سنای آمریکا نمایه

نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا به دولت ترامپ پیشنهاد نموده‌اند تا از پیمان نابودی موشک‌های با برد کوتاه و متوسط با روسیه خارج شود.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به دولت "دونالد ترامپ" پیشنهاد داده‌اند تا از پیمان دوجانبه با روسیه در مورد نابودسازی موشک‌های با برد کوتاه و متوسط خارج شود.

نشریه «پولیتیکو» روز شنبه با اعلام این مطلب، نوشت: مبتکران این پیشنهاد روسیه را به نقض اصول این پیمان متهم کرده و معتقدند که ادامه رعایت این پیمان از سوی آمریکا به نفع این کشور نخواهد بود.

به نوشته این نشریه، برخی نمایندگان جمهوری خواه کنگره به این اقدام اصرار داشته و معتقدند که در پاسخ به اقدامات روسیه باید از این پیمان مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی خارج شد. حتی "مایک راجرز" رئیس کمیته تسلیحات هسته‌ای کنگره ادامه چنین سیاستی از سوی واشنگتن را «بی مسئولیتی» نسبت به منافع ملی ایالات متحده نامیده است.  

این در حالی است که در وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و شورای امنیت آمریکا مطمئن نیستند که خارج شدن این کشور از پیمان نابودی موشک‌های با برد کوتاه و متوسط اقدام درستی باشد. بسیاری از مقامات دولت ترامپ بر این عقیده هستند که چنین اقدامی ممکن است به مسابقه تسلیحاتی تمام عیار بیانجامد و اطمینان دارند که این پیمان همچنان پاسخگوی منافع امنیت ملی آمریکاست و باید به آن پایبند بود.  

پیمان نابودسازی موشک‌های با برد کوتاه و متوسط در سال ۱۹۸۷ بین "رونالد ریگان" رئیس جمهوری وقت آمریکا و "میخائیل گورباچف" رهبر اتحاد جماهیر شوروی امضاء شد و شامل توافق دو طرف برای نابودسازی موشک‌هایی با برد ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزار کیلومتر بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس