کد خبر 745946
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
پوگبا

به بهانه انتقال لاکازته و صلاح به تیم‌های آرسنال و لیورپول که رکورد نقل و انتقالات این ۲ باشگاه را شکستند نگاهی به گران‌ترین بازیکنان تیم‌های لیگ جزیره بیاندازیم.

به گزارش مشرق، دیگر انتقال «الکساندر لاکازته» از لیون به آرسنال با مبلغ 52 میلیون پوند قطعی شده است. با این مقدار رکورد باشگاه لندنی که در دست اوزیل بود شکسته می‌شود. 

هفته پیش نیز، محمد صلاح با پیوستن خود از رم به لیورپول به ارزش 37 میلیون پوند رکورد قرمزهای مرسی‌ساید را شکست.

البته با خریدهای باشگاه‌ها تاکنون، رکورد تیم‌هایی چون بورنموث و اورتون نیز شکسته شده است و باید منتظر ادامه این روند ماند.  

به همین بهانه نگاهی به گران‌ترین نقل و انتقالات 20 تیم کنونی جزیره بیاندازیم:

*چلسی - فرناندو تورس 

ستاره اسپانیایی سال 2011 از باشگاه لیورپول با ارزش 50 به جمع آبی‌های لندن پیوست. در آن زمان، تورس رکوردی جدید برای لیگ جزیره ثبت و خودش را به عنوان ششمین بازیکن گران تاریخ به جهان معرفی کرد.

*تاتنهام - موسی سیسوکو & اریک لاملا

لاملا و سیسوکو برای سفیدپوشان لندن به عنوان گران‌ترین ورودی شناخته می‌شوند که سیسوکو به بدترین خرید تاتنهام نیز لقب می‌گیرد. 

ستاره فرانسوی، تابستان گذشته از نیوکاسل با ارزش 30 میلیون پوند به لندن آمد ولی عملکرد بسیار بدی از خود به ثبت رسانید. 

اریک لاملا نیز تابستان 2013 از رم ایتالیا به انگلیس آمد و از فصل دوم به عنوان یکی از مهره‌های اصلی باشگاه بدل شد. 

*منچسترسیتی - کوین دبروین

ستاره بلژیکی تابستان 2015 از ولفسبورگ آلمان با ارزش 52 میلیون پوند راهی منچستر شد. وی به عنوان مهمترین بازیکن پپ گواردیولا شناخته می‌شود و به عقیده برخی کارشناسان،‌ ارزش پول خود را روزی ثابت می‌کند. 

* لیورپول - محمد صلاح 

هفته پیش، از مدت‌ها مذاکره باشگاه لیورپول و رم ایتالیا بر سر ستاره مصری دنیا به توافق رسیدند و صلاح با ارزش 37 میلیون پوند دوباره راهی انگلیس شد. 

پیش از محمد، اندی کرول با انتقال خود از نیوکاسل در سال 2011 به ارزش 35 میلیون پوند رکورد باشگاه را در دست داشت. 

* آرسنال - الکساندر لاکازته 

تست‌های پزشکی باشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشته و با 52 میلیون پوند رکورد باشگاه را از آن خود کرده است. مسعود اوزیل تابستان 2013 از رئال مادرید با ارزش 42.5 میلیون پوند رکورد توپچی‌ها را در اختیار گرفت.

*منچستریونایتد - پل پوگبا

با انتقال 89 میلیون پوندی پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد نه تنها رکورد باشگاه تغییر کرد بلکه انتقال تاریخ فوتبال نیز دست خوش تغییر شد. پیش از ستاره فرانسوی، گرت بیل با 85 میلیون پوند از تاتنهام به رئال مادرید این عنوان را در دست داشت. 

* اورتون - جوردن پیکفورد 

گلر انگلیسی جزیره که با ساندرلند به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود با ارزش 30 میلیون پوند هم به اورتون پیوست و هم به یکی از گران‌ترین دروازه‌بانان تاریخ لقب گرفت. 

*ساوتهمپتون - سوفیان بوفال

تابستان گذشته ستاره مراکشی لیل فرانسه با ارزش 21 میلیون پوند به ساوتهمپتون آمد تا به عنوان یکی از استعدادهای آینده فوتبال لقب گیرد. وی در این فصل، 20 بازی برای «کلود پوئل» انجام داد و اکنون باید دید زیر نظر پیگرینو چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد. 

* بورنموث - ناتان آکه

مدافع جوان چلسی که با وجود درخشش لوییس، کیهیل، آزپیلیکوئتا نیمکت نشین شده بود و همچنین خرید احتمالی رودیگر آینده وی را به خطر می‌انداخت به بورنموث سفر کرد تا در تیم «ادی هاو» توانایی‌های خود را اثبات کند. 

آکه با ارزش 20 میلیون پوند به عنوان گران‌ترین بازیکن باشگاه بورنموث لقب گرفت.

*وسبرومویچ - ناصر چادلی

پس از 3 سال بازی در تاتنهام با ارزش 13 میلیون پوند راهی وستبرومویچ شد تا به عملکرد پر افت و خیز خود در وایت هارت لین پایان دهد. وی یکی از سریع‌ترین وینگرهای تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

* وستهام - آندره آییو 

بزرگترین خرید چکش‌ها با ارزش 20.5 میلیون پوند هنوز نتوانسته درخشش خود را در سوانسی تکرار کند. باید دید آیا خرید اسلاون بلیچ سرانجام جواب داده می‌دهد یا خیر!؟

* لسترسیتی - اسلام سلیمانی

ستاره الجزایری اسپورتینگ با ارزش 29 میلیون پوند به تیم قهرمان جزیره آمد ولی به مانند همه روباه‌ها عملکرد خوبی از خود نشان نداد. شاید بتوان این فصل را مهمترین فصل سلیمانی دانست و باید دید بدون هیچ جنجالی زیر نظر شکسپیر چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد.

*استوک سیتی - جیانلی امبولا

ستاره فرانسوی گرچه قول داد تا ارزش 18.3 میلیون پوندی خود را به همگان ثابت کند اما هنوز موفق نشده است. مارک هیوز معتقد بوده که امبولا با لیگ جزیره هنوز نتوانسته خود را سازگار کند. 

* کریستال پالاس - کریستین بنتکه

عدم اطمینان کلوپ به مهاجم بلژیکی باعث شد تا سم آلاردایس به فکر خرید 30 میلیون پوندی وی افتد. بدون شک، در مدت زمان کوتاه، بنتکه تاثیر خود را گذاشت و یکی از عوامل مهم عدم سقوط عقاب‌ها به دسته پایین‌تر بود. 

*سوانسی - بورخا باستون

یکی از خریدهای بد قوهای ولزی، انتقال 15.5 میلیون پوندی باستون از اتلتیکومادرید در تابستان گذشته بود. باشگاه سوانسی با توجه به عملکرد نه چندان خوب باستون، او را به مالاگا قرض داد.

* برنلی - رابی بردی 

ضربه آزاد زیبای بردی مقابل چلسی، باعث شد تا تیم کونته پس از مدت‌ها طعم باخت را بچشد. هافبک ایرلندی 25 ساله، خرید خوبی برای تازه‌واردهای برنلی محسوب می‌شود. 

*واتفورد - روبرتو پریرا 

مهاجم آرژانتینی یوونتوس که فرصت بازی آنچنانی در فصل آخر بدست‌ نیاورد با کلی بمب خبری به واتفورد پیوست ولی در آنجا نیز طی یک فصل 13 بار به میدان رفت. 

پریرا با ارزش 13 میلیون پوند گران‌ترین بازیکن ببرهای زردپوش محسوب می‌شود.

* نیوکاسل - مایکل اوون 

هنوز انتقال ستاره سابق انگلیس از رئال مادرید به نیوکاسل گران ترین خرید این باشگاه محسوب می‌شود. مایکل اوون پس از یک فصل بازی در مادرید با 19 میلیون پوند دوباره به انگلیس بازگشت. 

*برایتون - متیو رایان 

گلر اول استرالیا عملکرد خوبی در چمپیونشیپ از خود نشان داد و یکی از مهره‌های خوب هاگتون برای صعود به لیگ جزیره بود. وی که با 5 میلیون پوند از والنسیا به انلگیس آمد این فصل کاری سخت مقابل تیم‌های بزرگ دارد. 

* هادرزفیلدتاون - تام اینس & استیو مونیه 


تام اینس

2 بازیکن هادرزفیلد با ارزش 11 میلیون پوند به عنوان گران‌ترین بازیکن این باشگاه تازه صعود کرده محسوب می‌شود. اینس از داربی کانتی و مونیه از مونتپولیه به جمع بازیکن دیوید واگنر اضافه شدند. 

البته هنوز نقل و انتقالات ادامه داشته و این رکوردها قابل شکستن هستند. در بین این اسامی پوگبا با 89 میلیون پوند، دبروین 52، لاکازته 52 و تورس 50 گران‌ترین افراد شناخته می‌شوند. متیو رایان نیز برای برایتون، ارزان‌ترین گران‌ترین بازیکن باشگاه را در این جمع به خود اختصاص داده است.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس