کد خبر 742408
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
داماد ترامپ

«جرد کوشنر» نیز برای حضور در جلسات بازپرسی درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، یک وکیل کارکشته استخدام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا، مانند چند مقام ارشد دیگر در دولت این کشور، برای پشت سر گذاشتن بازپرسی‌ها در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، یک وکیل باسابقه و زبده استخدام کرد.


جرد کوشنر برای این منظور «ابی دی.لاول»، وکیل کارکشته را به استخدام خود درآورد. ‌این وکیل باسابقه در زمان دادگاهی شدن بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بر سر موضوع رسوایی مونیکا لوینسکی، رئیس شورای اقلیت دموکرات‌ها بود. پیش از کوشنر، «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور، و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز برای خود وکلای خصوصی استخدام کرده بودند.

از زمانیکه «رابرت مولر»، مسئولیت بخش تحقیقات اف‌بی‌آی درمورد پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت، کاخ سفید به دلیل بازرسی‌های موشکافانه وی بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار گرفته است. ترامپ و مشاوران او بارها هرگونه ارتباط با روسیه را در زمان کارزار انتخاباتی تکذیب کردند؛ اما تحقیقات جدید آنها را نیز نگران کرده و به فکر استخدام وکلای چیره‌دست انداخته است.

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد جرد کوشنر به دلیل ملاقاتی که با سفیر روسیه و یک مقام بانکی این کشور داشت، مورد توجه مولر قرار گرفته؛ اما هنوز مشخص نیست آیا وی هدف مستقیم بازجویی‌های مولر قرار می‌گیرد یا خیر. کوشنر اعلام کرده آماده هرگونه همکاری با اف‌بی‌آی در این زمینه است.

جرد کوشنر 36 ساله و فعال در بخش املاک و مستقلات تاکنون هیچ سابقه فعالیت سیاسی نداشته است؛ اما دست‌کم 3 بار در زمان انتخابات و پس از آن با سفیر روسیه در آمریکا تماس برقرار کرد.

ترامپ روز دوشنبه از بازرسان خواست به دلیل ارتباط دادن روسیه با تیم انتخاباتی وی معذرت‌خواهی کنند؛ زیرا او «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق، را مسئول دخالت‌های روسیه می‌داند. ترامپ مدعی شد ممانعت از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله وظایف اوباما بوده و او در این امر کوتاهی کرده است.

لازم به ذکر است روسیه هرگونه دخالت در انتخابات 2016 آمریکا را تکذیب می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس