دکتر نوروزی

عدم شرکت بازیکنان جدید تیم استقلال در تست پزشکی به چالش بزرگی برای این تیم تبدیل شده است.

سرویس ورزش مشرق – در روزهای گذشته موضوع قهر کادر پزشکی تیم استقلال تهران از این تیم و غیبت دکتر نوروزی و دکتر ستوده از اعضای قدیمی کادر پزشکی این باشگاه در سفر تیم استقلال به ارمنستان باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به شرکت نکردن هیچ یک از بازیکنان جدید استقلال در تست پزشکی دکتر نوروزی در پیامی خطاب به مسئولان باشگاه به این موضوع معترض شده و این روش را برخلاف مقررات رایج در باشگاه های فوتبال عنوان کرد. اینکه بازیکن باید در تست پزشکی شرکت کرده و سلامت خود را هم علاوه بر مسایل فنی به مسئولان باشگاه اثبات کند.

مقایسه یک نمونه مشابه که حدود یک سال پیش در اروپا رخ داد شاید دلیل گلایه کادر پزشکی باشگاه استقلال را واضح تر کند.

حدود یک سال پیش در چنین روزهایی بود که فوق ستاره سوئدی تیم پاری سن ژرمن با کلی سروصدا راهی انگلیس و شهر منچستر شد. ابراهیموویچ که تا سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ بازیکن گرانقیمت دنیا بود این بار با دستمزد هفته ای ۲۵۰ هزار پوند قصد داشت به شیاطین سرخ بپیوندد.

رقمی که با حساب قیمت امروز هر پوند ۴ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار ایران دقیقا معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای هر هفته و ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ماه می شد.

البته این همه پولی نبود که منچستر می خواست به این بازیکن بدهد! قرار شد به محض قبولی این بازیکن در "تست پزشکی" و ثبت قرارداد، ۸ میلیون پوند، معادل ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم نقداً دریافت کند. بدون مالیات و هیچ کسری دیگری.

کاری به رقم قرارداد و ارزش های این بازیکن برای چنین تیمی نداریم. اینکه مدیران بازرگانی باشگاه ظرف یک ماه، دو برابر این مبلغ را از کنار فروش تی شرت و لیوان باشگاه با عکس این ستاره درآوردند.

نکته نهفته در دل این موضوع "تست پزشکی" بود که زلاتان داد. ابراهیموویچ که توپ را در ارتفاع یک و نیم متری زمین چنان با پا می زند که ۱۰۰۰ نفر با دست نمی توانند با آن ضریب دقت به توپ ضربه بزنند باید در تست شرکت می کرد. کاندیدای توپ طلای فیفا و اروپا هم از این قاعده مستثنی نبود. اتفاقا او در تست آمادگی جسمانی رکورد همه نفرات قبلی را هم شکست. تا آنجا که سایت باشگاه با افتخار این موضوع را در صفحه اصلی اش منتشر کرد و به دید جهانیان رساند که زلاتان برای بازی در منچستر چه تست موفقیت آمیزی داد.

باشگاه منچستر به هوادارانش اعلام کرد؛ ببینید چه بازیکنی برای شما به خدمت گرفتیم که از همه قبلی ها سالم تر و پرقدرت تر است. البته زلاتان هم به این موضوع می بالید که از هر نظر سالم است و بالاترین امتیازات را بدست آورده است.

هفته پیش هم خبر رسید باشگاهی بلژیکی برای استخدام رامین رضاییان با ۱۰۰ هزار یورو برای یک فصل(مقایسه کنید با درآمد یک هفته ای زلاتان در منچستر) از "ملی پوش" کشورمان تست پزشکی گرفته است. در چنین شرایطی چطور ممکن است در باشگاهی به بزرگی استقلال و در ازای پرداخت ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازیکن، نه تستی بعمل بیاید نه کسی جرأت بیان کردن آن را داشته باشد؟

آیا ریال های موجود در حساب باشگاه استقلال تا این اندازه بی حساب و کتاب و بی پایان هستند؟ یا برای هوادار ارزشی قایل نیستند که هر بازیکنی با هر کیفیتی را جذب می کنند تا علاوه بر پر کردن یک جای خالی در لیست تیم، اول یا وسط راه مصدوم شده و دست کادر فنی را در پوست گردو بگذارد؟ واقعا بازیکن استقلال از زلاتان برتر است که نباید تست بدهد؟ کسی می داند کادر پزشکی باشگاه استقلال از چه چیزی ناراحت است؟

عجیب تر از همه این اتفاقات این بود که روز چهارشنبه ۱۴ تیر کانال رسمی باشگاه استقلال با انتشار خبری که ساعتی بعد آن را از روی کانالش حذف کرد از اضافه شدن دکتر مهیار مرتضوی پزشک تیم پرسپولیس در دوره سرمربیگری حمید درخشان در این تیم (حدود چهار فصل پیش) خبر داد و عکسی هم از وی در ارمنستان کنار دیگر اعضای کادر فنی تیم منتشر کردکه آن هم از روز کانال حذف شد! ظاهرا هنوز این مشکل پابرجاست و در آستانه شروع لیگ برتر حل نشده است.

ناگفته نماند دکتر نوروزی از حدود ۱۷ سال پیش همکاری خود با باشگاه استقلال را آغاز کرده و در سال های اخیر علاوه بر داشتن سمت های عالی در فدراسیون پزشکی ورزشی مهمترین عامل در مداوا و بهبود ملی پوشان مدال آور کشورمان در رشته های مختلف بوده است. ضمنا وی همراه با کاروان المپیک یا بازیهای آسیایی همواره در رقابتها حضور داشته است. به گفته مسئولان فدراسیون وزنه برداری بهداد سلیمی نیز با کمک دکتر نوروزی به المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مسیح ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    9 1
    علی منصور یادت باشه نوروزی باید باشه
  • morad davari FR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    3 11
    وقتي فوتبال ما ودنياي رسانه ورزشي ما اينقدر بي در وبيكر وهشل هف است كه يك مشت ازكل بيسواد لنكي توتمام تاروبودش هستند كه اين مسائل بيسوادانه ومسخره را مينويسند انهم فقط سوادشان در مورد استقلال وعقده به استفلال وتخريب استقلال است ولي تا حالا يك كلمه در مورد ثبت قرارداد مافيايي وغير قانوني ودورزدن مصوبه كميته انظباطي در مورد تيمهاى بدهكار وممنوعيت انها در كرفتن يار خارجي وكرفتن منشاء نمينويسند !!!تو خود بخوان حديث مفصل از اين معضل وكور مغزي وحمايت بجه كانه ازيك تيم خاص!!!وبراي ادعاى سواد فوتبال اشاره به فوتبال خارج كه اصلا با فوتبال كوجك وحقير ومسخره ما هيج منافاتي ندارد وذكر نامهاي بزرك ...رونالدو،مسي، زلاتان فقط دانش وفرهنك فوتبالي انهاست جه ميشود كرد اهاى اقاي محترم كم سواد كادر بزشكي وكادر اقاي نوروزي كه در حذانت انها شكي نيست به هر حال جزو ابوابجمعي استقلال وتحت نظر كادر فني هستند وتمام خدماتشان را به استقلال فاكتور ميكنند حالا اكر كادر فني با درايت وتجربه خواست از تحميل هزينه بي مورد صرفه جويي كند وتشخيص دهد بازيكناني كه ميكيرد سالهاست كه درنهايت استاندارد سلامت بوده وبازي كرده اند وشناخته شده اند ونيازي به تست بزشكي نيست وتست بزشكي مال بازيكن ناشناخته است والا غير.... وبه هر حال كادر فني است كه تشخيص ميدهد ومسئوليت عواقب انرا هم متقبل ميشودبس ميشود كفت در اينصورت اعتراض كادر بزشكي كه بفكر درامد ومنافع خودش است اكر معترض است ميتواند كاملا غير منطقي باشد وحالا.... نظر ومقوله شما كه ازبيخ وبن بي اساس وناشي از بيسوادي وجهت كيري ببخشيد احمقانه است كه در مسير تخريب محاسبه ميشود لطفا قبول بفرماييد كه با كمبود بسيار مواجه هستيد وبجاي تحرير مسائل واهي وبوج اول در دانشكاه وبراي كسب علم ودانش ثبت نام كنيد وزحمت بكشيد تا به داشته هاوقدرت اناليزتان كه براي نوشتن وشغلتان حياتي است همت كنيد ويا اماده سبزي فروشي شويد باي باي
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      3 0
      یه مشت شر ور رفتی کپی کردی مسخره هستش
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      0 1
      فوتبال ایران که 6 تا 5 تا از عرب ها می خورده اصلا فوتبال نیست...
  • CH ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    1 1
    ههههههه
  • ممی رامیان IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    2 1
    متوجه نشدیم حرفهای این دوستمان مزاح بود ویا از روی تعصبی کورانه و از بی علمی محض گفته شده اینکه کادر فنی مجرب استقلال تشخیص داده بازیکنان نیازی به تست ندارند خیلی آدم فراموش کاری هستند همین لبگ گذشته دفاعی را با سر وصدا بسیار زیاد و بوق وکرنا گرفتند و تازه بعد از دو سه هفته مشخص شد رباط صلیبی پاره هست و بقیه ...خوب ابنم سواد کادر فنی جالبه جلاری تا همین چند وقت پیش مصدوم بود خوب حتما با دعا و اسفند دود کردن خوب میکنند اما حقیقتا در پس پرده همین کادر فنی و همین مدیران به طرافدادان بدبخت بی خبر از همه جا میخندند چرا که به اسم میلیارد با جباری و ...قرارداد میبنوند اما حتی کمتر از یک سوم به بازیکن وبقیه به جیب مبارک سرمربی و مدیران مربوطه میرود و اصلا طرافداد را باید خام کرد تا بتوان از بی فکری واحساسی بودنشان کاملا استفاده کرد به گفته دوستمتن بهتر است این کادر فنی مغاره تشخیص و بهبمد مصدومیت را فقط با نگاه کردن دایر کنند خوبه والله
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    1 0
    خرج و دخل مملکت حساب و کتاب دارد که حالا از باشگاه ها انتظار است
  • محمداربابي FR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 0
    در باسخ كامنت دوست عزيز ولي هماهنك با همون طرز فكر لنكي "" اقا!!! همون حرفهاي تكراري رسانه هاى غش كرده به تيم خاص وهميشه در مسير تخريب استقلال !!بابا -اولا مسائل دروني استقلال به شما جه وجرا در مورد تيم موردعلاقه ومعروف به مافيايي ويروندههاى بزرك بدهي ومسئله منشاء وزجردادن رضاييان وطارمي كه بجز حال دادن به شما كناهي نداشتندزوم نميكنيد ؟كه هزار بار بدتراست .....وبركرديم روي استقلال مثالهايي كه زديد همانكونه كه مراد داوري كفتند كادر فني بارها مورد انتقاد قرار كرفته اند و بازهم درصورت اشتباه مورد انتقاد قرارخواهند كرفت ونيازي به دلسوزي كاسه داغتر از اش شما نيست مكر انكه فضولي وعقده به استقلال به شما انكيزه دخالت به مسائل درون تيمي ومديريت بدهد وسوال مجدد لطفا اكر به رسالت ووجدان رسانه اى اشنايي داريد كه تجربه نشان داده اصلا با ان غريبه هستيد وهمه جا براي اعمال اميال بجه كانه غش رفته به تيم خاص حضور داريد سري به اعمال ومديريت وبودجه وهزينه ومسائل مالي كه بازهم متاسفانه تخصص نداريد وهمانكونه كه مرادداوري ياداورشد دانش شما درجه حد ومعيار فوتبالي است تيم مورد علاقه تان بزنيد وكمي فقط كمي طبق رسالت حرفه اى همه را به يك جشم نكاه كنيد وياد بكيريد تا منصف باشيدوهمه بي كفايتي ها را در هرجا اشكار كنيدو توضيح اينكه نه دوست عزيز اين شما هستيد كه بر ضعفتان مهر تاييد ميزنيد وفراموش كاريد نه ديكران جوانهاى باهوش امروز كاملا بر همه جيز بسيار بهتر وبالاتر از شما دست بقلمهاى زووركي وبالابي امده بر فوتبال دنيااشراف دارند وفوتبالرا بشكل مدرنش وبا همه زير وبمش اكاهي علمي دارند وفقط به شما توصيه ميكنند تا ياد بكيري در اندازه سواد فوتبالي وظرفيت سوادتان بنويسيد وانجه را كه عمدا وجهت كيرانه بشما ربطي ندارد ننويسيد كويا بد نصيحتي نيست نه؟؟؟ كرجه تصور ميشود بدليل غش كردن عادتي به "نرود ميخ اهنين برسنك "منتهي ميشود وانشاله كه شيرفهم شده باشد
  • مصطفي اميري FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    0 0
    بازهم جرنديات تكراري از يكي ديكر از همون قشري ها در كامنت ممي خان اقا .... ميخواين بفهمين يا نه "اين فضوليها به شما كوجولوها ربطي نداره برو راجع به كندكاريهاي بزرك لنك تيم عشقت بنويس شير فهم ميشه؟؟؟؟ وبدون تمام نظراتت غلط محضه
  • محمدايراني FR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    0 0
    ممي جون راميان .. دونكته بد در اظهار نظر تو ١-همون دفاع مورد نظر شما اتفاقا از تست بزشكي كذشته بود!! ٢- اينقدر جدي ببخش دوستانه بكم شوتي كه با اتهامي كه به مديريت وكادر فني استقلال در اختلاص قراردادها زدي ميتواني تحت بيكرد جدي قانوني واقع بشي كه در نتيجه علاوه برمعذرت خواهي محكوميت زندان وبرداخت غرامت سنكين تهمت وافترا يقه ات را خواهد كرفت واقعا اشكولي تا كجا!!!و ضمنا برو فساد در اين زمينه را درتيم مورد علاقه ات بي كيري كن ولي كو شهامت برو تا بري اونجايي كه عرب ني ات راانداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس