اخبارویژه

بورس تهران با 3 درصد زیان، بدترین ماه خود را از ابتدای امسال گذراند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

پاسخ سخنگوی دولت به طعنه روحانی علیه سپاه
رئیس‌جمهور در حالی به سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) طعنه زد که سخنگوی دولت چندی پیش قائلان به همین ادبیات را ناآگاه و مغرض خوانده بود.
رجانیوز در این‌باره نوشت: روحانی درست چند روز بعد از پاسخ موشکی و اقتدارآمیز سپاه پاسداران به حامیان تروریست‌ها و همچنین تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه این نهاد انقلابی، در یک اقدام «گل به خودی» به طعنه‌زنی به سپاه پاسداران پرداخت.
حسن روحانی در دیدار خود با فعالان اقتصادی که روز یکم تیرماه انجام شده بود گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.»
روحانی در حالی دولت را به دولت باتفنگ و بی‌تفنگ تقسیم می‌کند و به طعنه‌گویی به فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌پردازد که خود در فعالیت‌های انتخاباتی امسال به افتتاح پروژه‌های همین قرارگاه پرداخته بود و از آن به عنوان دستاویزی برای جمع‌آوری آرای مردم استفاده می‌کرد.
صحبت‌های حسن روحانی در حالی است که نه تنها در تناقض با صحبت‌های قبلی خود ایشان می‌باشد که در تناقض با صحبت‌های معاون اول و سخنگوی دولت وی نیز هست.
روحانی در دهم اردیبهشت امسال در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تقدیر از تلاش‌های مجدانه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به این مهم اشاره کرده بود: بر اساس اصل 147 قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره‌برداری کند.
جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در مستند انتخاباتی خود در پاسخ به صادق زیباکلام به صراحت اعلام کرده بود که به هیچ عنوان دست دولت بسته نیست و قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران با مجوز دولت به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد.
پیش از این نوبخت سخنگوی دولت نیز در واکنش به فعالیت‌های اقتصادی وابسته به قرارگاه خاتم و طعنه‌زنی‌های برخی عنوان کرده بود: «بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و کسانی که این بخش را رقیب بخش خصوصی می‌دانند یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند... ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه می‌آید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست... قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.»
یادآور می‌شود روحانی قبل از انتخابات، برخی پروژه‌های ساخته شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را افتتاح کرد. او در جمع فرماندهان سپاه گفته بود: «برخی می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند، اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد. من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه می‌خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد قبول ندارم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکمل و پشتیبان دولت وارد عمل شود.»

خبر باج‌خواهی 2 میلیاردی از نامزدهای شورای شهر تأیید شد
دبیر شورای عالی اصلاح‌طلبان تلویحا مطالبه 2میلیارد تومان از طرف کرباسچی برای قرار گرفتن افراد در فهرست شورای شهر را تأیید کرد اما گفت، این کار ربطی به شورای مذکور نداشته است.
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا ضمن توضیح درباره چگونگی بسته شدن فهرست 21 نفره اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران اظهار داشت: در مورد هزینه‌های تبلیغاتی برآوردی که دوستان در ستاد تهران داشتند اعلام کردند و البته خیلی مربوط به شورای عالی سیاست‌گذاری نیست. ستاد تهران برآورد کرده و به این نتیجه رسیده هر کدام از کاندیداهایی که در لیست قرار دارند تا سقف مبلغ 100 میلیون تومان برای هزینه تبلیغاتشان بپردازند.
وی درباره شایعه مطالبه 2 میلیارد تومان برای عضویت در فهرست اصلاح‌طلبان، ضمن تأیید اصل خبر گفت: در مورد دو میلیارد تومان هم قبل از این که وارد بستن لیست شویم گزارشی دریافت شد مبنی بر اینکه حدود 5-6 ماه قبل فردی به یک فرد دیگر گفته برای اینکه در لیست قرار بگیری باید دو میلیارد تومان بپردازی. آن فرد هیچ ارتباطی با شورای عالی سیاست‌گذاری نداشت. در آن زمان آقای محمود صادقی نایب رئیس هیئت رئیسه شورای عالی بود، او را مامور پیگیری کردیم و ایشان بحث جدی را با هر دو نفر داشت، هم آن خانمی که مدعی شده بود و هم آقایی که قرار بود پول را بگیرد.
عارف گفت: مشخص شد هیچ ربطی به شورای عالی سیاست‌گذاری نداشته و توسط وابستگان یکی از احزاب این موضوع مطرح شده است. بنابراین هیچ ربطی به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نداشت. بعد از آن مجددا این مسئله مطرح شد در حالی که ما بنا داشتیم تا از این مسائل بگذریم. نهایتا قرار شد تا این موضوع را پیگیری حقوقی کنیم.
یادآور می‌شود چند هفته قبل روزنامه آفتاب یزد با اشاره به نقش غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در ماجرا نوشته بود:‌ «چه کسی پیشنهاد 2 میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده بود؟ یک منبع آگاه توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست 2میلیارد تومان از برخی کاندیداهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد.
بنا به گفته وی چنین درخواستی از کاندیداهای اصلاح‌طلب مطرح شده اما نه از سوی اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان؛ گویا چنین درخواستی از جانب دبیرکل یکی از احزاب سرشناس اصلاح‌طلب مطرح شده است.
بدین صورت که وی با برگزاری جلسات خصوصی با کاندیداهای مطرح و خواستار حضور در لیست امید به آنان پیشنهاد می‌داده که 2میلیارد تومان بپردازند تا بتوانند در لیست حضور داشته باشند. البته مشخص نبوده آقای غ‌-ک با چه ساز و کاری چنین وعده‌ای به کاندیداها می‌داده است.
این خبر از سوی فاطمه دانشور نیز تأیید شده بود.
عارف در بخش دیگری از مصاحبه با ایسنا تصریح کرد، انتظار مشورت از روحانی درباره کابینه داشته اما او مشورت نگرفته است.
«به هر حال جریان اصلاحات با تمام توان به صحنه آمد به خصوص فراکسیون امید که تک‌تک اعضای آن در سراسر کشور سخنرانی‌های زیادی را انجام دادند. بنابراین توقع جریان اصلاحات این است که حداکثر تعامل را دولت با این جریان داشته باشد. البته انتظار داشتیم از ناحیه دولت و آقای روحانی برای برگزاری این تعامل پیگیری می‌شد که البته صورت نگرفت و ما پیش‌قدم شدیم، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تقاضای وقت از آقای رئیس‌جمهور کرده که دیدگاه‌های خود را در مورد کابینه مطرح کند.»
وی درپاسخ این سؤال که رئیس مجلس چقدر در تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان با شما مشورت می‌کند؟ البته من چهره شاخص نیستم. بارها اعلام آمادگی کردم برای مواردی که لازم باشد مشورت کنند. منتها هر وقت ایشان تشخیص بدهند ما در خدمتشان هستیم. (تا الان موضوعی نبوده که نیاز به مشورت باشد؟) البته ایشان اشراف کامل بر امور دارند. چند دوره رئیس مجلس بودند و هر وقت لازم بدانند قطعا ما استقبال می‌کنیم.

حاشیه‌ها ساخته می‌شوند تا کسی از مسئولیت‌های دولت نپرسد
دولت به شکل افراطی به حاشیه‌ها علاقه پیدا کرده است.
روزنامه صبح‌نو در تحلیلی به قلم بیژن مقدم نوشت: دولت‌های ناکارآمد که نه علاقه‌ای به حل مشکلات مردم دارند و نه توان آن را معمولا به حاشیه‌سازی رو می‌آورند. حاشیه‌سازی یعنی پرت کردن حواس مردم و نیروهای منتقد و مشغول کردن آنها به چیزهایی که خیلی مهم نیستند، فرعی‌اند و اولویت ندارند. حاشیه‌ها معمولا یک وجه مشترک با هم دارند و آن اینکه ارتباطی با مسائل اصلی که مردم با آنها دست به گریبانند ندارد.
حاشیه‌ها ساخته می‌شود تا کسی از دولت نپرسد چرا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنید، چرا به وعده‌هایی که رئیس‌جمهور داده عمل نمی‌کنید. چرا اسناد  بالادستی نظام مورد بی‌مهری است. چرا اقتصاد مقاومتی در حد حرف مانده است. چرا ازدواج و اشتغال جوانان برای دولت اولویت ندارد. چرا علاوه بر بی‌مهری به مسکن مهر هیچ طرحی برای خانه‌دار شدن مردم ارائه نمی‌شود. چرا به جای این همه عکس یادگاری با «روح برجام» به دیپلماسی فعال منطقه‌ای و جهانی رونمی‌آوریم و فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم و صدها چرای دیگر.
فکر می‌کنم اگر آقای روحانی به جای انتشار پیام‌های توئیتری که معلوم نیست توسط چه کسی دیکته و مدیریت می‌شود و در 2 سطر جز ابهام و کنایه و تفرقه به مخاطب پیامی منتقل نمی‌کند، به وظایف اصلی دولت و پاسخ به چراهای فوق بپردازد. قطعا در پایان چهار سال شرمنده مردم نخواهد شد. آقای روحانی اگر براساس درخواست خود که پایان دادن به رقابت‌های انتخاباتی بود عمل می‌کرد، امروز وضعیت بهتری داشتیم. ظاهرا ایشان همچنان در همان فضا سیر می‌کند. ما علاقه‌مندیم رئیس‌جمهور درچارچوب اختیارات خود در قانون اساسی دوره چهار سال خدمت خود را با کارنامه‌ای قابل دفاع پشت سر بگذارد؛ اما متاسفانه شاهد دو قطبی‌سازی و عبور رئیس‌جمهور از مرزهای قانونی مصرح در قانون اساسی هستیم.

تفاهم‌نامه‌های خرید هواپیما احساسی و بدون مطالعه است
رفتار تبلیغاتی و بدون محاسبه دولت با سفارش خرید هواپیما، صدای یک روزنامه حامی را هم درآورد.
روزنامه هفت صبح با بیان اینکه تاکنون برای خرید 343 هواپیما تفاهم‌نامه امضا شده می‌نویسد: این سؤال پیش می‌آید که آیا ما زیرساخت‌های فرودگاهی لازم برای به کارگیری این تعداد هواپیما را داریم؟ حتی با در نظر گرفتن شرایط تامین مالی به صورت فاینانس آیا ایرلاین‌های ما که بارها گفته شده به شرکت فرودگاه‌ها و فرآورده‌های ملی پخش بدهی‌های سنگینی دارند، توانایی مالی پرداخت این هزینه‌ها را دارند؟
یک کارشناس صنعت هوانوردی می‌گوید: همین الان در سفارش دادن هواپیماها باید بازار را مطالعه کرده باشیم و براساس نیاز بازار نوع هواپیما را انتخاب کنیم. مثلا در فهرست اولیه‌ای که از خریدهای ایران‌ایر منتشر شد نام ایرباس 380 (بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان) دیده می‌شد که مشخص بود انتخاب‌ها بیشتر احساسی بوده تا براساس کارهای مطالعاتی.
چرا خرید ایرباس 380 برای ایران احساسی است؟
ما برای استفاده از این هواپیما بازاری نداریم. می‌خواهیم برای تهران - نیویورک پرواز بگذاریم یا تهران- سیدنی؟ از آن گذشته ما باید زیرساخت‌ها را برای استفاده از این تعداد هواپیما توسعه بدهیم. همین الان در مهرآباد ما جا برای پارک هواپیماها نداریم و شب‌ها هواپیماها را در «تاکسی وی» پارک می‌کنند.

اعتماد: اجرای تعهدات FATF دردسرهای بانک‌های ایرانی را بیشتر می‌کند
یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد تعهد ایران به FATF پس از تحریم‌های جدید آمریکا، بانک‌های ایرانی را دچار مشکلات بیشتری می‌کند.
روزنامه اعتماد نوشت: الزام نظام بانکی ایران برای اجرای دستورالعمل‌های FATF یعنی کارگروه اقدام مالی موسوم به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، پس از تصویب تحریم‌های S722 در کنگره آمریکا، احتمالاً مورد بازبینی قرار می‌گیرد. پیش از آنکه آمریکا به بهانه تحریم سپاه، اقتصاد ایران و به طور خاص نظام بانکی را هدف تحریم قرار دهد ایران به سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تعهد داد گزارش‌های مالی خود را به صورت شفاف ارایه دهد تا با شفافیت عملکرد، بانک‌های بیشتری برای همکاری با ایران ترغیب شوند.
این تعهد اما پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، موجب گرفتاری بیشتر بانک‌های ایران و تحریم احتمالی آنها می‌شود. بنابراین در شرایط جدید به گفته رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی محتمل است که دستورالعمل‌های FATF مورد بازبینی قرار گیرد. علی دیواندری در پاسخ به این پرسش «اعتماد» که آیا اجرای دستورالعمل‌های FATF باعث ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام تحریم‌های بانکی برای آمریکا نخواهد شد؟ گفت: «FATF گروهی است که وقتی درباره کشورها بیانیه می‌دهد در ریسک و نرخ‌های آن کشور اثرات زیادی می‌گذارد. ایران اقتصاد بزرگی دارد و هجدهمین اقتصاد دنیا محسوب می‌شود. با این همه در اکشن‌پلن، درباره اینکه این دستورالعمل‌ها چقدر قابلیت اجرا دارد و چه بندهایی از آن قابل اجرا نیست، تصمیم‌گیری می‌شود. از این رو با توجه به شرایط جدید و تحریم‌های تازه ممکن است این دستورالعمل‌ها بازنگری شود و به بخشی از قوانین اجازه اجرا داده نشود.»

زیان 3 درصدی بورس پس از انتخاب دوباره روحانی
بورس تهران با 3 درصد زیان، بدترین ماه خود را از ابتدای امسال گذراند.
روزنامه دنیای اقتصاد از روزنامه‌های حامی دولت نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در حالی به پایان خرداد ماه رسید که با ثبت زیان 3 درصدی برای سهامداران بدترین ماه از ابتدای سال را به نمایش گذاشت. با ثبت افت 2 هزار و 458 واحدی در خرداد ماه بازدهی بورس از ابتدای سال تاکنون به رقم 2 درصد عقب‌نشینی کرد. کمبود نقدینگی، ابهام در ترکیب دولت آینده، افت بهای نفت و در نهایت بالا بودن سود بانکی بر بازار مهم‌ترین دلایل افت شاخص در خرداد ماه بوده‌اند. با توجه به باقی بودن این عوامل انتظار نمی‌رود بازار بتواند در تیرماه نیز که فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ است بازدهی عمده‌ای را دست و پا کند.
 

خراسان

ابلاغیه  دولت درباره نحوه واردات تریاک
در حالی که بر اساس توضیحات مندرج در فصل 13 کتاب مقررات واردات به کشور در سال 1395، صرفا تصریح شده بود که "واردات تریاک به کشور ممنوع است" بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است با توجه به تایید اصلاحیه های مربوط به شرایط واردات اقلام مختلف به کشور در هیئت دولت، الحاقیه ای در ممنوعیت واردات تریاک تصویب شده و از این پس، واردات آن با توجه به مصوبه سال 1376 مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای مصارف پزشکی، تحقیقاتی و صنعتی موکول به موافقت وزارت بهداشت، امکان پذیر است.


ختم دعوای 1500 میلیارد ریالی  چند نهاد اجرایی
در حالی که بر اساس تصمیم اوایل سال 1387 دولت نهم که در خلال سفرهای استانی اتخاذ و به وزارت نفت ابلاغ شده، مقرر شده بود طرح های مختلفی با هزینه شرکت نفت و پیشنهاد ستاد راهبری توسعه خوزستان، در این استان اجرایی شود، این هزینه کرد در سال های بعد با ایرادات حقوقی و مالی برخی نهادهای وابسته به دولت مواجه و پس از گردش کارهای متعدد در دولت، بالاخره با ابلاغیه یک مقام مسئول، قرار شده مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال از این هزینه ها، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.

ایران

اژه‌ای: اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی شایعه است
سخنگوی قوه ‌قضائیه خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده را شایعه خواند. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل، درباره خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در اعتراض به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌شان، به ایلنا گفت: این مسأله شایعه است. اگر کسی حرف درستی داشته باشد، حرف درستش را می‌زند و پرونده‌اش پیگیری و دنبال می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با رسیدگی قضایی به این پرونده افزود: پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.
 


توضیح درباره تیراندازی در فرودگاه مهرآباد
معاون امنیتی استانداری تهران روز گذشته از انجام مانور در محدوده فرودگاه مهرآباد توسط نیروهای مسلح خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن همدانی درخصوص شنیده شدن صدای شلیک گلوله از فرودگاه مهرآباد، گفت: این موضوع به هیچ وجه امنیتی نبوده و روز گذشته
– شنبه - نیروهای مسلح حاضر در فرودگاه یک مانور محدود داخلی برگزار کردند.
وی افزود: برای افزایش آمادگی در جهت مقابله با اقدامات تروریستی این مانور برگزار شده است. همدانی با اشاره به اینکه این مانورها باید به‌صورت هماهنگ با سایر دستگاه‌ها برگزار شود، گفت: مسأله به هیچ وجه امنیتی نیست. روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی هم در بیانیه ای  از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش دفاعی-امنیتی در فرودگاه مهرآباد در شرایطی واقعی خبر داد.



نصرالله: آل‎سعود ضعیف‌تر از آن است که با ایران جنگ کند
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اظهارات ولیعهد جدید عربستان درباره کشاندن جنگ به ایران گفت: رژیم سعودی ترسوتر و ضعیف‌تر از آن است که بخواهد علیه ایران جنگ به راه بیندازد. «سید حسن نصرالله» در مراسم روز قدس تأکید کرد که ایران حامی اصلی فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه است و این حمایت‎ها با وجود تحریم‌های اقتصادی، فشارهای سیاسی، توطئه‎ها برای انزوای ایران و تبدیل آن به دشمن اصلی به جای اسرائیل، کشاندن جنگ به داخل ایران به وسیله گروه‌های تروریستی ادامه دارد.
 


عبدالفتاح سلطانی به مرخصی آمد
عبدالفتاح سلطانی به مرخصی آمد. به گزارش ایلنا، عبدالفتاح سلطانی وکیل پایه یک دادگستری و مدافع حقوق بشر که در طول ۶ سال اخیر در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان بوده است، روز گذشته به مرخصی آمد.

آرمان

تبریک رئیس‌جمهور به وزنه‌برداران

رئیس‌جمهور کشورمان، افتخارآفرینی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان و قهرمانی در رقابت‌های جهانی ژاپن را تبریک گفت. حسن روحانی در پیامی با تبریک افتخارآفرینی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان و قهرمانی در رقابت‌های جهانی به ملت بزرگ ایران، از همه مدیران ورزشی، مربیان، دست‌اندرکاران و به‌ویژه وزنه‌برداران عزیز که برای دومین سال پیاپی موجب شادی همگان شدند، صمیمانه قدردانی کرد. متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است: افتخارآفرینی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان و قهرمانی در رقابت‌های جهانی را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از همه مدیران ورزشی، مربیان، دست‌اندرکاران و به‌ویژه وزنه‌برداران عزیز که برای دومین سال پیاپی موجب شادی همگان شدند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. امیدوارم در پرتو ایمان و اراده استوار جوانان لایق ‏کشور، همواره شاهد موفقیت‏ فرزندان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی، ازجمله میادین ورزشی باشیم.

تکذیب اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی

سخنگوی قوه‌قضائیه خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت‌شده را شایعه خواند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، درباره خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در اعتراض به روند قضائی رسیدگی به پرونده‌شان گفت: این مساله شایعه است. اگر کسی حرف درستی داشته باشد، حرف درستش را می‌زند و پرونده‌اش پیگیری و دنبال می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با رسیدگی قضائی به این پرونده پس از گذشت حدود سه ماه از دستگیری این افراد اظهار داشت: پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.

 

احضار 6 فرماندار

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هنوز پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال نشده است، گفت: در حال حاضر همان 6 فرماندار احضار شده‌اند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده است، گفت: با توجه به گستردگی موضوع، این مساله باعث تاخیر در ارسال پرونده به دادگاه شده است. وی افزود: تخلفات مربوط به تمام استان‌ها می‌شود که رسیدگی به آنها زمانبر است. دادستان کل کشور در رابطه با افزایش آمار تخلفات و احضار فرمانداران گفت: در حال حاضر همان 6 فرماندار احضار شده‌اند و آمارها افزایشی نداشته است.

تایید صحت انتخابات شوراها در استان تهران

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: صحت انتخابات شوراها در استان تهران تایید شد. علیرضا رحیمی گفت: هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در مهلت مقرر یعنی تا پایان 31 خرداد صحت انتخابات را در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان تهران تایید کرد. وی تاکید کرد که نظر هیات مرکزی نظارت ناظر بر 6 مورد ارجاع شده است، بدان معنا که هیات نظارت استان صحت انتخابات را تایید کرده، اما در موارد ابطال صندوق و آرای هیات مرکزی باید نظر نهایی را اعلام کند. در دو حوزه پرند و کهریزک نیز تایید یا عدم تایید انتخابات منوط به تصمیم هیات مرکزی است.

 

عیادت ظریف و رضایی از آیت‌ا... مظاهری

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و محسن رضایی، با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حضرت آیت‌ا... مظاهری عیادت کرد. آیت‌ا... حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، در یکی از بیمارستان‌های تهران جهت تکمیل درمان خود بستری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس