فاطمه دانشور

«فاطمه دانشور» که نام وی از فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر خط خورد، به تازگی درباره وجود دیکتاتوری و انحراف در اردوگاه اصلاح‌طلبان سخن گفته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قالیباف ناکارآمد بود و اقدامات خود را تأیید نمی‌کرد!

«زهرا نژادبهرام» عضو منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم، به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا پیرامون مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران با تاکید بر «ناکارآمدی رویکرد مدیریت شهری تهران»، گفته است:

«این رویکرد شاید تا امروز توانسته شهر را مدیریت کند، اما مردم به این نتیجه رسیدند که مطالبات امروزشان با این رویکرد به نتیجه نخواهد رسید. امروز بیشتر به دنبال معماری ایرانی و اسلامی هستیم برای آنکه شیوه زندگی تغییر کرده است و پاسخگوی نیاز شهروندان نیست. شیوه‌های موجود در دو دهه گذشته، نتوانستند پاسخگوی نیازهای مردم باشد. امروز خیابان‌هایی داریم که فقط به درد مردان بالغ  و سالم می‌خورد و سالمندان، معلولان و افراد با نیازهای ویژه جایگاهی در آن ندارند.»

وی همچنین تصریح می‌کند: امروز تهران، نیازمند منابع درآمدی پایدار است. درآمد مبتنی بر فروش تراکم دیگر مورد تایید مردم و مدیران شهری نیست. اگر امروز از قالیباف سوال کنید آیا تراکم‌فروشی را قبول دارد، مطمئن باشید پاسخ منفی خواهد داد و می گوید چاره‌ای نداشته است و اقدامات خود را تایید نمی‌کند.[۱]

*اصلاح‌طلبان راه‌یافته به شورای شهر پنجم تهران برای انتخاب شهردار جدید که حکماً اصلاح‌طلب خواهد بود با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند.

این چالش بزرگ نیز کارنامه موفق محمدباقر قالیباف در شهرداری و همسنگی آن با تمام خدمات انجام شده در طول تاریخ تأسیس شهرداری در تهران بزرگ است.

به سخن دیگر اینکه اصلاح‌طلبان شورای شهر به نیکی می‌دانند اگر شهردار جدید نتواند خدماتی همسطح قالیباف را ارائه کند، تقریباً باید هر دو انتخابات سال ۹۸ مجلس یازدهم و ۱۴۰۰ دولت سیزدهم را برای اصلاح‌طلبان از دست رفته پنداشت.

این حقیقت بزرگ البته در کنار این تحلیل قرار دارد که در نگاه اول تقریبا غیر ممکن است کسی بدون نگاه «مدیریت جهادی» و «کارآمدی» بتواند کارنامه قالیباف را تکرار کند.

از همین روست که ستاد جریان خاص تصمیم گرفته است از فرایند تخریب و سیاه‌نمایی بعنوان آلترناتیو عمل کرده و با سیاه جلوه دادن کارنامه کاری قالیباف و تعریف و تمجید آنچنانی از تمام قیام و قعود شهردار جدید، اوضاع را مطلوب جلوه داده و به زعم خود قالیباف را به سیاهچال تاریخ بفرستد.

اصلاح‌طلبان در این زمینه حتی عبارت «قالیباف همان احمدی‌نژاد است» را نیز به کار برده‌اند، تأکید کرده‌اند که مدیریت جدید شهرداری تهران باید چند سال «آواربرداری» کند! و حتی از کاشت گل‌های لاله در تهران توسط شهرداری هم انتقاد کرده‌اند.[۲]

اکاذیبی همچون «املاک نجومی» و «تقصیر قالیباف در حادثه پلاسکو» نیز در همین راستا و برای جلوگیری از پیروزی قالیباف در انتخابات و عدم تکرار کارنامه جهادی او در سراسر کشور توسط جریان خاص به سطح افکار عمومی تزریق شد.

گفتنیست، مرتضی الویری، دیگر منتخب شورای شهر تهران نیز به تازگی تلویحاً از ضرورت «گوشمالی قالیباف» نیز سخن گفته است.[۳]

یکی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز حتی مدعی شده است که ساخت مجموعه گردشگری پل طبیعت در تهران کار محمدباقر قالیباف نبوده است.[۴]

به حاشیه‌های انتخاب شهردار اصلاح‌طلب از سوی شورای شهر جدید البته بایستی صحبت‌های منتخبان جدیدالورود را نیز افزود که صبغه‌های سیاسی و حاشیه‌سازی در آن به شدت پررنگ است و کمتر معنایی از خدمتگذاری در آنها به چشم می‌خورد.

تحلیلگران معتقدند عدم توانایی ستاد جریان سیاسی خاص در تکرار مدیریت جهادی قالیباف و کارنامه ملموس او در تهران بزرگ، آرایش فضای سیاسی کشور را طی ۳ سال آینده کاملا تغییر خواهد داد.

***

حرف‌های آقای «نفوذی ناخواسته» علیه دانشجویان ارزشی...

«احمد شیرزاد» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کسی که یک رفتارش، صراحتاً در کلام رهبر معظم انقلاب باعنوان نفود خطاب شد[۵] به تازگی در یک میزگرد روزنامه شرق درباره «دانشجویان ارزشی و اصولگرا» گفته است:

«به بخش اجتماعی هوادار اصولگرایان برویم و هواداران را با دو، سه دهه پیش مقایسه کنیم. من و آقای دکتر زیباکلام بارها تجربه مواجهه با اینها را در دو، سه دهه قبل در محیط دانشگاه و بیرون آن داشته‌ایم. امروز آنها خیلی عوض شده‌اند. من دانشجوی هوادار اصولگرایان را با دو دهه قبل مقایسه می‌کنم. در حال‌حاضر می‌شود با آنها گفت‌وگو کرد. از قیافه من وحشت نمی‌کنند و از قضا خیلی علاقه‌مند هستند نشان دهند اهل منطق و صحبت‌اند. در همین انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خیلی تلاش کردند، بگویند ما افرادی هستیم که رقابت را درک می‌کنیم و اهل کار تشکیلاتی معمول سیاسی هستیم. می‌خواستند اعلام کنند گروه فشار نیستند. پیشینه تلخی از آنها در ذهن جامعه مانده و سعی می‌کنند نشان دهند که تغییر کرده‌اند و این تلاش در نسل جوان آنها بیشتر دیده می‌شود.»

او همچنین با متهم کردن دانشجویان ارزشی به استفاده از رانت می‌افزاید:

فضای تربیتی در نسل‌های جدید، سبب شده نتوان به‌سادگی به یک جوان گفت برو شیرزاد را بزن و او هم بگوید چشم! همین بچه‌های دانشجوی وابسته به جریان راست که قبلا در دانشگاه حضور داشتند، به‌راحتی حاضر بودند برنامه من را به هم بزنند. الان حس می‌کنند کار درستی نیست و با شخصیت آنها مطابقت ندارد. این یک پدیده اجتماعی است. به‌هرحال برخی از اینها تحصیل کردند و حتی رفتند خارج و برگشتند. وضع اقتصادی آنان هم رشد کرده است. "شاید بگویید از رانت استفاده کرده‌اند"، اما به‌هرحال این مسئله تأثیر خود را دارد. خانواده‌ای که وضع اقتصادی خوبی نداشته، حالا به پول قابل توجهی دسترسی پیدا کرده که بر اثر آن فیلم می‌بیند، به مراکز تفریحی می‌رود و زندگی عادی مردم را مشاهده می‌کند. آن وقت متوجه می‌شود چقدر تفکر او با تفکر اکثر مردم که به دنبال رفاه و زندگی آرام و کم‌دردسر هستند، تفاوت دارد. همین الان اگر تلگرام یا اینستاگرام فیلتر شود، صدای عده زیادی از جوانان حامی اصولگرایان درمی‌آید. برای اینکه اینها جزء زندگی آنان هم شده است. به این دلیل می‌گویم شانس اینکه اصولگرایی به سمت رفتار خشن‌تر بچرخد، صفر نیست، اما خیلی کمتر از گذشته است. اینها الان به سمت رفتار مدنی‌تر میل می‌کنند، اما نباید تصور کنیم اینها هم مثل من و شما می‌شوند. آنها خاصیت خود را دارند، اما همین‌که حاضر می‌شوند در انتخابات مثل همه ستاد بزنند، برنامه و تبلیغات داشته باشند، اتفاق قابل قبولی است.[۶]

*انتظار رعایت ادب و راستگویی از جانب برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص شرط عقل نیست...

جدای از این، یقینا صحبت‌های آقای شیرزاد برای کسی که اهل مطالعه و تدقیق نباشد، باورپذیر است اما کسی که اهل درک و مطالعه و تحلیل باشد نیک می‌داند که پیشینه تلخ ذهنی مردم، ضرب و شتم و تحجّر را باید در سمت و سوی کسانی یافت که فتنه سال ۸۸ را ایجاد کردند، در جلسات سخنرانی آقای بهزاد نبوی در شهرستان‌ها منتقدین را مضروب می‌کردند، در دهه شصت پونز در پیشانی بدحجاب‌ها فرو می‌کردند و یا اهل بازجویی با نقاب بودند، قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ توسط عوامل اردوگاه آنان رخ داد و من‌باب مثال حتی به تازگی عنوان کرده‌اند که اگر دستشان به یک مداح منتقد می‌رسید، حسابش را هم می‌رسیدند![۷]

طوماری که البته بایستی تقلا برای تصویب قانون حبس و زندان برای منتقدان توسط اصلاح‌طلبان مجلس دهم، توهین به چهره‌های اصولگرا و رقبای انتخاباتی، بی‌عقل خواندن نمایندگان اصولگرای مجلس نهم، توهین به منتقدان با صفت کلاغ و چند درصدی و غیره را نیز به آن افزود.

درباره اظهارات شیرزاد مبنی بر اینکه دانشجویان ارزشی از رانت استفاده کرده‌اند! نیز قابل اشاره است که به نظر نمی‌رسد اتقان این ادعای شیرزاد، بیش از اکاذیبی مثل هزاران بورسیه غیر قانونی، تقلب سال ۸۸، املاک نجومی و... که هرگز اثبات نشدند و مثل لکه ننگ بر اردوگاه جریان خاص سایه انداختند، باشد!

من‌باب کنایه به آقای شیرزاد، ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که رفتار مدنی را اتفاقا دانشجویان اصولگرا و بسیجی به دیگران یاد دادند هنگامیکه که در مقابل توهین به رئیس‌جمهور اصلاحات و هجمه به سمت وی از سوی مدعیان اصلاحات در سال ۸۳ و در دانشگاه تهران، ایستادند و مانع از هتک حرمت رئیس‌جمهور حاضر شدند.

همان رویدادی که خاتمی در پناه دانشجویان بسیجی ماند و فریاد زد: از اردوگاه اصلاح‌طلبان صدای دشمن را می‌شنوم...

***

روایت «فاطمه دانشور» از دیکتاتوری و انحراف جریان خاص

فاطمه دانشور، عضو اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران که چندی پیش ماجرای درخواست ۲ میلیارد تومانی از وی برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان و امتناع وی رسانه‌ای شد[۸] به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد درباره خط خوردن نامش از فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر، صحبت‌های جدیدتری را مطرح کرده است.

او در بخشی از اظهاراتش می‌گوید: در آن زمانی که رزومه ما را گرفتند، انتهای رزومه چنین چیزی (میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان) بود. منتهی این پایبندی باید دوطرفه باشد. زمانی ما معترض شدیم که انحراف را دیدیم.
 

دانشور سپس در پاسخ به این سؤال که «پس چرا انصراف ندادید؟» می‌گوید: چون ما خیلی توضیح خواستیم، ولی آنها توضیحی ندادند این هم یک جور دیکتاتوری است.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز در پاسخ به این پرسش که شما از کجا خط خوردنتان را پیگیری کردید و به شما جواب ندادند؟ تصریح می‌کند:
 

«من از طریق اعضای شورای سیاستگذاری خیلی پیگیر ماجرا شدم، ولی پاسخی دریافت نکردم که واقعا علتش چه بود و حتی زمانی که بین آن ۱۵۰ نفر هم دعوت نشدم، اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر فعلی (دوره چهارم) اصرار کردند و گفتند «بیا چون عضو فعلی شورا هستی و به لحاظ احترام و حرمت‌ها خوب نیست که نباشی.» زمانی که رفتم خیلی‌ها گفتند با اینکه دعوت نشده، اما آمده است. در واقع برخورد دوگانه بود. از یک‌سو به من می‌گفتند اسمت اشتباها تایپ نشده و اشتباه سهوی است، از سوی دیگر می‌گفتند اسمش نبوده برای چه آمده است؟ در واقع این برخورد دوگانه خیلی ناراحت‌کننده بود، به خاطر اینکه من نمی‌دانستم برای چه خط خورده‌ام.»[۹]

*دیکتاتوری حزبی در اردوگاه جریان خاص مسئله پوشیده‌ای نیست و پیش از این چهره‌های دیگری هم به آن اشاره کرده‌اند...

پیش از این و در اوایل سال گذشته بود که عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب طی صحبت‌هایی در نشریه صدا(ارگان حزب کارگزاران) گفته بود:

«متأسفانه اصلاح‌طلبان در مواقعی که نمی‌توانند مجموعه خود را به اتخاذ و پیروی از تصمیمی قانع کنند، ساده‌ترین راه را که مجبور به سکوت کردن دیگران است انتخاب می‌کنند. بسیاری از افراد در این شرایط نظر خود را نمی‌گویند، زیرا گمان می‌کنند هزینه دارد، آنان خود را کنار می‌کشند. هوچی‌گری بر فضای بحث و گفت‌وگو غلبه می‌کند؛ تحت عنوان اینکه یک سیاست جمعی و رسمی اتخاذ شده و باید از آن تبعیت کرد؛ دیگران را وادار به سکوت می‌کنند و انگ وحدت شکن به آنان می‌زنند. درک درستی از تمایز میان نظر و تحلیل با کنش ندارند.»[۱۰]

اخیراً نیز، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در یک گفتگوی آوانگارد با سایت خبرآنلاین درباره شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آن را نماد استبداد دانسته و خواستار انحلالش شده بود.

او همچنین گفته بود: جناب آقای خاتمی، مرحوم آیت الله هاشمی، آقایانی که در حصر هستند و آقای عارف همگی شخصیت‌های بسیار ارزشمندی هستند ولی هیچکدامشان حق ندارند خودشان را رهبر منحصر به فرد اصلاح طلبان بدانند و انتظار داشته باشند که دیگران از آنها تبعیت کنند.[۱۱]

جالب آنکه «علی صوفی» از فعالان اصلاح‌طلب که خود نیز در شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عضویت دارد به تازگی طی یک یادداشت در روزنامه آرمان امروز نوشته است: «در انتخاب لیست امید به مکانیزم شورای‌عالی ایراداتی اساسی وارد بود»[۱۲]

بعنوان شاهد مثال رویه‌های فوق می‌توان به پرونده‌هایی مثل فاطمه دانشور، الهه راستگو و محمدصادق خرازی اشاره کرد که شورایعالی اصلاح‌طلبان در قبال آنها یا نقش فرماندهی تخریب را ایفا کرده و یا ترجیح داده است در سکوت نظاره‌گر تخریب‌های معاریف خود علیه ۳ چهره مذکور باشد...


***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/detail/21985

2_ mshrgh.ir/718375

3_ mshrgh.ir/740097

4_ mshrgh.ir/739076

5_ mshrgh.ir/539895

6_ http://sharghdaily.ir/News/135134

7_ http://www.jahannews.com/news/531590

8_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/02/1417621

9_ http://aftabeyazd.ir/?newsid=77032

10_ http://fna.ir/Z4S89R

11_ mshrgh.ir/741941

12_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/190500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    81 17
    اصلاح طلبان تهوع آور
    • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 17
      سید جون حداقل اون فیلترشکنتو آف کن رفیق :)
    • صادق IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      1 3
      ما نظرات بدون توهین ارسال میکنیم چون مخالف تعصبات مشرق هستند پخش نمیشه اونوقت این برادر...
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    48 8
    این آقای نفوذی داستان متحجر بودن خود ودار ودسته اش را در دهه قبل می گوید تا همه ببینند چطور افراط وتفریط مثل خوارج زمان حضرت علی بر پایه بی منطقی و عقل و بی دینی استوار است
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    53 8
    افساد طلبان... همشون خواسته یاناخواسته، تبدیل شدن به عامل نفوذ دشمنان ایران و انقلاب
  • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    38 7
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    15 4
    فساد مومن
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    44 6
    "قالیباف ناکارآمد بود و اقدامات خود را تأیید نمی‌کرد" لطفا دهن کثیف خودتون رو بشورید بعد اسم قالیباف رو بیارید
  • مجتبی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    22 5
    ببندین اون
  • یک مسلم IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    23 5
    فساد فراگیر در ایران رو به افزایش است. فساد جنسی. مالی. اخلاقی. اداری. اجتماعی. سیاسی. اقصادی. فرهنگی. ورزشی. و....
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    20 2
    فساد و خیانت خیلی زیاد شده فساد اخلاقی تا سایر فسادها
  • بی بصیرت IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    8 5
    حمشون خرن
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    6 6
    حق میگه
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 1
      کی؟
  • اصلاح طلب IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    0 12
    چراغی که ایزد برفروزد هرکه بف کند ریشش بسوزد
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    3 0
    ببین پول چه میکنه. آقایون و خانوم ها مردم مسخره شما نیستن که ماجرای شهردار رو انقدر سیاسی کردید. خود شما در گذشته برای این مردم چه کردید که الان اینجوری به شهرداری و قالیباف میتازید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس