مردم آفریقا

فعالان امور بشر دوستانه: اگر کمک های غذایی بین المللی به کشورهای متزلزل شاخ آفریقا به سریع افزایش نیابد ممکن است که صدها هزار نفر و حتی میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس سوار، جان گراهام، مدیر بخش اتیوپی سازمان غیر دولتی «نجات کودکان» (Save the Children)،نهاد خیریه ای مستقر در لندن که به کودکان نیازمند در سراسر جهان کمک می کند هشدار می دهد که نیاز کودکان در این کشور به کمک های غذایی هر روز بیشتر می شود و این در حالی است که کمک های غذایی بین المللی به مردم منطقه در حال کاهش است. میزان مواد غذایی که تاکنون به اتیوپی برای کودکان نیازمند ارسال شده است تا حدود یک ماه دیگر تمام خواهد شد.

بااین حال،اتپوپی که در سال 1984-1985 بعد از یک دوره قحطی به نماد جهانی گرسنگی و فقر تبدیل شده بود ، قحطی که در نتیجه آن صدها هزار نفر جان خود را از دست دادند اکنون یاد گرفته است که با کمک های جامعه بین المللی و سازمان های خیریه ای و فعال در امور بشر، چگونه در بحران های انسانی مقاومت کند.

اتپوپی با توجه به اینکه در سال های اخیر از رشد اقتصادی خیلی خوبی برخوردار بوده است در سال های 2015 و 2016 توانست با یکی از بدترین خشکسالی های تاریخ خود مبارزه کند. دولت این کشور با اختصاص 766 میلیون دلار توانست تا حدی از پیامدهای فاجعه بار این خشکسالی جلوگیری کند. پیشرفت های بهداشتی و درمانی در این کشور نیز باعث شده است از میزان مرگ و میر کودکان که بیشتر آنها قربانی مالاریا می شوند تا حد زیادی جلوگیری شود.

اما امسال اوضاع در اتیوپی تیره و تار است. چون از یک سو رشد اقتصادی آن کاهش یافته است و این گونه دست دولت برای اختصاص اعتباراتی جهت جلوگیری از مرگ و میر بیشتر کودکان بسته شده است و از طرفی دیگر، توجه کشورهای کمک کننده اکنون به دیگر کشورهای بحران زده در منطقه مانند سومالی، سودان جنوبی جلب شده است.
در سومالی علاوه بر خشکسالی،‌مصیبت جنگ داخلی نیز وجود دارد.

در سودان جنوبی خشکسالی وجود دارد و این در حالی است که این کشور به مدت چهار ماه درگیر جنگ داخلی بوده است که احتمال دارد دوباره از سر گرفته شود. از همین رو، فعالان امور بشر دوستانه، نهادها و انجمن های مردم نهاد خیریه ای هشدار داده اند اگر کمک های غذایی بین المللی به این کشورهای متزلزل شاخ آفریقا به سریع افزایش نیابد ممکن است که صدها هزار نفر و حتی میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس