کتاب خرمشهر نمی میرد

این کتاب در سه فصل شامل «خرمشهر در پیروزی انقلاب اسلامی»، «مقاومت 45 روزه خرمشهر» و «خرمشهر در روزهای حساس مقاومت» تنظیم شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «خرمشهر نمی‌میرد» عنوان کتابی از «رضا خدری» نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس است که در آن گزارش روزانه حمله رژیم بعث عراق به خرمشهر و اشغال و سقوط این شهر تا آزادی آن را به نگارش درآورده است.

این کتاب در سه فصل شامل «خرمشهر در پیروزی انقلاب اسلامی»، «مقاومت 45 روزه خرمشهر» و «خرمشهر در روزهای حساس مقاومت» تنظیم شده است.

لحن گزارش گونه و روان کتاب در کنار نگاه صادقانه نویسنده که خود فعالیت مطبوعاتی داشته و از شاهدان عینی واقع خرمشهر در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی از ویژگی‌های ممتاز کتاب است.

قسمتی از متن کتاب:

«روز عید قربان وقتی به مسجد آمدیم، گفتند بچه‌ها را بیرید محله خیام و اطراف زندان. بچه‎‌ها را به آنجا رساندیم. هنگام برگشت، نرسیده به مسجد جامع بود که بچه‌ها داد زدند: از خیابان رد نشوید، می‌زنند!

از مسجد جامع هم دود انفجار خمپاره بلند بود. با چندتا از بچه‌ها مشورت کردیم که چکار کنیم. یکی از افرادی که می‌شناختیم و قبلا هم عضو تیم بسکتبال بود، شروع کرد به تضعیف روحیه بچه‌ها و گفت:

فایده ندارد بجنگیم، شهر به زودی سقوط می‌کند، به خدا همه کشته می‌شویم، باید برویم ... فایده ندارد...

گفتم: حرف مفت نزن، عرضه نداری بجنگی، راهت را بکش برو! چرا روحیه بچه‌ها را خراب می‌کنی؟

او را همراه خود بردم. رفتم طرف مسجد جامع که دشمن خمپاره زده بود به گنید و حیاط آن. چند تا از بچه‌ها پایشان قطع شده بود.مرتب هم خمپاره می‌خورد به مسجد ...»

«خرمشهر نمی‌میرد» در 183 صفحه مصور به قلم «رضا خدری» نوشته شده و در 2000 نسخه توسط نشر صریر منتشر شده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس