حیدرالعبادی موصل

عملیات پاکسازی غرب شهر موصل از اوایل اسفندماه سال گذشته آغاز و امروز پس از ۵ ماه با موفقیت به پایان رسید. نخست وزیر عراق رسما پاکسازی کامل موصل را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شهر موصل، مرکز اصلی تجمع گروه تروریستی داعش پس از  ۲۶۸ روز عملیات سنگین به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد. این شهر ۱۰۹۲ روز در اشغال تروریست ها بود. عناصر تروریستی داعش بیستم خردادماه سال ۱۳۹۳ با خیانت نیروهای دولتی توانستند وارد شهر موصل شوند.

حیدر العبادی، رئیس جمهوری عراق نیز لحظاتی پیش در بیانیه ای رسما از پیروزی قاطع در موصل خبر داد. دفتر حیدر العبادی اعلام کرد که وی با قرائت بیانیه پیروزی در قلب موصل، رسما از آزادی کامل این شهر از دست داعش خبر داد.

العبادی با حضور در مقر فرماندهی نیروهای مقابله با تروریسم در مرکز شهر موصل اقدام به قرائت بیانیه پیروزی کرد. وی بیان داشت که عراق امروز بر توحش و دولت خرافه داعش پیروز شد. نخست وزیر عراق با تبریک این پیروزی به همه مردم و ارتش عراق، از اقدامات و فتواهای آیت‌الله سید علی سیستانی، رهبر شیعیان این کشور تقدیر و تشکر کرد.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای عراقی پس از درگیری های نفس گیر دقایقی موفق شدند مناطق « قلیعات و رآس الکور» را در محله موصل قدیم  پاکسازی کنند و به سه سال اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق پایان دهند. پیش‌تر مناطق الشهوان و  از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده بود.

با آزادی کامل محله موصل قدیم، تمامی مناطق در غرب شهر موصل به کنترل نیروهای عراقی درآمد. این محله، آخرین منطقه اشغالی در شهر موصل به شمار می آمد.

عملیات پاکسازی غرب شهر موصل از اوایل اسفندماه سال گذشته آغاز و امروز پس از ۵ ماه با موفقیت به پایان رسید. مجموع مساحت کل شهر موصل ۱۸۰ کیلومتر مربع است.

به گزارش مشرق عملیات آزادسازی شهر موصل از ۲۸ مهرماه سال گذشته شروع شده بود؛ کرانه شرقی این شهر نیز سی ام بهمن ماه سال گذشته پس از ۴ ماه درگیری سنگین به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    11 1
    مبارکه الله اکبر
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    5 8
    مشرق به یمن پیروزی در موصل به خوانندگان مشرق شیرینی بده، یه هفته هم نظرات مخالف خودت را هم منتشر کن.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      4 2
      منظور شما از اين اراجيف چيه؟شيريني بده ،نظرات مخالف بزار؟ماشالله هزاران سايت داره مزخرفات شمارو منتشر ميكنه ديگه چي ميخوايد؟
    • NL ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      5 3
      شهر موصل بعد از ۱۰۹۳ روز اشغال به طور کامل ویران شد!! ببین مشرق چقدر خوبه این نظر مخالف رو هم منتشر کرده اما شما سکولار های منافق صهیونیست تاب و تحمل دیدن پیشرفت های روزافزون مشرق رو ندارید.مرسی اه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 2
    تو از کجا فهمیدی این یارو صهیونیست و سوکولار بوده؟؟خخخ
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    5 0
    در سال گذشته حلب آزاد شد و امسال هم موصل انشاء الله در سال آینده داعش را در تاریخ ببنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس