کد خبر 743214
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
علیرضا زاکانی نمایه

امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی آتش بس یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب نپرداخت.

به گزارش مشرق؛ علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:
 
۱. هفته قبل در نماز جمعه تهران یکی از برادران با نصب  پلاکاردی اقدام به جمع آوری امضاء در اعتراض به برخی از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه ها کرده بود. در کنار وی  دو برادر دیگر به این جمع آوری اعتراض داشتند و آن را مصداق امور فرعی و یا به عبارتی پاس گل دادن به رقبا و مسئولانی می دانستند که بعلت نداشتن کارنامه عملی مناسب برای ارایه به افکار عمومی با التهاب آفرینی خواستار گم شدن اصل ماجرا  و تهی دستی خود هستند.

۲. روز عید فطر در مترو با دوستان عزیزی صحبت کردم که نگاه های متفاوتی به موضوعات کشور داشتند. یک گروه از این عزیزان از دعواهای روزمره جناح ها احساس خستگی و دل آزردگی می کردند و حتی یکی از کارمندان شریف مترو می گفت که نوجوان پانزده ساله من از شرایط موجود نگران است و با بگومگوهای موجود دل نگرانتر شده و دچار یاس و ناامیدی گردیده است.

۳. امروز صبح وقتی در کنفرانس ماهانه پزشکی هسته ای شرکت کردم با همکاران و اساتید دانشگاه مواجه شدم که عیناً مطالب چند روز پیش را تکرار کرده و اظهار ناراحتی می نمودند.  آنها در شرایط ملتهب منطقه و جهان  وخیره سری های ترامپ و اذناب منطقه ای او،  افق مطمئن را در پرتو اتحاد ملی و کاهش تنش در داخل کشور دانسته و بدنبال آرامش و منطق می گشتند و به صراحت می گفتند که از فضای موجود که برخی از مسئولان مثل خروس جنگی به جان هم افتاده اند ناراحتند و خسته شده اند.

۴. به ناگاه یاد ۱۸ تیر سال ۷۸  افتادم که  مضطرب از خرمشهر خود را به فرودگاه آبادان رساندم و با پرواز به تهران آمدم و یکسره به خیابان کارگر شمالی رفتم و با صحنه اسف باری مواجهه شدم که در بستر زشتی خود هرآن آبستن حوادث مصیبت بارتری بود. از درون کوی به داخل جمعیت معترض رفتم و تنها در مقابل شان ایستادم و دعوت به آرامش کردم. ابتدا با هجوم آنها مواجه شدم ولی ایشان را به آرامش و منطق دعوت کردم، خواسته آنان این بود، طرف مقابل را نیز ساکت کن.

از وسط خیابان کارگر شمالی زیر باران سنگ دوطرف، فریاد زنان پایین آمدم و ابتدا با برادران نیروی انتظامی که حائلی بین دو طرف بودند صحبت کردم و سپس به میان جمعی آمدم که برای دفاع در مقابل شعارها و مهار آتش زدن های طرف مقابل در میدان حاضر گشته بودند.

آن شب به دو طرف التماس می کردم، خواهش می نمودم، فریاد می زدم، دست به گریبان می شدم و ... که نگذارم کار خرابتر شود و درگیری بیشتری صورت گیرد، اما در کشاکش این غبارآلودگی یکی از دوستان دوران دفاع مقدسم جمله ای گفت که هنوز زخم آن را بعد از ۱۸ سال در وجودم احساس می کنم.

 او گفت زاکانی تو دیگر آن برادر دوره جنگ نیستی، تو ترسیده ای، تو ...،  بگذار کار اینها را تمام کنیم و سرجایشان بنشانیم.
 

او به خود حق می داد ولی نادانسته بازیگری در زمین بدخواهان انقلاب و مردم بود، او نمی دانست نتیجه عمل او دو روز بعد، به بیان رهبر فرزانه انقلاب مانند خنجری در سینه مبارک ایشان خواهد بود.

۵. به نظر امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی آتش بس یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب جز به همدلی و کمک برای برون رفت از وضع موجود و رفع مشکلات مردم نپرداخت و با نقد منصفانه- بدون نیش زدن های بیجا-  و دفاع واقع‌بینانه - از هرکس هر چند منتقدین خود -  در پرتو منطق و انصاف خویش با ایجاد آرامش، فرصتی به عموم مردم داد تا با بازشناسی سره از ناسره، راه اصلاح اساسی جهت گیری مسئولان کشور را فراهم آورند. ان  شاءالله‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • کیا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    25 20
    مشگل از اول همین بوده که طبق نص قرآن هیچ وقت مرز بین ملحد-منافق- فاسق-ومومن تفکیک نشد اگر می شد مردم بهتر واقعیت را احساس می کردند و خواص به اصطلاح در 88 کشور را به دشمن نمی فروختند...........
    • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      3 0
      بند شماره 5 نشان می دهد ایشان هنوز روحانی را نشناخته اند و از ماموریت او اگاهی ندارند وگرنه پیشنهاد خفقان نمی دادند!!
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    26 33
    رهبر معظم انقلاب دستور آتش به اختیار (کار خودجوش و تمیز) می دهند این آقا آتش بس یکطرفه اعلام می کند! و با یک تیر، دو هدف اشتباهی را می زند: هم طرف انقلابی را اهل آشوب نشان می دهد که باید دست از تفرقه افکنی و آتش بردارد! هم جریان برانداز را جریانی طلبکار که مورد حمله قرار گرفته نشان می دهد!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      31 27
      با تز آقای زاکانی تا ابد جریان حزب اللهی کاری جز عقب نشینی و آتش بس نخواهد داشت! خودکشی از ترس مرگ/
    • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      3 0
      دقیقا
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    22 19
    درست میگه
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    22 16
    اگر زمانی که رهبری از اصلی و فرعی سخن می گفت آتش بس داده بودید الان کار به اینجا نکشیده بود. آن زمان که رهبری مرتب فرمان مبارزه با فتنه را می داد شما همه فکر و ذکرتان زدن احمدی نژاد بود. چون می گفتید منحرف است! چیزی که از دیدگاه رهبری حداکثر مساله ای فرعی بود. اما حالا که اساس مکتب تشیع مورد حمله است یاد آتش بس افتاده اید! به فرمود مولا علی علیه السلام ما اکثر العبر و اقل الاعتبار. «چه قدر پند و عبرتها فراوان و پند پذيرى اندك است». عبرت تاریخ شدیم.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      1 0
      اساس مکتب تشیع با بی دقتی و هول شدن در میدان نبرد و سو استفاده دشمنان به خطر می افته. اگر ما مطیع رهبری هستیم تاکید ایشون بر اتحاد و همدلیست. این به معنای باج دادن و عقب نشینی نیست به معنای فرصت دادن به منافقان است که چهره شون زودتر اشکار بشه و حال همه رو به هم بزنه.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    24 16
    بنده هم کاملا موافقم نباید در زمین روحانی و دار و دسته اصلاح طلب ها بازی کرد به نظرم الان جریان ارزشی و نگران انقلاب باید با هوشیاری و صبر برخورد کنه و در گفته ها و نوشته فقط به آگاه سازی مردم و روشنگری بپردازد . و گر نه تجربه این چهار سال نشان داده این دولت به هیچ وجه نقد پدیر نیست و از هر نقدی برای حمله و حاشیه سازی استفاده میکنه تا نتایج ضعیف و خسارت بار برجام و عملکرد ضعیف اقتصادی و ... رو بپوشاند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    11 27
    بحث خوبی بود
  • مهدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    14 20
    موافقم. نباید بهونه دست آقای روحانی بدن تا کم کاری خودش رو توجیه کنه.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    16 9
    راه حل همونیه که رهبری گفتن; اجتناب از اقداماتی که بهونه به دست بدخواهان میده و اونها رو طلبکار میکنه....یکی آتش بس یکطرفه رو برای آقای زاکانی معنی کنه!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    2 0
    مظلومیت حزب الله تمامی ندارد مگر این مدعیان دفعه اولشان است که به حزب اللهی ها حمله می کنند؟ چرا جوان های مومن و انقلابی را منزوی می کنید؟ ما به دنبال کار فرهنگی خودجوش و تمیز هستیم و از هیچ کس جز امام خامنه ای تبعیت نمی کنیم.
  • طرفدار برادر زاکانی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    15 16
    قبول ندارم فرمایشتان رو آقای دکتر
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    3 2
    آقای زاکانی اینطوری نمی شود. اگر قرار بر آتش به اختیار است دیگر آتش بس معنی نمی دهد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 2
    اتش بس از همین رسانه ها شروع میشود... آنهم با عدم انتشار اخبار مشکوک و اظهارات کینه توزانه در کامنت ها و.... یک کار کوچک و تمیز فرهنگی اگر نه سالها ولی ماهها وقت میبرد پس باید کار و تلاش کرد و با صبر و حوصله... این اقدامات اخیر در عید فطر و روز قدس هیچ ربطی به کار تمیز ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس