طی سال به چند کودک تجاوز میشه، دردی از مشکلات جامعه ما حل میکنه؟ آیا مانع تجاوز به کودکان در جامعه ما میشه؟؟؟ مطمعنن اون کسی که این بلا رو سر آتنا و آتنا ها مياره اصلا این مقاله رو نمیخونه
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      41 76
      این مقاله رو نمیخونه اما پای ماهواره میشینه و هزارتا پیج مستهجن رو دنبال میکنه و مداوما با زنان دریده پوشِ کف خیابون تحریک میشه
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    43 91
    الان مدافعين داخلي امريكايي ها ميگن تو كشور ما هم هست
    • FR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      14 38
      اگه اینا وقت میزاشتن رفتارهای ایرانو اینطور توجیه کنند ایران مشکلاتش خیلی کم میشد
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      7 0
      نه اقا تو کشور ما همه چی گل و بلبله
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    76 24
    متاسفم براتون. مشرق جان یکم هوای ما طرفداراتو داشته باش. یعنی الان مشکل تجاوز به آتنا حل شد دیگه؟ الان که فهمیدیم تو غرب دختربچه ها رو میفروشن
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      24 83
      شما چرا اینقدر خود درگیرید اگر میخواست مقایسه کند که آمار تجاوز به کودکان آنهم از نوع محارمش را می آورد!!!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    یعنی تو ایران نیست تو ایران که آمار بیشتر از این ها است
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      34 78
      مادر بزرگهای ما همه در نوجوانی ازدواج کردند و شیرین ترین زندگی ها را هم داشتند.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      33 66
      آب در هاون کوبیدن حکایت مباحثه با امثال شماست اینها مطرح میشوند تا امثالتان اینقدر آمریکا را بت نکنید احیانا متوجه شدی؟ یا ساده تر بگم
    • NL ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      18 28
      مادربزرگ شما مرسدس بنز 2019 هم داشت؟ نمیشه عرف دنیا و زمان رو حذف کرد. چرا دختر ده ساله از زندگی عادی و عرفی محروم بشه؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    45 87
    چطور دختران در این سن دوست پسر داشته باشند اشکالی ندارد اما اگر شوهر و حامی داشته باشند بد است؟
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 27
    3900
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    این عکسها جهت اعتراض به ازدواج کودکان در کشورهای دیگست با یه سرچ انگلیسی متوجه میشید که سن قانونی ازدواج در امریکا حداقل 18 ساله نه کمتر..اگه اینطور نیست شما واسم ثابت کنید
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      17 49
      سن ازدواج همینطوریه ولی سن تجاوز به دختر ها خیلی پایین تر از 18 سالگیه حالا از نظر آمریکا ازدواج زیر 18 سال بده ولی رابطه بدون ازدواج مشکل نداره
    • FR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      15 83
      طبق قانون آمریکا قتل هم غیرقانونیه ولی هر سال 16000 نفر بقتل میرسند
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    13 58
    ازدواج در هر سنی باید قانونی باشد
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
      60 20
      ازدواج در سن زیر 18 سال در همه دنیا باید غیر قانونی باشد مشرق متاسفانه در کشور خودمان مخصوصا جنوب و غرب کشور بسیار شایع است امیدوارم یک گزارش از این مشکل اجتماعی در ایران تهیه کنی
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      17 77
      ۱۷:۱۹ چرند نگو که در همه جای دنیا ممنوع هست ! تو تمام ایالات امریکا ممنوع نیست اون موقع در همه جای دنیا ممنوع هست ! درضمن در کشورهایی هم همجنس بازی قانونی هست پس ما هم باید قانونیش کنیم !؟
  • CN ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    78 14
    یک سری به مملکت امام زمانی بزنید ببینید چه خبره.
  • عرفان IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    92 17
    واقعا متاسفم مشرق من یکی از طرفداران سایتتون هستم ولی نمیدونم چرا هر فسادی -اتفاق ناگواری تو ایران می افته عین اونو که تو امریکا اتفاق افتاده بولد میکنی بابا تو امریکا اگه بدی هست خوبی هم هست چرا مطالبتو جوری نمینویسی که باعث بشه مملکت خودت درست بشه چرا فقط از بدیها امریکا می نویسی انصاف هم خوب چیزیه
  • NL ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    91 22
    این چرندیات رو از کجا میارید؟؟ هر جا یه گندی بالا میارید در جا میگید آمریکا بدتره؟ چی فکر کردید؟ فکر کردید مثل شوروی تو جنگ سرد با امریکا هستید؟ فکر کردید مردم باید این چرندیات رو باور کنند؟؟
    • FR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      15 45
      نیویورک تایمز. یه سر به لینکهای پایین صفحه بزن.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      2 16
      انگار به بابات فحش دادن!!! عقده ایِ بدبختِ مفلوکِ افسادطلب.
    • FR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      1 3
      گریه نکن
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    4 51
    در جواب مدافع امریکن در تمام مطالب و صخبتهای سیاست مداران ومخالفان ایران در امریکا واروپا جمله ایران تهدید جهانی هست از دهانشون نمیافته برید کمی از اونها یاد بگیرید
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    22 24
    چرا به امریکا و اروپا بد میگید مریداشون ناراحت می شن.از پیامبر و خشونت طلبی در کربلا ومذاکره و ...بنویسید.از توجه به حقوق زن در جلسات انتخاباتی و پارتی رئیس و ...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    25 1
    چون در امریکا است در ایران هم باید باشد؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    78 6
    معلومه که شاخصتون آمریکاست اگر آمریکا مبنا قرار میدین پس مابقی قوانین و .... هم مبنا باشد...
  • رضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    85 7
    چرا هر مشکلی تو کشور پیش میاد بجای ریشه یابی این مشکل فوری میگید آمریکا از ما بدتره.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    7 75
    اگر یک روز آمریکا به این نتیجه برسه که سن زیستی ازدواج یعنی پریود شدن دخترها برای ازدواج دقیق ترین سن هست آیا پیروان چشم و گوش بسته و متعصب و احمق آمریکا جوابگوی خسارت وارده به نسل ما خواهند بود؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    12 60
    ازدواج در سن پایین بین 15 تا 16 سال(نه خیلی پایین) برای دختران جوان در دین اسلام توصیه شده است چون از لحاظ روحی و بدنی دختران مجرد با سن بالا آسیب میبینند و عوارض تجردی در دختران دهها برابر پسران است هستند زنانی که به علت عادات بد ... به بیماریهای روحی روانی دچار میشوند و این عادات به خاطر تنهائی و ازداوج در سن بالا رخ میدهد و آنها تا آخر عمر قدرت پذیرش جنس مخالف را نخواهند داشت
  • tft IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    64 16
    کاش اجازه میدادن آزادانه تو ایران هم یک گزارش و تحقیق در این رابطه بشه مخصوصا در زابل و سیستان بلوچستان حداقل آمریکا انقدر دمکراسی داره که اجازه تحقیق و انتشار همچین مواردی و میده
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    77 1
    کشور ماهم پسران بعلت بیکاریو فقر مالی نمیتونن ازدواج کنن درنتیجه دخترانم تقریبا گرفتار اینچنین مشگلاتی دارن.اول عیب خودمونو ببینیم.بعد برای دیگران نسخه بپیچیم.پسرم متولد 66 هنوزم بیکارو مجرده.باداشتن مدرک وتخصص. ونداشتن پارتی واشنا.گرچه درکشور ما نظرات غیرگلو بلبل منتشر نمیشه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    8 2
    به نظر من کار بد درهر جای دنیا که اتفاق بیفتد بد ومحکوم است
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    3 33
    این جور مقالات نزارید که سینه چاکان غرب آتیش می گیرن ناله و عربده شون بلند میشه! توهین به مقدساتشونه
  • SE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    8 34
    ممنوعیت ازدواج زیر 18سال که تخیلات غربزدگان ایرانی فرنگ نرفته است. بهتر بود در باره روابط جنسی بین محارم و با فرزندان در غرب مطلب می نوشتید
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    4 1
    من کاری به این حرفها ندارم,اونچه که برای من مهمه اینه که این دولت دقیقا برخلاف ازدواج حرکت میکنه یا ح اقل ازدواج کذایی ودلبخواهش که اصلا معنای ازدواج نداره! دوما به نظرم تقریبا ازدواج در مملکت ما داره تعطیل میشه,ومهمترین دلیلش ,عدم حمایت از مردان وترویج سیاستهای برابری جنسیتی وناعادلانه که حتی درجامعه ثروتمند هم به ازدواج ختم نمیشه!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    50 5
    مشرق تا دیدی تو ایران بیشترین ازدواج در سن پایین میشه یه جوری خواستی اذهان عمومی رو به سمت آمریکا بکشی ها
  • سهیل بشردست DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    6 2
    تیتر خبرتون بدین معنیه کل جامعه آمریکا اینطوره؟
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    2 1
    اره راس میگرن، دروغ که توله سگ نیس دنبال ادم تو خیابون راه بیفته
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    6 0
    خودمون از اونها دست کمی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس