علی لاریجانی

رئیس مجلس با بیان اینکه هدفش از سفر به کره جنوبی شرکت در کنفرانس اوراسیا است، گفت: سفر به این کشور فرصت ارتقای روابط تجاری بین ایران و کره جنوبی را فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 5 تیر) پیش از عزیمت به کشور کره جنوبی برای شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا در نشست خبری خود با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: دلیل اصلی سفر به کشور کره جنوبی شرکت در کنفرانس اوراسیا است که در سطح مجالس یکسری از کشورها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: شکل‌گیری کنفرانس اوراسیا به سال گذشته باز می‌گردد و در این رابطه کشورهای روسیه و کره‌جنوبی ابتکار داشتند که این کنفرانس در سطح مجالس کشورها برای منطقه اوراسیا شکل گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در اجلاس روسیه تصمیم گرفته شد دبیرخانه موقتی برای کنفرانس اوراسیا تاسیس شود و در این رابطه اساسنامه‌ای پیشنهاد شود.

رئیس قوه مقننه  افزود: کنفرانس پیش رو که در کره جنوبی برگزار می‌شود، دومین کنفرانس در سطح مجالس اوراسیا است و امیدوارم این تشکل قوام پیدا کند به نحوی که دبیرخانه دائمی و اساسنامه داشته باشد.

 لاریجانی ادامه داد: منطقه اوراسیا به دلیل وجود انرژی و امکانات خوب و تخصصی، برای توسعه ملل مختلف حائز اهمیت است و اصولاً در شرایط بین‌المللی امروز، برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌تواند مفید باشد.

وی اضافه کرد: در کنار شرکت در کنفرانس اوراسیا، با روسای مجالس شرکت کننده دیگر در این کنفرانس نیز گفت‌وگوهایی درباره روابط دوجانبه صورت خواهد گرفت. تا آنجا که اطلاع دارم روسای مجالس چند کشور دیگر نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت رئیس پارلمان کره جنوبی از رئیس قوه مقننه برای سفر به این کشور گفت: در این سفر فرصتی می‌شود تا به دعوت رئیس پارلمان کره‌جنوبی که از مدت‌ها قبل صورت گرفته بود، پاسخ داده شود و درخصوص همکاری‌های دوجانبه با کره‌جنوبی گفت‌وگو و رایزنی انجام شود.

 لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی با کره‌جنوبی از سال‌ها پیش روابط و همکاری‌های اقتصادی خوبی دارد و این همکاری‌ها در زمینه‌های صنعتی و تجاری نیز  قابل توجه است.

وی ادامه داد: پس از توافقات هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای غربی، مطالعاتی درباره همکاری‌های دوجانبه با کره جنوبی صورت گرفته تا امکان‌هایی برای سرمایه‌گذاری کره جنوبی در ایران در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت سفر به کره جنوبی این فرصت را فراهم خواهد کرد تا سطح روابط اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری بین دو کشور ارتقا یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس