کد خبر 741632
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
سعدالله زارعی

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به پیشرفت های مبارزه نیروهای عراق و سوریه علیه داعش گفت: این گروه تروریستی روزهای پایانی عمر خود را در منطقه سپری می کند.

به گزارش مشرق، اصغر زارعی با حضور در استودیوی بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در صحنه میدانی مبارزه علیه داعش شاهد تحولات بسیار خوبی هستیم، افزود: در مرز مشترک و مثلث کشورهای اردن، عراق و سوریه نیروهای دو کشور عراق و سوریه تقریباً به هم نزدیک شدند با اینکه نیروهای آمریکایی در بخشی از این مرز مشترک حضور دارند اما عملاً کاری از آنها بر نیامد.

وی با اشاره به اینکه پس مانده های گروهک تروریستی داعش در موصل عراق و استان دیرالزور و رقه سوریه هستند، ادامه داد: نیروهای عراق و نیروهای مردمی سوریه و ارتش این کشور موفق شدند بیشتر این مناطق را آزاد و پاکسازی کنند و آخرین پایگاه های آن ها در حال سقوط است برخلاف تلاش آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی که وارد صحنه حمایت از داعش شدند.

زارعی افزود: آمریکایی ها با سرنگون کردن هواپیمای سوریه در استان رقه و بمباران و موشک بارانی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در دیرالزور اتفاق افتاد و در گذشته هم شاهد بودیم و یا هلی بورد کردن برخی از فرماندهان نیروهای داعش از رقه به نقاط نامعلوم توسط هلی کوپترهای آمریکایی از جمله حمایت های آنهاست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در موصل عراق هم در آخرین لحظات پاکسازی کامل داعش است و پس مانده های این گروه تروریستی در عراق هم تلاش های مزبوحانه ای را برای ماندن خود دنبال می کند اما قطعا در چند روز آینده آزادسازی کامل موصل انجام خواهد شد.

زارعی افزود: روزهای پایانی عمر داعش را در منطقه شاهد هستیم و در شرایط جدید باید دید چه سناریو و برنامه جدیدی در منطقه تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها در پی این بودند که منطقه و جاپایی را برای گروه های معارض و تروریستی سوریه ایجاد کنند تا با حمایت از آنها همچنان تنش و بحران را در بخشی از سرزمین سوریه داشته باشند.

زارعی با بیان اینکه آنها انتظار شکست داعش به این سرعت را نداشتند، ادامه داد: اکنون دو محور در برابر داعش صف آرایی کرده اند یکی محور مقاومت تهران، بغداد، دمشق و بیروت است و محور مقابل رژیم جعلی صهیونیستی به مرکزیت تلاویو، ایالات متحد آمریکا و ریاض با محوریت آل سعود که نقش محوری و جنگ نیابتی را در منطقه دنبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت رژیم جعلی صهیونیستی حرف اول را برای دشمنان اسلام می زند، گفت: آن ها با حمایت از داعش و ایجاد تنش در 6 سال اخیر و ایجاد بحران در منطقه ظرفیت های جهان اسلامی را به خود مشغول می کنند و این ظرفیت صرف گروه ساختگی و جعلی آمریکایی ها شد.

زارعی با اشاره به اینکه باید دید آن ها دوران پسا داعش را چگونه طراحی خواهند کرد، افزود: قطعاً آن ها در پی نسخه جدید بحران سازی در منطقه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه روسیه بیانیه داد که ابوبکرالبغدادی کشته شده است، گفت: بغدادی چه کشته شده چه نشده باشد در هر صورت داعش در حال نابودی و انسجام آن به هم خورده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: پس از سفر ترامپ به ریاض اتفاقاتی از جمله در بحرین و قطر در حال رخ دادن است بنابراین با محوریت عربستان و رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا در منطقه سناریوهای جدیدی در حال تدارک است از جمله ناتوی عربی یا ناتوی عبری عربی.

زارعی اضافه کرد: شرایط به گونه ای است که محوریت مقاومت تثبیت شده و شرایط بسیار خوبی است و حضور و نفوذ محور مقاومت در منطقه نقشه های آن ها را نقش بر آب کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس