کد خبر 741848
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
حرم رضوی

اقامه نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی بدون شک یکی از باشکوه ترین نمازهای عید در جهان اسلام به شمار می رود که هر سال بر عظمت آن افزوده می شود.

به گزارش مشرق، نماز عید سعید فطر در بارگاه منور رضوی معمولا از ساعت ۷ صبح روز عید آغاز می شود و مومنان خداجو پس از شرکت در نماز عید و گوش دادن به خطبه های آن، توسط خادمان آستان قدس رضوی پذیرایی می شوند.

امسال نیز تدارک گسترده ای برای حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز عید سعید فطر شده است به صورتی که علاوه بر آستان قدس رضوی دیگر دستگاههای خدمت رسان نیز امکانات خود را برای این امر مهم بسیج کرده اند.

طبق اعلام مسئولان آستان قدس رضوی، نماز باشکوه عید سعید فطر  ساعت٧ صبح روز عید در صحن جامع رضوی حرم مطهر رضوی به امامت آیت‌ا... علم‌الهدی، نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی اقامه خواهد شد.

در همین راستا سازمان های خدماتی از جمله اتوبوس رانی  و قطار شهری نیز تسهیلاتی را  برای حضور آسان و بدون دغدغه نمازگزاران در حرم مطهر رضوی تدارک دیده اند.

آماده سازی ۳ هزار فضای پارک در اطراف حرم مطهر

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند «الیت» وابسته به شهرداری مشهد اظهارکرد: پارکینگ های اطراف حرم مطهر رضوی و محدوده مرکزی مشهد برای نمازگزاران عید سعید فطر آماده شده است.

سید حسین هاشمی زادگان افزود: تمامی پارکینگ های طبقاتی و روباز شهرداری مشهد در این محدوده با گنجایش ۳ هزار خودرو، از ساعات ابتدایی روز عید آماده پذیرش وسایل نقلیه شهروندان مشهدی و زائران برای تشرف به حرم مطهر و شرکت در نماز باشکوه عید سعید فطر هستند.

وی تصریح کرد: پارکینگ های طبقاتی خسروی واقع در خیابان شهید اندرزگو، شهید هاشمی نژاد واقع در میدان شهدا و ۱۷ شهریور واقع در میدان ۱۷ شهریور نیز برای این روز مهم آماده شده اند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد نیز از برگزاری نماز عید فطر در پایانۀ امام‌رضا(ع) خبر داد و گفت: پارکینگ پایانۀ امام‌رضا(ع) با ظرفیت ١٠٠٠خودرو آمادۀ خدمات‌رسانی به شهروندان در عید فطر است.

سیدعلی حسینی افزود: به‌منظور رفاه حال زائران برای حضور در نماز عید سعید فطر، شهروندان می‌توانند خودروی خود را در پایانۀ امام‌رضا(ع) پارک کنند و با خط بی‌آرتی به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

وی بیان کرد: مراجعه‌کنندگان می‌توانند از انتهای خیابان امام‌رضا(ع) یا بزرگ‌راه کلانتری میدان انقلاب وارد پارکینگ پایانه شوند.

خدمات ویژه تاکسی رانی،قطار شهری و اتوبوس رانی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد نیز با اشاره به اقامۀ نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی گفت: این سازمان با به‌کارگیری ۶ خط فعال شامل ١٠٠٠دستگاه تاکسی، آمادۀ سرویس‌دهی به زائران و مجاوران در مبادی ورودی حرم مطهر و مرکز شهر است.

مهدی علوی‌مقدم بیان کرد: ١۵ گشت کنترل و نظارت در تعطیلات عید سعید فطر نیز آماده هستند و ١٠٠ نفر نظارت بر نحوۀ فعالیت تاکسی‌رانان را برعهده خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از سرویس‌دهی ویژۀ خط١ قطارشهری در روز عید سعید فطر خبر داد.

قاسم طاهری افزود: به‌دلیل تشرف مردم در این عید بزرگ به حرم مطهر به‌منظور حضور در نماز عید سعید فطر، سرویس‌دهی قطارشهری از ساعت۶ صبح آغاز و تا ساعت٢٢ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم مسافران امکان افزایش و کاهش قطارهای اعزامی فراهم خواهد بود». شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز از سرویس‌دهی ١٧٠ دستگاه اتوبوس به نمازگزارانی که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی را دارند، خبر داد.

تدابیر ویژه ترافیکی در اطراف حرم مطهر

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز  با اشاره به در پیش‌بودن تعطیلات عید سعید فطر گفت: هم‌زمان با روز عید فطر، تمهیدات ویژۀ ترافیکی در محدودۀ مرکزی شهر مشهد اعمال خواهد شد.

مهدی امامی‌میبدی بیان کرد: به‌منظور ایجاد سهولت برای زائران و مجاوران برای حضور در نماز عید سعید فطر حرم مطهر، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد از ساعت ۵:٣٠ صبح روز عید سعید فطر در ۴ مسیر اصلی منتهی به حرم مطهر اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت توقف در ۴ مسیر ذکرشده، بیان کرد: درصورت توقف غیرمجاز، خودروها به پارکینگ‌های عمومی منتقل می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس