کد خبر 741577
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
وضعیت ترافیکی

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجاگفت: بیشترین ترددها از فردا بعد از اذان ظهر شروع می شود و بعد از نماز عید فطر در روز دوشنبه به اوج خود می رسد.

 به گزارش مشرق، سرهنگ  نادر رحمانی گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید فطر و تعطیلات آن، از پنجشنبه و جمعه افزایش حجم تردد را در محورهای مواصلاتی شاهد هستیم.

  وی افزود: این ترافیک خصوصا در استان های مازندران، گیلان، سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و گلستان بیشترین حجم را در دو روز گذشته داشته است.

سرهنگ نادر رحمانی در ادامه گفت: انتظار داریم از بعدازظهر یکشنبه، حجم ترددها در استان های ذکر شده و استان های مسافرپذیر دیگر مثل اصفهان افزایش بیابد و بر این اساس پلیس راه و راهور درونشهری با آمادگی کامل بر اساس تدابیر تعیین شده برای تردد و سفر هم میهنان مستقر شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که رفته رفته بر حجم تردد وسایل نقلیه اضافه خواهد شد، توضیح داد:"اوج این تردد را در بعدازظهر یکشنبه و بعد از نماز عید سعید فطر شاهد خواهیم بود و بخشی از سفرها را حتی برای روز سه شنبه پیش بینی کرده ایم."

او افزود:باتوجه به این که بیشترین بازگشت هم میهنان در روز جمعه نهم تیرماه است، توصیه پلیس این است که مسافران زمان بازگشت خود را به روز جمعه نهم تیر موکول نکنند.

سرهنگ رحمانی در رابطه با ارتکاب تخلفات حادثه ساز در جاده ها گفت:اگر رانندگان ٢ تخلف حادثه ساز را هم زمان مرتکب شوند، وسیله نقلیه برابر قانون متوقف خواهد شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگان در رابطه با سرعت وسیله نقلیه خود و رعایت سرعت مجاز و مطمئنه دقت زیادی داشته باشند، گفت:به هیچ عنوان سبقت غیرمجاز انجام ندهند و از خط وسط محور( که به صورت ممتد وجود دارد) به هیچ عنوان عبور نکنند و نسبت به تابلوهای سبقت ممنوع که در بعضی نقاط جاده ها نصب شده، توجه داشته باشند؛ زیرا این تابلوها نشان می دهند که کدام نقاط ناایمن هستند و اگر راننده در جایی که این تابلوها وجود دارند سبقت بگیرد، خود را در معرض خط و آسیب جدی قرار می دهد.

او ادامه داد:راننده هایی که قصد سفر در مسیرهای یکنواخت و طولانی دارند، توجه داشته باشند که بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است. به این نکته توجه کنند که هیچوقت، با وجود خستگی پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین خاطرنشان کرد:مسافران حتما قبل از سفر با شماره تلفن های ١٢٠ و ٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگیرند و از راه های پرترافیک مطلع شوند، خصوصا اگر مطلع شدند که محورهای شمالی مثل هراز، کرج-چالوس، فیروزکوه و قزوین-رشت دارای ترافیک هستند به هیچ عنوان وارد این مسیرها نشوند و برنامه ریزی خود را به ساعت های کم ترددتر موکول کنند.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت تردد در جاده ها چطور است، گفت: امروز( شنبه) حجم ترافیک و تردد نسبت به دو روز گذشته ( پنجشنبه و جمعه) کمتر است، اما باز هم در محورهای شمالی بار پرحجم اما روان است و پیش بینی می شود که از فردا( یکشنبه) بعد از اذان ظهر، حجم مسافرت ها بیشتر شود و روز دوشنبه و بعد از نماز عید فطر به اوج خود برسد."

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود:توصیه می کنم که شهروندان طوری برنامه ریزی کنند که در این ساعات تردد نکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس