شمال عراق.jpg

براساس اطلاعات به دست آمده تعداد تروریست های داعش در محله موصل قدیم به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین با عناصر تروریستی داعش توانستند منطقه « باب البیض» را در جنوب محله موصل قدیم به کنترل خود درآورند.

نیروهای عراقی هممچنین با عقب راندن تروریست ها در مرکز محله موصل قدیم توانستند کلیسای « الساعه » را بازپس بگیرند. درگیری ها در حومه مسجد تخریب شده « النوری» هم به شدت ادامه دارد.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای عراقی پس از ساعت ها درگیری توانستند خود را به نزدیکی این مسجد برسانند و درصدد هستند مواضع خود را در این منطثه تثبیت کنند. فاصله نیروهای عراقی با مسجد « النوری» چند ده متر است.

روز گذشته نیروهای عراقی موفق شدند خود را به این مسجد تخریب شده برسانند اما به دلیل درگیری های سنگین به طور موقت عقب نشینی کردند. این منطقه در ساعت های گذشته در چندین مرحله میان طرفین دست به دست شده است. سرکرده گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۴ پس از اشغال شهر موصل در این مسجد خطبه خواند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده تعداد تروریست های داعش در محله موصل قدیم به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است. در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ تک تیرانداز داعشی به هلاکت رسیده اند و ۲۰ تله انفجاری هم خنثی شده است.

از محور شمالی محله موصل قدیم هم خبر می رسد نیروهای عراقی با پیشروی ۱۵۰ متری یک گام دیگر به خیابان فاروق و مسجد عمر نزدیک تر شدند و فاصله چندانی با مرکز محله ندارند.

به گزارش مشرق، پیشروی ها در این محله متر به متر صورت می گیرد؛ محله موصل قدیم تنها منطقه تحت اشغال تروریست ها در شهر موصل است. تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد محله موصل قدیم از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس