تیم ملی فوتبال ایران

با احتساب رده بندی لیگ های برتر اروپا در حال حاضر سردار آزمون، عزت اللهی و محمدی بین لژیونرهای کشورمان در باشگاه های قاره سبز در بهترین لیگ مشغول بازی هستند.

سرویس ورزش مشرق – ظرف سال های اخیر و با موج جدیدی که بین باشگاه های اروپایی برای جذب بازیکنان ایرانی به راه افتاد فوتبالیست های کشورمان پیش از جام جهانی 2014 برزیل بار دیگر این فرصت را یافتند تا بخت خود را در باشگاه های اروپایی بیازمایند و در تیم های این قاره توپ بزنند. این اتفاق پس از تب داغ بازی فوتبالیست های مان در تیم های کشورهای حوزه خلیج فارس رخ داد و باعث خرسندی اهالی این رشته به ویژه سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان شد. اینکه ملی پوشان مان در سطحی فوتبال بازی می کنند که به رشد فوتبال ملی مان کمک می کند.

 بر اساس این گزارش، با نگاهی به جایگاه بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های اروپا بهتر می توان دریافت که چه بازیکنی در چه سطحی از فوتبال این قاره مشغول بازی کردن است و یا برای رسیدن به آن دست و پا می زند. یکی مانند مهدی طارمی که در این مدت اصرار داشت به لیگ یونان رفته و آنجا فوتبال بازی کند.

برترین لیگ

لالیگا اسپانیا در رنکینگ برترین لیگ های اروپا از هر نظر در جایگاه اولی قرار گرفته است. لیگی با بیشترین مخاطب، بالاترین گردش مالی، پرافتخارترین تیم ها در سطح قاره و خلاصه از هر نظر در بهترین شرایط است. این لیگ با 104.998 امتیاز در این رده بندی بالاتر از آلمان و انگلیس قرار دارد.

لیگ روسیه

لیگ روسیه همان لیگی است که ما بیشترین لژیونر را ظرف دو، سه سال اخیر به آن ترانسفر کردیم. لیگی که با جهشی مطلوب به رتبه ششم رنکینگ یوفا رسید. سردار آزمون (روبین کازان)، سعید عزت اللهی و رضا شکاری (روستوف) و میلاد محمدی (ترک گروژنی) 4 بازیکن کشورمان هستند که در ششمین لیگ برتر اروپا شاغل هستند. روسیه از این حیث روند روبه رشدی هم نسبت به سال های گذشته داشته است.

لیگ پرتغال

امیر عابدزاده که در حال حاضر در باشگاه ماریتیمو پرتغال عضویت دارد از این نظر در دومین لیگ برتر بین باشگاهایی که از بازیکن ایرانی استفاده می کنند شاغل است. لیگ پرتغال پس از اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه در رتبه بندی های صورت گرفته در رده هفتم ایستاده و حتی جایگاهی بهتر از هلند دارد.

لیگ بلژیک

انتقال کاوه رضایی به لیگ بلژیک و پس از آن حضور رامین رضاییان در تیم اوستنده این کشور سبب شد تا بار دیگر نام ایرانی ها در لیگ بلژیک سر زبانها بیفتد. لیگی که نهمین لیگ در جمع کشورهای اروپایی محسوب می شود. کاوه به تیم شارلروا پیوسته و احتمالا تا کمتر از یک ماه دیگر نیز مسابقات این تیم آغاز می شود. رضاییان هم که به تازگی در تست پزشکی باشگاه استونده قبول و قرارداد دوساله ای با این باشگاه منعقد کرد تا به فوتبالش در این لیگ ادامه دهد.

لیگ ترکیه

لیگ ترکیه نیز در این سالها به ویژه ظرف پارسال و امسال جزو لیگ هایی بشمار می رفت که خیلی از بازیکنان ایرانی برای بازی در آن ابراز تمایل می کردند. ترکیه در رده دهم این جدول قرار دارد. فصل پیش ما سجاد شهباززاده را در این لیگ داشتیم و البته رضاییان و طارمی هم تا آستانه تمرین برای یکی از باشگاه های ترکیه پیش رفتند.

لیگ هلند

جایی که جهانبخش و قوچان نژاد در آن توپ می زنند هم در زمره لیگ های برتر اروپا محسوب می شود اما در فصل گذشته با افت فاحشی مواجه شد! از این نظر که لیگ فوتبال هلند پیشتر در جمع 10 لیگ برتر اروپا بود اما حالا با چند پله سقوط به رده سیزدهم نزول کرده است. علیرضا جهانبخش که لژیونر اصلی ایران در این لیگ محسوب می شود در تیم آلکمار توپ می زند. البته رضا قوچان نژاد هم دیگر ایرانی شاغل در این لیگ است که از ایران لژیونر نشده و شرایطی مشابه با اشکان دژاگه دارد. لیگ هلند بعد از بلژیک و ترکیه در این جدول جای دارد.

لیگ یونان

لیگی که این سالها به یکی از لیگ های مورد نظر برای حضور بازیکنان ایرانی تبدیل شده لیگ یونان است. لیگی که در این رده بندی مکان چهاردهم را به خود اختصاص داده و از نظر کیفیت در شرایط مطلوبی نیست. مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در تیم پانیونیوس عضویت دارند و کریم انصاریفرد هم بازیکن تیم المپیاکوس بشمار می رود. مهدی طارمی نیز که به شدت پیگیر راهیابی اش به این لیگ بود اما نهایتا در پرسپولیس ماندگار شد. در این باره که ایرانی ها متمایل به بازی در این لیگ شده اند باید این را هم در نظر داشت که به تازگی اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی فوتبالمان نیز برای بازی در لیگ یونان ابراز تمایل کرده است!

لیگ کرواسی، سوئد و نروژ!

علی کریمی که از تیم دیناموزاگرب کرواسی به صورت قرضی به لوکوموتیو زاگرب رفته بود در لیگ شانزدهم اروپا توپ می زند. علیرضا حقیقی دروازه بان پیشین تیم ملی و پرسپولیس هم که در تیم اف سی اسکیلستونا توپ می زند همراه با این تیم در رده بیست و یکم رده بندی لیگ های برتر یوفا جای دارد. پیش از آن هم سوشا مکانی در لیگ نروژ مشغول شده بود! لیگی که در رنکینگ سال جاری فوتبالی جایگاهی بهتر از بیست و پنجم را به خود اختصاص نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    10 0
    مطمئنا لیگ های اروپایی برای کسب تجربه برای بازیکنان ما مفید هستند. اینکه برخی بازیکنان ما به خاطر پول به لیگ عربها میروند در واقع فوتبالشان را نابود میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس